Pitäisköhän vähän vähentää palstailua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mä lähden nyt ennen kuin tästäkin tulee tappeluketju! :wave: Taidan jonkin aikaa käydä täällä vain lukemassa ketjuja. Miksi kirjoittaa niin usein palstalla, jossa vain osa kykenee keskustelemaan asiallisesti. En ole muuten läheskään ainut, joka ihmettelee tämän palstan toimintaa ja ihmisiä. Täällä kaikki masentuneet ym. poljetaan maanrakoon, empatiaa ei heru eikä yhtään mietitä, mitä siltä näppäimistöltä päästetään. Olisi kiva löytää joku "aikuisempi" kirjoittelupaikka.

No, etköhän löydä kaipaamaasi "aikuisempaa" keskusteluseuraa, jos pääset yliopistoon opiskelemaan. Hyvää jatkoa sulle. Harmi, ettet vaivaudu enää tällaisten harmaiden asiallisiinkaan kysymyksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja timantit:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
ei millään pahalla, mutta mikä tarve sulla käydä juuri tällä palstalla? :whistle:
eikö netistä löytyisi "sopivampaa" palstaa sinulle?

Mä en taas ymmärrä että miksi jonkun mielestä joku ei saisi täällä palstailla. Ei muakaan tytsin ikäisenä mitkään perusteinipalstat kiinnostaneet..

en mä ketään kiellä palstailemassa, mutta jos itse kokee ettei ole "suosittu" niin miksi sellaisella palstalla pitää palstailla? Eikö siinä vaiheessa voisi etsiä itselleen sopivampaa palstaa, missä olisi samanhenkisiä, samoista asioista kiinnostuneita ihmisiä?

Mä en ole myöskään suosittu, en ole koskaan ollutkaan. Minkä pirun takia sitä pitäisi lähteä jostain palstalta sen takia, ettei satu edustamaan sitä massaa mikä siellä pyörii?

Miksi kiusata itseään? en itsekkään sulaudu massaan, mutta en ota itseeni eriäviä mielipiteitä.....

Mielestäni kukaan ei saa tällä palstalla yhtä paljon palstakiusaajia kimppuunsa kuin minä :|. En ehkä edes usko enää, että täällä valtaosa on aikuisia. Ei niitä negatiivisia haukkumisviestejä edes ehdi sivuuttamaan, jos niitä tulee jatkuvalla syötöllä. Onneksi netin ulkopuolella en kohtaa yhtä paljon negatiivisia mollaajia kuin täällä =). Irl ei kukaan kehtaa arvostella ja aukoa päätään samalla tavalla kuin täällä.

Aivan, se on tämän netin varjopuolia - toisaalta siihen on pakko sopeutua myös - olettaisin että ehkä kuitenkin itsekin ilmaiset itseäsi täällä suorempaan kuin muiden sinulle vieraiden ihmisten kanssa. Ja kieltämättä, sinä poikkeat aika paljon massasta aiheittesi suhteen, miksi päädyt helposti silmätikuksi. No esim. Fjonga herättää myös voimakkaita reaktioita, mutta ottaa ne huumorilla, - sinä kun hiillyt ja puolustat ärhäkästi näkökantaasi, se saa ihmiset jatkamaan... Kuten tuo arvosanakeskustelu. Paperisi ovat hyvät, mutta eivät objektiivisesti katsottuna "tosi hyvät = erinomaiset". Jos olisit sanonut, että olen tyytyväinen saavutukseesi, näitä haukkujia ei olisi tullut - tai vaikka olisit aloittanut tuolla "tosi hyvä", kritiikkiin vastannut että itse olet tyytyväinen & lähipiirisi ja se riittää - etkä puolustelemaan, että kaikki ovat kehuneet niitä tosi hyviksi ja väittämään että valtakunnallisesti ovat "tosi hyvät"... et ehkä tiedosta, mutta näin saat hyvin provosoitua ihmisiä.

Mä lähden nyt ennen kuin tästäkin tulee tappeluketju! :wave: Taidan jonkin aikaa käydä täällä vain lukemassa ketjuja. Miksi kirjoittaa niin usein palstalla, jossa vain osa kykenee keskustelemaan asiallisesti. En ole muuten läheskään ainut, joka ihmettelee tämän palstan toimintaa ja ihmisiä. Täällä kaikki masentuneet ym. poljetaan maanrakoon, empatiaa ei heru eikä yhtään mietitä, mitä siltä näppäimistöltä päästetään. Olisi kiva löytää joku "aikuisempi" kirjoittelupaikka.

