[QUOTE="a.p";26334999]Niin no itsetuhoinen en ole. Sillä haluan elää ja tehdä asioista mutta mä en kerta kaikkiaan jaksa tehdä mitään, aloitekyky on nollassa, itsetunto nollassa, tunnen itseni arvottomaksi.
joskus ajattelen että ehkä mulla ei olekaan masennus ehkä mä olen vaan laiska heikkolahjainen luuseri.[/QUOTE]
Ei ystävänikään ollut, ennen kuin masennus alkoi tehdä tuhojaan ja tulla oireita, esim. harhoja. Osastohoidolla, terapialla ja masennuslääkityksellä (alussa myös psykoosilääkitys) alkoi saada elämänn syrjästä kiinni, lopullinen paraneminen tapahtui vasta kun teki elämänmuutoksen omaksi edukseen. Ihana nähdä nyt, miten ystäväni on onnellinen, ei masennuksesta tietoakaan ja on päässyt takaisin työelämään ja pitää huolen itsestään
Sinun pitäisi alkaa pikkuhiljaa miettiä, mikä masennuksen taustalla voisi olla. Et kuuulosta yhtään tyytyväiseltä elämääsi, olisiko aika alkaa tehdä jotain, milllä saisit itseluottamusta? Opiskella? Muuttaa uudelle paikkakunnalle, jos vanha ahdistaa? Hakeutuisin kuitenkin ekana hoitoon, vaikka ne mielialalääkkeet sivuoireita toisikin aluksi.
Voimia paranemiseen ja kaikkea hyvää sinulle!