Pitäiskö olla huolissaan? 5,5-vuotias kävi uimakoulun, mutta ei oppinut uimaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Aiemmin ollaan perheenä käyty uimassa noin kerran viikossa, ihan siitä lähtien kun tämä nyt 5,5v oli vauva. On kuitenkin ollut aika arka vedessä, mutta kellukkeilla ja uimarenkaalla on mielellään uinut ja kasvoja uskalsi vähän kastella veteen jo uimakouluun mennessä.

Uimakoulussa uskalsi juuri ja juuri uida sellaisen pitkän pötkylän avulla. Muuta ei oikeastaan uskaltanut edes yrittää. Esim. selkäkelluntaa ei uskaltanu tkokeilla edes pötkylän avulla. Leikkeihin toki osallistui. Suurin osa lapsista näkyi oppineen hyvin uimaan. Moni suoritti sen 10 metrin merkinkin siellä...

No enpä vielä huolestuisi. Mä kans käytin tyttöö ihan pienestä pitäen uimakouluissa jne. Oli todella arka eikä oikein uskaltanut tehdä samoja asioita vedessä kuin muut. Nyttemmin on kyllä jo ihan oppinut uimaan.
Rohkaise vaan lasta kokeilemaan, mutta älä pakota.

meidän 7v on käynyt 2 kertaa uimakoulun eikä osaa uida. Olen jo lopettanut panikoimisen tuon asian suhteen. kaikki eivät opi ikinä uimaan ja se on vaan hyväksyttävä. Onneksi tykkää vedestä eikä pelkää sitä. Se on jo hyvä asia.

Mä olin onnellinen kun samanikäinen uskalsi uimakoulun käytyään sukeltaa. En edes odottanut että olisi oppinut uimaan. Ja mun mielestä ehkä puolet ryhmästä sai sen 10 m uitua ja loput sitten vähän pienempiä pätkiä eli ei mitenkään huolestuttavaa.

Ei kannata huolestua, vaan käydä säännöllisesti uimassa ja kannustaa lasta olemaan vedessä ja iloitseman siitä mitä osaa ja uskaltaa. Hiljaa hyvä tulee.

Mä olin onnellinen kun samanikäinen uskalsi uimakoulun käytyään sukeltaa. En edes odottanut että olisi oppinut uimaan. Ja mun mielestä ehkä puolet ryhmästä sai sen 10 m uitua ja loput sitten vähän pienempiä pätkiä eli ei mitenkään huolestuttavaa.

Näin, lapset on tosi eritasoisiakin kun menvät uimakouluun, osa osaakin jo vähän uida, osa veden alla (eli rohkeita sukeltamaan) osa ei paljon mitään ja osa ei uskalla edes tulla veteen...Eli tietysti sitten lopputuloskin on monipuolinen.... =)

Mun 4v on varmaan samantapainen, enkä edes oleta että se oppisi uimaan ennen kouluikää. Isosiskonsa oli alusta asti erilainen, vauvasta lähtien viihtyi enenmmän veden alla kuin päällä, ja ui jo 4v. Lapset vaan on niin erilaisia =) kyllä sun lapses kuitenkin jotain osaa hyvin, toisille se vaan sattuu olemaan uinti/liikunta!

Yhteistyössä