Tuo nyt oli täysin turha heitto.

Sun pitää osata nyt katsoa myös peiliin. Minä olen omalla mustalla nikilläni kirjoittanut sinullekin monta kertaa, erittäin asiallisesti kaikenlaista, enkä ole koskaan kuitenkaan saanut sinulta mitään vastausta tai reagointia, koska olet keskittynyt vain niihin joissa sinua joko haukutaan tai sitten kehutaan ulkoisista avuista. Sinun panoksesi esimerkiksi omiin, asiallisiin ketjuihini on ollut se, että olet ehkä saattanut kirjoittaa "mielenkiintoinen juttu, olen monesti miettinyt mutta nyt en ehdi tästä asiasta keskustelemaan" ja riennät tukkaketjuun keskustelemaan siitä ovatko hiuksesi paksut vai eivät, tai painatko sinä liikaa vai sopivasti.

Et sinä voi olettaa, että tämä toimisi vain niin, että sinä heittelet omia juttujasi mutta et kuitenkaan osallistu muuta kuin siihen oman napasi ympäriläl pyörivään maailmaan. Täällä on hirveän monta asiallista, älykästä ihmistä keskustelemassa, joiden kanssa voi keskutella tai jopa väitellä aikuismaisesti. Sinä et ole kyllä ollut yksi heistä.

Tästä olen aivan samaa mieltä ->
"Kuten tuo arvosanakeskustelu. Paperisi ovat hyvät, mutta eivät objektiivisesti katsottuna "tosi hyvät = erinomaiset". Jos olisit sanonut, että olen tyytyväinen saavutukseesi, näitä haukkujia ei olisi tullut - tai vaikka olisit aloittanut tuolla "tosi hyvä", kritiikkiin vastannut että itse olet tyytyväinen & lähipiirisi ja se riittää - etkä puolustelemaan, että kaikki ovat kehuneet niitä tosi hyviksi ja väittämään että valtakunnallisesti ovat "tosi hyvät"... et ehkä tiedosta, mutta näin saat hyvin provosoitua ihmisiä."

Eli jotenkin et erota sitä neutraalia kommenttia negatiivisesta. Se että joku sanoo sinun arvosanojen olevan yleisesti ottaen ihan ok tai keskinkertaiset ei ole sinun haukkumista vaan realistinen toteamus. Sinä voit silti olla itse arvosanoihisi tyytyväinen ja sinulla on niistä lupa iloita.

en kyllä tajua, että yksi palstailija yritetään savustaa palstalta jatkuvalla vinoilulla. Mitä se kellekään kuuluu, jos joku lapseton haluaa tällä palstalla kirjoitella.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt harmaana:

Sun pitää osata nyt katsoa myös peiliin. Minä olen omalla mustalla nikilläni kirjoittanut sinullekin monta kertaa, erittäin asiallisesti kaikenlaista, enkä ole koskaan kuitenkaan saanut sinulta mitään vastausta tai reagointia, koska olet keskittynyt vain niihin joissa sinua joko haukutaan tai sitten kehutaan ulkoisista avuista. Sinun panoksesi esimerkiksi omiin, asiallisiin ketjuihini on ollut se, että olet ehkä saattanut kirjoittaa "mielenkiintoinen juttu, olen monesti miettinyt mutta nyt en ehdi tästä asiasta keskustelemaan" ja riennät tukkaketjuun keskustelemaan siitä ovatko hiuksesi paksut vai eivät, tai painatko sinä liikaa vai sopivasti.

Et sinä voi olettaa, että tämä toimisi vain niin, että sinä heittelet omia juttujasi mutta et kuitenkaan osallistu muuta kuin siihen oman napasi ympäriläl pyörivään maailmaan. Täällä on hirveän monta asiallista, älykästä ihmistä keskustelemassa, joiden kanssa voi keskutella tai jopa väitellä aikuismaisesti. Sinä et ole kyllä ollut yksi heistä.

