M
maksua
Vieras
Nyt 1. luokalla oleva 7-v poikani osasi lukea (mutta hitaanlaisesti) ja kirjoittaa (toki virheitä tuli) ennen koulun alkua. Nyt ekaluokan syyskausi käyty läpi, ja minusta lukeminen on edelleen samalla tasolla. Eli poika lukee, mutta yleensä arvaa sanan loppuosan, ts ei jaksa lukea "tarkasti" jokaista kirjainta. Tai hyppää rivin yli. Kirjoittaminen on minusta edelleen samalla tasolla kuin ennen koulun alkua. Nyt kirjoitti opelle joulukortin, johon itse kirjoitti "hyvää joulua" ja kortissa luki "hyvä jola" joista J- ja L-kirjaimet olivat väärin päin, ts J=L ja L=J. Poika ei muista, mihin suuntaan kirjainten pitäisi "osoittaa", myös esim N-kirjaimen kohdalla.
Ope oli syksyn keskustelussa sitä mieltä, että pojalla saattaisi olla vähän haastetta hahmottamisessa pojan piirrosten perusteella.
Mutta pitäisikö minun olla huolissaan tuosta lukemisesta ja kirjoittamisesta, kun ne eivät ole edenneet mihinkään? Vai olla huoleti?
Esikoisella taidot kehittyivät ja etenivät selvästi koulun myötä.
Ope oli syksyn keskustelussa sitä mieltä, että pojalla saattaisi olla vähän haastetta hahmottamisessa pojan piirrosten perusteella.
Mutta pitäisikö minun olla huolissaan tuosta lukemisesta ja kirjoittamisesta, kun ne eivät ole edenneet mihinkään? Vai olla huoleti?