Pitäiskö lopettaa työnteko kokonaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Aina käy samalla tavalla, ihan aina. Joko mut irtisanotaan koeajalla tai ainakaan määräaikaisuus ei ikinä muutu vakituiseksi. Ja ikinä ei kerrota, että missä mä mokasin. Töissä olen tietysti tehnyt jotain aloittelijan virheitä, joista on huomautettu, mutta ikinä ei ole tullut mieleenkään, että jokin pikkuvirhe tarkoittaa sitä, että työsuhde loppuisi sen takia.

Minä en ilmeisesti sovi sitten mihinkään työhön. Halua olisi kyllä tehdä töitä; on velkaa ja muuta sellaista ja olisi se oma taloudellinen tilanne muutenkin kivan saada paremmaksi. Mutta minkäs teet, kun olen nähtävästi ainoastaan lahjakas tekemään töissä mokauksia, joita en itse edes tajua tehneeni ja joista kukaan ei minulle kerro.

Joskus olen miettinyt, että tekeekö se, että olen aika ujo ja hiljainen ja huono tutustumaan muihin ihmisiin minusta ei-toivotun työntekijän. Mutta toisaalta kun ajattelee, niin onhan niitä muitakin ujoja ja hiljaisia ja jopa epäkohteliaan tylyjä (eräskin työntekijä entisessä työpaikassa tuskin tervehti ketään) työntekijöitä, joilla kuitenkin on vakipaikka.

Yhteistyössä