Ihan samanlaisia omanapaisia täällä on monia muitakin, jostain syystä vaan jos heitä erehtyy vähän tökkäisemään niin saa bannia, mutta tytsiä saa haukkua niin paljon kuin jaksaa. Et ehkä huomaa näitä muita omanapaisia otuksia, kun keskität huomiosi vain tähän yhteen. En viitsi nikiltä mainita, mutta eräät vain keskittyvät omiin aloituksiinsa ja toisten aloituksiin harvoin jos vastaavat niin niissäkin vain keräävät huomion aina itselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja xMarilynx:
Alkuperäinen kirjoittaja Tytsi ja Swing:
Olisiko tuo riittävän aikuinen:D:

http://www.goldenage.fi/ET-lehti/

ei tarvii vittuilla toisille

Kai sä vittuilun ja huumorin erotat toisistaan... Mietin vaan, mistä vois löytyä keskusteluita, joissa kukaan ei menis epäasialisuuksiin, vaikea löytää sellaista palstaa. Hehän kaipasivat aikuisempaa keskustelupalstaa, ja sellainenhan tuo on;).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan samanlaisia omanapaisia täällä on monia muitakin, jostain syystä vaan jos heitä erehtyy vähän tökkäisemään niin saa bannia, mutta tytsiä saa haukkua niin paljon kuin jaksaa. Et ehkä huomaa näitä muita omanapaisia otuksia, kun keskität huomiosi vain tähän yhteen. En viitsi nikiltä mainita, mutta eräät vain keskittyvät omiin aloituksiinsa ja toisten aloituksiin harvoin jos vastaavat niin niissäkin vain keräävät huomion aina itselleen.

On, enhän minä väittänytkään että Tytsi olisi ainoa enkä väitä edes, että Tytsi olisi lähellekään sieltä pahimmasta päästä! Mutta tämä oli Tytsin aloitus, ei näiden muiden joten minusta ei heitä tarvitse tähän vetää. Totta kuitenkin on se, että täällä on monen monta ihmistä, jotka keskustelevat fiksusti ja asiallisesti, ja että Tytsi ei nyt ihan itse ole syytön siihen että ei löydä riittävästi niitä asiallisia ja fiksuja keskusteluita.

Alkuperäinen kirjoittaja Swing:

Toi sukupolvi on jo vähän liian kaukana mun ajatusmaailmasta :D Niillä on sellaiset ihan omat kriisinsä, joiden purkamista mä en jaksa millään kuunnella...

Joo, sitä mä rupesin miettimään, että taitaa ne pahimmat "hörhöt" löytyä tuolta, kun siirrytään jo uudestaan lapseksi. :D kun täälläkin lehdissä kirjoitetaan, kuinka mummot ryyppää teatteriressulla junassa omista pulloistaan niin että muita hävettää:).

Kai sä vittuilun ja huumorin erotat toisistaan... Mietin vaan, mistä vois löytyä keskusteluita, joissa kukaan ei menis epäasialisuuksiin, vaikea löytää sellaista palstaa. Hehän kaipasivat aikuisempaa keskustelupalstaa, ja sellainenhan tuo on;).

Aikuisuutta ei ole se ettei mene asiattomuuksiin :attn:

Aikuisuutta ei ole se ettei mene asiattomuuksiin :attn:

Hmm, aikuisuuden määritteitä on monenlaisia, tuota en ole kuullutkaan. Yleensä siihen kai liitetään vastuullisuus ja kypsyys. Mutta jos oletetaan, ettei koskaan mene asiattomuuksiin - aikuisia taitaa olla valitettavan vähän tässäkin maassa. No juu, ymmärrän mitä ajat takaa - mutta vieraiden ihmisten viestitellessä näkyy selvästi, että välillä täysin neutraalit - oman mielipiteen ilmaisut nähdään henkilökohtaisina hyökkäyksinä.

Kevennykseksi:
Testaa oletko AIKUINEN?
Ruksaa kohta, jos mainittu asia kuuluu elämääsi. Pisteiden yhteenlaskettu summa kertoo aikuisuutesi todellisen asteen.

