pitäiskö teiän mielestä huolestua????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
mun ylä verenpaine on tosi matala,eilen illalla hyvin väsyneenä ja kun päätä särki mittasin paineen ja yläpaine oli 95,aamulla tuossa mitatessa se oli vaan 91.alapaine on ihan normaali 65 pintaa.Oon 25 v nainen..
Kuulostaako teiän mielestä nuo lukemat normaaleilta????

Muistelisin, että yläpaineeseen voi itse vaikuttaa. Kokeile syödä suolaista ruokaa, salmiakkia, lakritsia...

Muoks: siis tämä ei ole mikään parannus/hoitokeino, mutta jos hetkellisesti auttaisi olotilaan

Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Muistelisin, että yläpaineeseen voi itse vaikuttaa. Kokeile syödä suolaista ruokaa, salmiakkia, lakritsia...

Muoks: siis tämä ei ole mikään parannus/hoitokeino, mutta jos hetkellisesti auttaisi olotilaan

se suolainen ja salmiakit sun muut vaikuttaa myös alapaineeseen

toisilla on luonnostaan alempi yläpaine. mulla esim. raskausaikanakaan ei noussut vaan on aina 90-95.

alapaine jotain 50-60 luokkaa yleensä.

heikko olo ja huimaa monesti. johtuu yläpaineesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mun ylä verenpaine on tosi matala,eilen illalla hyvin väsyneenä ja kun päätä särki mittasin paineen ja yläpaine oli 95,aamulla tuossa mitatessa se oli vaan 91.alapaine on ihan normaali 65 pintaa.Oon 25 v nainen..
Kuulostaako teiän mielestä nuo lukemat normaaleilta????

Mulla on ollu tollaset paineet pienen ikäni, monesti mitattu eikä lääkärillä oo ollu asiaan mitään sanomista.

Minullakin on matalat paineet ja raskauden aikana laskivat lisää. Jos paineen lasku ei ole jonkin lääkityksen sivuvaikutusta, niin ei liene vaarallista. Ruokaa massuun ja ulkoilemaan.