Pitäisköhän lopettaa suosiolla nukkuminen ihan kokonaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umbrella-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

umbrella-

Aktiivinen jäsen
01.03.2006
8 489
1
36
Kun ei vaan, hitto vie, saa unta |O

Mä oon niin h.elvetin loppu tähän valvomiseen. Mikä siinä voikin olla niin vaikeaa, ettei osaa nukahtaa?

Eilenkin menin sänkyyn klo 21 (sairaan väsyneenä ja tietoisena, että herätyskello soi kuudelta). No, vielä kahdelta yöllä pyörin unettomana sängyssäni...

Ihanaa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
mulle käy silleen et jos meen liian aikaisin nukkuun ne tulee oleen päikkärit... kuten viime yönäkin nukuin 23-02 helvetin hienoo mut ei vieläkään väsytä.

Mulla oli taustalla 5 tunnin yöunet, joten olin oikeesti tosi väsynyt. Sunnuntai päivällä yritin yön univajetta paikata päiväunilla, kun kuopus nukkui, mutta en saanut unta, enkä sitten illallakaan.

Mikä voi olla ettei nuku, vaikka on niin väsynyt, että vois vaan itkeä. Mä oikeesti vedän itteni kohta narun jatkeeksi, en jaksa tätä p.askaa, kun ei mitään muuta mieti, kuin sitä että pääsis nukkuu, kun on väsymyksestä jo ihan zombie. Mutta sänkyyn päästyään ei vaan nukahda.

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkkeistä saa avun:
Ottakaa unilääkkeitä!

Mistä niitä saa? Kerran kävin lääkärissä tästä vaivasta, mutta sain vain kaiken maailman ohjeita (jo tuhanteen kertaan kokeiltuja) enkä lääkettä. Viime viikolla yritin soittaa tk:seen, mutta jostain syystä on linjat varattuna aamusta iltaan :whistle: :/

Aika uskomatonta ettei lääkkeitä oo määrätty.. Mulle yritetään joka hemmetin vaivaan työntää lääkkeitä, aikoinaan myös unettomuuteen, vaikka sanoin että turhaan niitä reseotejä jakelevat, kun en kuitenkaan niitä lääkkeitä käy hakemassa.

Onkohan tähän sitten se taikasana: "Mä en sitten halua lääkkeitä, keksikää joku toinen ratkaisu". Kokeile niin sä peityt siihen reseptimäärään mitä ne tunkee ;)

Sama vika mulla. Menee niin hermot kun vaan joka yö pyörii sängyssä johonkin 02-03 vähintään.
Sentään saan nukkua vielä aamulla, kun vasta tammikuussa meen töihin, mutta tammikuuta odotan niin kauhulla. Ei tää sama voi jatkua enää silloin, tai mulla hajoaa pää.

(ja muuten täyden kuun aikaan mä en nukahda edes silloin klo 03, vaan pyörin hereillä koko yön :o )

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Sama vika mulla. Menee niin hermot kun vaan joka yö pyörii sängyssä johonkin 02-03 vähintään.
Sentään saan nukkua vielä aamulla, kun vasta tammikuussa meen töihin, mutta tammikuuta odotan niin kauhulla. Ei tää sama voi jatkua enää silloin, tai mulla hajoaa pää.

(ja muuten täyden kuun aikaan mä en nukahda edes silloin klo 03, vaan pyörin hereillä koko yön :o )

Noin mullakin on ja tosiaan kotiäiti vuosina ja silloin se ei ollut ongelma siksi, että tosiaan sai aamulla nukkua.

Huolet ja murheet päästä paperille ja ulkoilua. Illasta rauhallista musikkia soimaan korviin tai radiosta puheohjelma taustalle.
Toisille auttaa toinen toisille ei kamppailin itse kans tuon kans. Nykysin olen niin puhki töistä kun aikset herätykset joka aamu että pilkin joklo 18 sujuvasti.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokeile melatoniinia, sitä saa reseptillä (kuten minä concertan takia) tai reseptittä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Melatoniini

Toimiiko se? =)

Ilmeisesti, omalta osaltani en osaa sanoa. Valmiste edellyttäisi että se otettaisiin säännölliseen aikaan paria tuntia ennen nukkumaanmenoa, eikä siten että sänkyyn mennessä muistat että se PITI ottaa paria tuntia ennen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyne Inkeri:
Huolet ja murheet päästä paperille ja ulkoilua. Illasta rauhallista musikkia soimaan korviin tai radiosta puheohjelma taustalle.
Toisille auttaa toinen toisille ei kamppailin itse kans tuon kans. Nykysin olen niin puhki töistä kun aikset herätykset joka aamu että pilkin joklo 18 sujuvasti.

Mä ulkoilen päivittäin, kofeiinia ei enää käytä, tv:tä en voi katsoa iltaisin tai olla tietokoneella (sitten en ainakaan nuku), lukeminen ei auta... suihkussa en voi enää illalla käydä, kun se piristää. Samoin lenkkeilen ehti töiden jälkeen, kun sekin piristää.
Ja kyllä mäkin pilkin, joka päivä ja koko ajan, mut en vaan nukahda :(

Murheista puhun aika sujuvasti eli en pidä ongelmia sisälläni, eikä mulla olekaan mitään sellasta murhetta nyt mikä valvottais, kun kaikki on ihan hyvin.

Mutta kiito sullekin vinkeistäsi :flower:

Yhteistyössä