( ) Aalto-maljakko/Oiva Toikan lintu +1
( ) Bonus-kortti/Plussa-kortti +1
( ) Lauantaisauna (eli piste jos todellakin mieluummin valitset saunan kuin baari-illan) +1
( ) Tukisukkahousut/kalossit +1
( ) Asun avoliitossa +1
( ) Olen naimisissa +2
( ) Olen eronnut +3
( ) Olen toista kertaa naimisissa +4
( ) Minulla on kaukosuhde -1
( ) Asuntolaina +1
( ) Asun soluasunnossa -1
( ) Asun kommuunissa -2
( ) Asun vanhempien luona -3
( ) Minulla on lapsia (piste jokaisesta lapsesta)
( ) Marsu/kani/hamsteri/gerbiili/rotta/muu harmiton pikku jyrsijä -1
( ) Auto/vene/asuntovaunu (pluspiste jokaisesta PAITSI tuunatusta autosta MIINUSPISTE)
( ) Skeittilauta -1
( ) Kaasugrilli +1
( ) Ompelukone +1
( ) Painepesuri +1
( ) Lehtipuhallin +1
( ) Tiedän, mikä biisi on listaykkösenä -1
( ) Kävelysauvat +1
( ) Käyntikortti +1
( ) Hassu kännykkälogo tai taustakuva -1
( ) Jakkupuku/poplari +1
( ) Kirppiskuteet -1
( ) Superkalliit lenkkarit (jos lenkkarit ovat pääasialliset kenkäsi niin töissä kuin bileissäkin ja siis to-del-la trendikkäät!) -1
( ) Taiteilijan signeeraama grafiikanlehti +1
( ) Savonlinnan oopperajuhlat +1 (Yrityslipulla käymisestä +2)
( ) Rockfestarit viimeisen kahden vuoden sisällä -1
( ) Luottokortti +1
( ) Opiskelijakortti -1
( ) Joulukuusi/jouluvalot pihapensaassa +1
( ) Tupakoin salaa vanhemmilta -1
( ) Palaverit +1
( ) Pariskuntaillalliset +1
( ) Pyöräilykypärä +1
( ) Käytän pipoa sisällä -1
( ) Valmistan ruokaa pakastimeen +1
( ) Sienestys/marjastus/metsästys jahtiporukassa/pilkkiminen/verkkokalastus +1 (Jos poimit viinimarjoja omasta pensaasta ja keität niistä mehua, saat kaksi pistettä.)
( ) Pidän heavymusiikista -1
( ) Heijastin +1
( ) Tatuointi/lävistys -1 (Jos kuitenkin häpeät tatuointiasi tai olet jo luopunut lävistyksestäsi, saat pluspisteen.)
( ) Niska-selkäjumppa ym. hartiasärkyjen vähentämiseen tähtäävä liikunta +1
( ) Barhopping -1
( ) Yritän luoda toimivaa ihmissuhdetta anoppiini +1
( ) Osallistun mielenosoituksiin -1 (Myös aktiivinen globalisaation vastustaminen ja eläinten oikeuksien puolustaminen lasketaan.)
( ) Eläkevakuutus +1 (Testamentin tekemisestä saat 2 pistettä.)
( ) Playstation -1 (Myös muut pelikonsolit ja tietokonepelit lasketaan, jos pelaat niillä aktiivisesti.)
( ) Ylelliset elintarvikkeet +1
( ) Irtokarkit itselle -1
( ) Pummaaminen -1 (Myös pummilla matkustaminen lasketaan. Jos olet viimeisen kahden vuoden aikana ottanut kapakasta laittomasti haltuusi tuoppeja, tuhkakuppeja, maljakoita, wc-paperia tai aterimia, saat myös miinuspisteen.)
( ) Yli 10 euron viinit +1
( ) Maito ruokajuomana -1 (Pistesaaliisi vähenee myös iltakaakaosta.)
( ) Vitamiinit +1
( ) Energiajuomat -1
( ) Vegaani -1
( ) Istutan kukkasipuleita +1
( ) Asioin automarketissa (tarkoituksena ostaa koko viikon ruoat kerralla) +1
( ) Ilta ilman seksiä voi silti olla onnistunut +1
( ) Minulta on kysytty papereita viimeisen vuoden sisällä -1
( ) Muistan rippikouluisosteni nimet -1 (En käyny rippikoulua)

TULOKSET
-0 Olet syntynyt eilen tai korkeintaan toissapäivänä ja aikuisuus häämöttää vielä kaukana: tylsänä, harmaana ja epätodellisena...

1-9 Olet nuoruutesi kukoistuksessa, mutta älä huoli: idealismi ja skeittilauta vaihtuvat tuota pikaa selluliittiin ja eläkevakuutukseen!

10-19 Olet paatunut aikuinen, mutta vaalit nuorekkuutesi rippeitä kuin kalleinta aarrettasi - mikä se onkin. Pysy juuri tuollaisena, älä ikinä muutu!

20- Olet aikuisuuden ruumiillistuma - kannattaisiko vähän löysätä kravattia/helminauhaa..?

