Pitäiskö huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja skitsoko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja psykka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Voisitko jutella tyttösi kanssa ja kysellä hienovaraisesti, mitä he isän kanssa puuhaavat, minkälaista siellä on olla, onko jotakin, mistä tulee paha mieli yms. Äidin vaistot osuvat usein oikeaan. Tarkkaile tilannetta ja selvitä asia, koska jo jotakin vaistoat!

joo, no olen tästä nukkumisjärjestelyistä tytöltä kysellyt, että eikö haluaisi jo omaan sänkyyn nukkumaan. Hän vastasi,ettei sinne mahdu toista sänkyä ja hälle on sama kuhan on paikka missä nukkua.

On surullista, että joudut miettimään ja pohtimaan näin vakavaa asiaa. Muista, että on kyse koko lapsesi tulevaisuudesta, jos todella isänsä kohtelee häntä väärin. Kuuntele lastasi herkällä korvalla ja keskustele hänen kanssaan. Älä sulje silmiäsi, jos näet tai kuulet jotakin epäilyttävää. Kun tyttösi tuntee, että todella voi sinuun luottaa ja haluat hänen parastaan, hän saattaa kertoa sinulle, ehkä vihjeiden kautta, JOS hyväksikäyttöä on.

olen vain kuullut,että hyväksi käytetty ei edes aikuisena kerro näitä asioita vanhemmilleen. Lapsi saa paljon kaikkea isältään, rahaa ja muuta lahjaa mm. matkoilla käyvät yhdessä. Mutta ei mulla muuta "todistetta" ole kuin nuo seikat, joista jo kirjoitin.

Olet oikeassa, asiasta on äärimmäisen vaikea puhua. Takana saattaa olla uhkauksia, kiristystä yms. ja mikä surullisinta, lapset ovat niin lojaaleja vanhemmilleen...voit ottaa joskus lasten hyväksikäytön puheeksi noin yleisesti ja kertoa lapsellesi kuinka väärin on, jos aikuinen, kuka tahansa, koskee lasta intiimialueille tai käskee lapsen tehdä vääriä asioita yms. ja seurata samalla kuinka tyttösi reagoi asiaan.

Tämänkin olen muuten jo tehnyt, ei varmaan ollut neiti ku 5 vee, kun kerroin, että on alueita kehossa, johon ei saa muut koskea. Toki kerroin ja koitin jutella lapselle siten,ettei hänelle jäisi mitään kummasteltavaa asiasta.

Jutteleppa uudestaan nyt kun tyttösi on jo vanhempi..Toivottavasti saat pian selvitettyä asian ja mielenrauhan itsellesi! Joudun nyt lähtemään koneen äärestä...

Kiitos sinulle, psykka :) Kivaa viikonvaihdetta!

No meillä ainakin vaipalla huidotaan kuivaksi pimpparan seudut tytöiltä. Meillä annetaan suukot suulle ja jos on surkee valokuvaaja, niin saattaa se kuva noinkin kohdentua. Joten en todellakaan vetäis mitään törkeitä johtopäätöksiä ton perusteella. ainoo, että onhan 12v aika iso nukkumaan isänsä vieressä. toisaalta, äitinä on musta ihanaa kun lapset kömpii viereen, oli ne 2v tai 25v. Joten saman soisin myös isälle.

Yhteistyössä