pitäs pikkuhiljaa päättää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hinni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hinni

Aktiivinen jäsen
27.09.2004
2 112
0
36
nimittäin että raskitaanko laittaa 9000e autoon vai ei. 2 autoa on tälläkin hetkellä mutta toinen olisi tarkoitus vaihtaa. Minä kun tarvin taas talvella työssäni suht varmatoimisen auton. Ei onnistu siis millään yhdellä autolla pärjäämään. Iltapäivällä olisi aikomus mennä parin sadan kilometrin päähän autoa katsomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, meillä on puolet kalliimpi =) Raaskin siis, kun ei vedä taloutta niin tiukalle, että joutuu ruoasta tinkimään tms.

Ei meilläkään ruuasta tarvi tinkiä mut periaatteesta en tuon kalliimpaa autoa laita. Rahan puolesta kyllä pystyisi kalliimmankin laittamaan. Mutta minä olen perusluonteeltani aika nuuka ja auto on huono sijoituskohde. Nyt taitaa vaan olla pakkorako vaihtaa toinen auto, jos meinaa ensi talvena töitä tehdä.

Täälä mietitään ihan samaa... Meillä kyllä sijotus olis jotain 11.000? luokkaa, eikä tee talouteen hirveetä ongelmaa, MUTTA.... Vaikka ite uudempaa ja isompaa autoa tarvitsenki, niin silti olen sen verran pihi että pistää tuo mietityttää! Ja ku se autohan on maailman huonoin sijotus :(
Todellisuudessa taidetaan kuiteski vaihtaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Meillä on "kakkosautona" ihan hyvä ja varmatoiminen auto, hintaluokkaa 2000-2500?.

Niin on meilläkin tuo toinen vaan kun ykkösauto pitää vaihtaa. Enkä uskalla parintonnin autoa ostaa. Edelliset on olleet suht vähänajettuja ja huollettuja. Ollaan sitten ajettu niin kauan, että nyt tuollakin toisella saa ehkä 3 tonnia vaihdossa. Kyllä kai se pelaa vielä hyvin mutta tekee toisaalta mieli vaihtaa isompaan.

Käytettyjen autojen myynti kasvussa

Julkaistu 16.08.2009 18:48 (päivitetty 22:36)

MTV3 - Pekko Ylönen

Käytettyjen autojen kauppa käy tällä hetkellä erittäin vilkkaana, varsinkin vähän ajetuista perheautoista alkaa jo olla pulaa.

Merkkiliikkeiden myyntiä seuraavan Grey-Henin tilasto osoittaa, että heinäkuussa vaihtoautomyynti nousi kesäkuusta yli viisi prosenttia. Viime vuoden heinäkuun myynnistä jäätiin enää reilut 9 prosenttia.

Samaan aikaan uusien autojen kauppa takkuaa pahemman kerran, heinäkuussa myynti romahti lähes 40 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna.

Mun mielestä riippuu ihan teidän taloudellisesta tilanteesta. Itse ehkä ostaisin edullisemman auton ja yrittäisin saada "säästetyn" rahan jotenkin tuottamaan. Mutta kaikki riippuu siitä miten paljon saisit iloa juuri tuosta autosta ja jos koet sen sitä kautta kannattavaksi. Oma mielipiteeni on, että ikinä ei kannata ottaa velkaa autoa varten. Teillä ei ilmeisesti kumminkaan ollut kyse siitä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
Mun mielestä riippuu ihan teidän taloudellisesta tilanteesta. Itse ehkä ostaisin edullisemman auton ja yrittäisin saada "säästetyn" rahan jotenkin tuottamaan. Mutta kaikki riippuu siitä miten paljon saisit iloa juuri tuosta autosta ja jos koet sen sitä kautta kannattavaksi. Oma mielipiteeni on, että ikinä ei kannata ottaa velkaa autoa varten. Teillä ei ilmeisesti kumminkaan ollut kyse siitä. :)

Voisi ostaa edullisemmankin, mutta kun miettii sitten niitä korjauskustannuksia niin ei kannata. Jarrut, kytkin ja esim pakoputki tekee helposti jo toista tonnia. Eli ehkä järkevämpi ostaa hieman kalliimpi, hyvällä huoltohistorialla oleva auto kuin alkaa heti korjaamaan. Tuo 9-10000e on kuitenkin aivan maksimi, mitä autosta alan maksamaan. Esim. vakuutukset ym on jo niin iso menoerä kahdesta autosta ettei velkaa kannata ainakaan alkaa tekemään.

Halvempiakin löytyy kyllä hyvällä huoltohistorialla.
Mun mielestä 5000-6000e:lla saa jo tänä päivänä tosi hyviä autoja.

Mut ei sellaista merkkiä minkä haluan eikä näiltä korkeuksilta. Etelästä saa, mutta ei kannata lähteä sieltä asti hakemaan. 7-9 tonnissa pyörii sellaiset, joita olen aatellut. Kilometrejä saa olla maksimissaan 130tkm.

Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:

Mut ei sellaista merkkiä minkä haluan eikä näiltä korkeuksilta. Etelästä saa, mutta ei kannata lähteä sieltä asti hakemaan. 7-9 tonnissa pyörii sellaiset, joita olen aatellut. Kilometrejä saa olla maksimissaan 130tkm.

Juu toki riippuu siitäkin mitä autoa haluaa =)

Minkä merkkisen haluat? :)

Minkä merkkisen haluat? :)

Joko A4 Audi tai Peugeot 406. Farmari tai sedan, aivan sama. Audissa ei saa olla turboa eikä Pösö alle 2 litranen. Runttuista en myöskään huoli. Nykyiset autot ovat nimenomaan Audi ja Pösö.

Oi.. Audi on just mun lempparimerkki! :D Itse kuolaan tällä hetkellä yhtä käytettyä Audi S3, mutta hinta sellaiset mukavat 30 000 ?, joten jatkan ajelua omalla Chryslerilläni, jonka arvo vähän reilut 2 000 ?. Ranskalaisista oon kuullut huonoja juttuja kestävyyden kannalta, mutta toisaalta omaa kokemusta ei löydy.

Onnea autonhankintaan! Audi A4 ois mun valinta! :D

Oi.. Audi on just mun lempparimerkki! :D Itse kuolaan tällä hetkellä yhtä käytettyä Audi S3, mutta hinta sellaiset mukavat 30 000 ?, joten jatkan ajelua omalla Chryslerilläni, jonka arvo vähän reilut 2 000 ?. Ranskalaisista oon kuullut huonoja juttuja kestävyyden kannalta, mutta toisaalta omaa kokemusta ei löydy.

Onnea autonhankintaan! Audi A4 ois mun valinta! :D

Meillä on toisena tollanen Audi 100. Vanha kyllä ja paljon ajettu mutta toimii kuin unelma. Sitä ei raski vaihdossa edes antaa. Iso rohjohan se on ja kaupungissa inhottava ajaa, mutta varmatoiminen.
Meillä on tuo nykyinen pösö ollu 3 vuotta eikä siinä ole vikoja ollut kuluvia osia lukuunottamatta. Ja kun lähipiiristä löytyy Pösön merkkihuollossa töissä oleva niin ei epäilytä ollenkaan. Tää mitä mennään katsomaan on 90000 ajettu 406.
Audia käytiin katsomassa mut siinä oli jarrut uusimisen tarpeessa ja aika paha lommo.

Yhteistyössä