Pitäisiköhän tuosta pienestä patista ihon alla olla huolissaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tara"

Vieras
Tunsin jo keväällä ylävatsassa, juuri rintalastan alapuolella ihon alla pienen, enintään herneenkokoisen pahkuran. Asia unohtui silloin, mutta eilen illalla sama pallero sattui taas sormien alle. Pitäisiköhän moista näyttää lääkärille, vaikka niin pieni onkin? Mikähän se voisi olla? Se tuntuu aivan samalta, kuin jos esim. kasvoissa on iso finni, niin ihon alla tuntuu sellainen patti.

No kyllä kävisin lääkärille näyttämässä. Koskaan ei voi olla varma. Voihan se olla vai joku rauhanen joka tulehtunut tai muuta harmitonta, mutta voi olla myös jotain ihan muuta.

Vaikea sanoa, että liikkuuko... tuntuu, että tuossa vaan löysä vatsanahka ja ihra liikkuu :D Mutta kun tarkasti katsoo, niin päällepäinkin näkyy sellainen punertava pieni pahkura. Voisi kuvitella, että vatsassa on ollut finni.

Ap ei tainnut nähdä kyselyäni, mutta vastaan nyt tänne itse itselleni sen varalta, että joku muu saa tästä ehkä joskus tulevaisuudessa apua. Näytin omaa pattiani ihotautilääkärille, se leikattiin pois ja vastauksen sain tänään. Kyseessä oli dermatofibrooma eli ihon hyvänlaatuinen sidekudoskasvain. Näitä ilmestyy useimmiten raajoihin, mutta ovat siis mahdollisia myös muualla vartalon iholla. Muodostuvat joskus keloidin tapaan jonkin ihovamman paikalle. Joskus tulevat muuten vain, itse en mitään haavaa tms. patin kohdalla muista olleen ennen sen ilmestymistä. Google kertoo tarvittaessa vielä enemmän. Olen todella huojentunut ja onnellinen! :) Asia on nyt kohdaltani pois päiväjärjestyksestä mutta aina nämä ylimääräiset patit on hyvä näyttää lääkärille, jo oman mielenrauhankin takia. Toivottavasti oli vastaavanlainen patti ap:llakin.

Ap ei tainnut nähdä kyselyäni, mutta vastaan nyt tänne itse itselleni sen varalta, että joku muu saa tästä ehkä joskus tulevaisuudessa apua. Näytin omaa pattiani ihotautilääkärille, se leikattiin pois ja vastauksen sain tänään. Kyseessä oli dermatofibrooma eli ihon hyvänlaatuinen sidekudoskasvain. Näitä ilmestyy useimmiten raajoihin, mutta ovat siis mahdollisia myös muualla vartalon iholla. Muodostuvat joskus keloidin tapaan jonkin ihovamman paikalle. Joskus tulevat muuten vain, itse en mitään haavaa tms. patin kohdalla muista olleen ennen sen ilmestymistä. Google kertoo tarvittaessa vielä enemmän. Olen todella huojentunut ja onnellinen! :) Asia on nyt kohdaltani pois päiväjärjestyksestä mutta aina nämä ylimääräiset patit on hyvä näyttää lääkärille, jo oman mielenrauhankin takia. Toivottavasti oli vastaavanlainen patti ap:llakin.