Kirjoitankin vielä viimeisen viestini tähän. Sitten häivyn tästä ketjusta. Jos on tämän 3 vuoden aikana sattunut seuraamaan palstailuani, on voinut huomata, että yritän aina keskustella asiallisesti, myös niiden kanssa, jotka jopa törkeästikin haukkuvat. Mutta siihenkin väsyy joskus, niihin päänaukojiin, joita muuten myös mustinakin löytyy. On jopa surkuhupaisaa, että täysin neutraalista aloituksestanikin tulee aina monisivuinen haukkumis-tappeluketju :xmas:. Se on mielestäni ihan totta, että hyvin suuri osa ei osaa keskustella asiallisesti, menemättä henkilökohtaisuuksiin..ellei sitten ne samat harmaat auo päätään joka ketjussa. En vain voi käsittää, mitä joku siitä saa, että onnistuu aiheuttamaan jollekin pahan mielen tai muulla tavoin ärsyttämään? :| Joskus harmittaa muidenkin puolesta kuin vain itseni. Minulla ei ole vielä kertaakaan ollut tarvetta haukkua/arvostella ketään, lytätä toisten saavutuksia ja etsiä aina joku vika ja huono puoli joka asiasta. Aina sitä kritiikkiäkään ei kaivata.

Mielestäni mulla on ihan yhtä suuri oikeus palstailla täällä kuin muillakin, iästäni ja lapsettomuudestani huolimatta :). Mutta en näe enää syytä käydä täällä niin usein, enhän netin ulkopuolellakaan hakeudu vartavasten negatiivisten ja katkerien ihmisten seuraan. Kyllä liika on liikaa. Joskus palstajutut huvittavatkin, mutta kyllä ne ainakin minut saavat pahalle/ärsyyntyneelle tuulelle toisinaan. Ja mitä tulee hiusketjuihin tmv, ei ole pakko lukea/kommentoida, jos ei kiinnosta :saint:. En vain ymmärrä ihmisiä, joilla on pakkomielle aina kritisoida joka asiaa..mutta ehkei mun tarviikaan ymmärtää. =)

En myöskään väitä etteikö täällä olisi myös todella paljon fiksuja, mukavia ja asiallisia ihmisiä, mutta valitettavasti se ei aina lohduta, kun joka ketjuun tulee niitä päänaukojia. Ette kuitenkaan saa mua lopettamaan palstailua kokonaan, pirulliset harmaat :whistle:. Onneksi mulla on hyvä itsetunto enkä ole tämän palstan takia alkanut pitää itseäni rumana ja lihavana tai yo-arvosanojani huonoina. Silti sitä aina joskus alkaa epäillä omia silmiään, jos saman päivän aikana monta kymmentä harmailijaa haukkuu läskiksi ja rumaksi :saint:. Sekä kehuja että haukkuja saa kuitenkin netissä paljon enemmän kuin irl. Mutta onneksi tosiaan osaan suhtautua näihin kommentteihin, jotka kertovat vain sen haukkujan pahasta olosta, kateudesta, ilkeydestä yms. =).

Mut kiitti mulle riitti ;). Lähden nyt viettämään aikaa ihanien ystävieni kanssa :) :heart: (jotka myöskin ovat usein ihmetelleet tämän palstan haukkujia ja meininkiä yleensä.)

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Jep, mees tytsi hankkii irl-elämä niin voit siellä sitten rupatella "kaltaistesi" kanssa. Soronoo :wave:

Mulla on jo sellainen, ei tämä palsta ole edes pieni osa elämääni :saint:. Enkä mä kokonaan lopeta, teidän harmiksenne ;). Moido :wave:

Ilman kritiikkiä ei tapahtuisi koskaan mitään edistystä. Eikä henkilökohtaisuuksiin voi mennä ellei tiedä jotakin henkilökohtaista ko. henkilöstä. Luuloihin perustuviin heittoihin voi varmaan suhtautua ihan huumorilla.

Kritiikki ei tarkoitakaan aina vain haukkuja ;). Eikä moni osaa esittää asiallisesti kritiikkiä. On sitäpaitsi harvinaisen tyhmää "kritisoida" jonkun ulkonäköä tms. asiaa, jolle ei voi juuri mitään =). En tunne yhtään ihmistä, joka haluaisi aina ja joka tilanteessa kuulla kritiikkiä (negatiivista sellaista..) itsestään ja asioistaan. Elämä olisi kovin ankeaa ja negatiivista, jos niin olisi. Mutta tämä on nyt oikeasti mun viiminen viesti tähän ketjuun :D.

Yhteistyössä