Pitäiskö isälle kertoa lapsesta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Nyt, vai vasta joulun jälkeen?

On tietonen että saattaa olla hänen. Kuitenkin ennen lapsen syntymää
päädyttiin siihen ettei se varmaan hänen ole ja annetaan asian olla.

Lapsi kuitenkin mielestäni 95% varmuudella on sittenkin tämän miehen.
Näyttää siis aika selkeesti siltä.
Mies on sitä mieltä että pilaan hänen elämänsä, kun ei olla yhdessäkään, eikä tulla olemaan.Ehkäsy oli mutta petti.

Yritän miettiä miten asian kertoisin, ja koska.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Ole ensin sataprosenttisen varma ennen kuin lähdet kertomaan miehelle yhtään mitään. Se on tärkeempää kuin ajoitus.

No ilman testejä ei voi olla 100% varma, ja testejä ei voi tehä ennen kuin kerron asiasta.. eikö?

Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Miehen tunteet tiedät. Kysymys taitaa olla, miksi sinä haluat lapselle väkisin isän, josta ei kuitenkaan ole isäksi?
Ja koska et ole asiasta 100% varma, mitä jos odotat, kunnes isyyden voi oikeasti todistaa testeillä? -Jos silloin vielä niin haluat?

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Miehen tunteet tiedät. Kysymys taitaa olla, miksi sinä haluat lapselle väkisin isän, josta ei kuitenkaan ole isäksi?
Ja koska et ole asiasta 100% varma, mitä jos odotat, kunnes isyyden voi oikeasti todistaa testeillä? -Jos silloin vielä niin haluat?

Lapsi on siis syntynyt jo. On myöskin sanonut että jos lapsi näyttäis häneltä , niin haluais testit ja ottaa kyllä silloin vastuun.

Kyse onkin siitä miten kertoisin asian. On tässä nyt muutakin mitkä vähän tekee asiasta monimutkasemman mutta en aio niistä kertoa.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
No ilman testejä ei voi olla 100% varma, ja testejä ei voi tehä ennen kuin kerron asiasta.. eikö?

No testaa se toinen isäehdokas. Eipä asiaa ainakaan miehen kannalta paranna jos alat arpomaan toisen kerran tätä isyyttä ilman mitään selvyyttä.

Mahdotonta testata, eikä järkeä koska lapsi on isänsä näköinen. Eli kyse siitä miten saan hänelle kerrottua. Puhelin on ollut kourassa mutta enpä ole saanut soitettua. Ja teenkö sen ennen vai jälkeen joulua...

Mahdotonta testata, eikä järkeä koska lapsi on isänsä näköinen. Eli kyse siitä miten saan hänelle kerrottua. Puhelin on ollut kourassa mutta enpä ole saanut soitettua. Ja teenkö sen ennen vai jälkeen joulua...

:saint: Nyt tippui viimeistään pohja tältä tarinalta..

"kuule, mä oon sittenkin sitä mieltä et se on sun ku sulla on samanlainen nenä ku sillä. Ei mulla muita todisteita oo, mä vaan luulen".

Pelkkä ulkonäkö ei kerro sitä, että lapsi olis juuri isänsä näköinen. Dna-testillä saa varmuuden. Ei muuta ku sellanen teetättämään.

Jos isä on ihan tuuliviiri, vastuuton p...
Miettisin ihan oikeasti 2 kertaa, ottaisinko testit.
Toki, lapsella on hyvä olla molemmat vanhemmat, se on aina lähtöajatus.
Mutta, mutta..
Mitä sinä ajattelet, mitä hyvää se toisi tullessaan, että isyys tutkittaisi?
Ja toisaalta, mitä huonoa siitä voisi lapselle seurata, ettei hänelle merkittäisi isää vielä?
Teini-iässä hän varmaankin viimeistään kyselee, jne, ja voithan kertoa silloin, kun hän on tarpeeksi vanha ja valmis asioita vastaanottamaan, hänkin voi sitten halutessaan ne testit teettää.

:saint: Nyt tippui viimeistään pohja tältä tarinalta..

"kuule, mä oon sittenkin sitä mieltä et se on sun ku sulla on samanlainen nenä ku sillä. Ei mulla muita todisteita oo, mä vaan luulen".

Moni kaveri myöskin sanonut heti lapsen nähtyään että kenen se on.
Ja kyllä, testi tehdään..mutta ensin täytyy saada tämä asia kerrottua.

Ja on siis mahdotonta testata tätä toista miestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Jos isä on ihan tuuliviiri, vastuuton p...
Miettisin ihan oikeasti 2 kertaa, ottaisinko testit.
Toki, lapsella on hyvä olla molemmat vanhemmat, se on aina lähtöajatus.
Mutta, mutta..
Mitä sinä ajattelet, mitä hyvää se toisi tullessaan, että isyys tutkittaisi?
Ja toisaalta, mitä huonoa siitä voisi lapselle seurata, ettei hänelle merkittäisi isää vielä?
Teini-iässä hän varmaankin viimeistään kyselee, jne, ja voithan kertoa silloin, kun hän on tarpeeksi vanha ja valmis asioita vastaanottamaan, hänkin voi sitten halutessaan ne testit teettää.

Isä ei ole tuuliviiri eikä mitään sinnepäinkään.
Vastuuntuntoinen olis varmasti. Jos en kertois nyt se tulis esiin joka tapauksessa, viimeistään kun miehen tutuista joku näkee lapsen.
Ja parempi se olis nyt sitten heti kertoa eikä vasta 15v päästä.

Yhteistyössä