Pitäiskö huolestua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äippä"

Vieras
Pitäiskö huolestua kun tytär on jo 15 vuotta vanha ja mieluummin leikkii vielä leluilla kun menee kaupungille kavereiden kanssa? En oo ostanut leluja hälle moneen vuoteen, mutta ostelee itse silloin tällöin niitä littlest pet shoppeja itselleen, ja sitten leikkii niillä huoneessaan.
Kavereita kyllä löytyy(ja kaikki samaa ikäluokkaa), mutta yksikään heistä ei leiki.

En mä huolestuisi. Mä pelasin saman ikäisenä tietokoneella ja askartelin, ja ihan normaali musta on tullut. Paitsi väritän joskus värityskirjaa. Huvinsa kullakin.

En huolestuisi.

Tyttärelläsi on mitä luultavammin joku ihan oma maailma, jonne hän lelumaailmansa ja mielikuvituksensa avulla pääsee. Sellainen maailma on valtava rikkaus kasvavalle nuorelle.

Ja jos kerta kavereita on, niin sekin kertoo omaa kieltään siitä, että perusasiat on hyvin.

Ei pitäisi huolestua. Kehityksessä on normaalia harpata ja sen jälkeen taantua.
Hän ei ole valmis "aikuistumaan".Kaikki omalla ajallaan. Kehitystä ei voi pakolla tuuppia eteenpäin vaan se tapahtuu itsestään. Ensi vuonna hän saattaa jo olla nuori nainen:)

Ei pidä huolestua. Luulen että useampikin samanikäinen haluaisi vielä leikkiä, mutta ympäristö "pakottaa" aikuistumaan ja luopumaan lapasuudesta niin nopeasti etteivät sen ikäiset enää yleensä "kehtaa" leikkiä.

Ja siis kyllähän aikuiset ihmisetkin pelaavat niitä roolipelejä, pleikkaripelejä ym. ym. Ei toi ole mun mielestä mitenkään eri asia.