Pitäiskö mun ehtiä/jaksaa enemmän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nikitön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nikitön

Vieras
Mies on pitkiä päiviä töissä,yleensä lähtee n.klo 8 ja tulee 18-19 välillä ja tekee viel monesti läppärillä töitä kun me muut menemme nukkumaan...eli kaikki lastenhoito, kodinhoito,ruuanlaitto,kaupassakäynti,pyykit jää minulle,enkä siitä olekkaan valittamassa.Sitä vaan mietin että kun en ehdi (tai jaksa) siivota kunnolla,siis ihan niin että matot ulos,lattiat pesis,pölyt pyyhkis...huuh,ajatuskin.Joka päivä on kyllä pakko vähän siivota,taapero sotkee paljon,koululainen myös.Mies ei kyllä olekoskaan valittanut,muo ahdistaa,kun ei ole tarpeeksi siistiä,just näinä aurinkoisina päivinä näkee niin hyvin kaiken pölyn ja sormenjäljet. Saisipa joskus olla pari tuntia yksin kotona ja siivota kunnolla,mutta kun en viitsis mestä käskeä ulos lasten kanssa,tarvii hänkin joskus lepoa.

Ei tartte jaksaa. Koita muistaa että sulla on koko loppuelämä aikaa putsata ja puunata joka nurkka, lapset on pieniä vaan hetken. Tosin ymmärrän hyvin tunteesi. Meillä nytkin sälekaihtimet puoliksi kiinni ettei aurinko paljasta kaikkea "paskaa", pysyy paremmin tän äitin pääkoppa kasassa =D

kuuden lapsen kanssa jo sitä pyykkiä riittää joka päivälle. itse ajattelen ulkoilun lepona. en tarvitse silloin tehdä mitään muuta kuin katsoa ettei lapset riko itseään.
kahden kanssa oli aikaa paljon enemmän niin itselle kuin kotitöihinkin.

meillä ne matot viedään ulos joka perjantai ja pestään lattiat ja vessat sekä pyyhitään pölyt ja keittiön joka taso. ei se niin iso homma ole kuin vois kuvitella.

Ei sitä määräänsä enempää pysty tekemään, sä teet jo ihan riittämiin! Muista, siivoaminen ei siivouksella lopu... aina tulee lisää siivottavaa. Jos oikein ahdistaa, niin laita se mies kuitenkin ulkoilemaan lasten kanssa vaikka jonkun vapaapäivän aamuna (eiköhän hänkin mielellään lasten kanssa kuitenkin vietä aikaa?!) ja voit vaikka laittaa pannarin siivouksen ajaksi uuniin, tms, niin on ulkoilijoillekin jotain kivaa kotona odottamassa, siistin kodin lisäksi. :)

Silloin kun olin kotiäitinä kahden lapsen kanssa tein kaikki nuo hommat ja siivoukset päälle. Silti ehdittiin ulkoilla joka päivä myös.
Nyt kun olen töissä, ei enää jaksa niin paljon kotiin panostaa, kyllä meillä silti kerran viikkoon kunnon siivous tehdään.
Rutiinit kun on selvät, hommat sujuu helposti. Jokaisella on tietenkin oma käsityksensä siisteydestä ja toiset viihtyvät vallan mainiosti pienen kaaoksenkin keskellä, eikä siinä toki mitään.

Ei tosiaan ole :) Tunnissa ehtii tosiaan kotona saamaan jo ihmeitä aikaan. Ja varmasti hänkin mielellään käy lasten kanssa ulkona. Monesti sitä itse vaan ajattelee, että "kehtaanko pyytää", vaikka toinen tekisikin ko. asian mielellään. :)

Yhteistyössä