Pitäisiköhän kirjoittaa naapurille vastine koskien koiria..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JuneGrace
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

JuneGrace

Jäsen
20.01.2008
282
0
16
Joku naapureista (luhtitalo) oli jättänyt postilaatikkooni lapun:

"Jos on naapureista valittamista niin voisitko tulla sanomaan suoraan?! Voi olla, että joudun myös tehdä ilmoituksen eläintarhasta, koirat vinkuu ja raapii lattioita? Eläinsuojeluviranomaisille kenties, noinkin pienessä asunnossa kun on hevosen kokoisia koiria niin tuntuu rääkkäykseltä..."

Mitään aavistustakaan kuka voisi olla, kun mie en ole sen vertaa kiinnostunut naapureista, että edes naamalta tunnistaisin... Saatikka että valittamaan rupeaisin!
Mutta tietenkin harmittaa jos joku nyt rupeaa meistä ilmoitusta taloyhtiöön tekemään, kun kämpästä kuitenkin tykkään tolkuttomasta.. :( Meillä on todella tarkkaa "häirinnän" suhteen, joten hyvinkin voisi seuraamuksia tulla... :/

Eläinsujeluviranomainen ei kyllä minua sitten taas suuremmin pelota, kun koen kuitenkin hoitavani elukat asiallisesti..
"Hevosen kokoiset" koirat(3) ovat 60-65cm sää'ältään ja 32-40kg painoltaan, ja kaksi jo niin vanhojakin ettei sisällä paljon muuta teekkään kuin nukkuu, joten koen 44m2 kämpänkin olevan ihan riittävän kokoinen "pesä", eli paikka jossa syödään ja nukutaan, liikunta hoidetaan sitten ulkona.

Ainoa selitys jonka keksin "lattioiden raapimiselle ja vinkumiselle" on se, että kotoa lähtiessä koirille on aina varattu paljon makupaloja joita etsiä lattian rajasta erinäisistä "piiloista", eli niitä etsiessä saattaa kynnet olla apuna nappuloita saadakseen ja muutamakin turhautunut kitinä päästä etenkin kakarakoiralta... Näin olen tehnyt vuosia ja sillä saanut oma lähdön "iloiseksi" asiaksi koirien päähän.. Laminaatilla tosin saattaa kynnet kuulostaa sitten ikävältä, mutta en minä koskaan koiria yksin jätä "hiljaisuusaikana", niin en ole sitä sen kummemmin osannut ajatellakkaan... :/

Mietin siis, että pitäisikö tässä nyt ruveta rustaamaan ainakin sivuilla ja alla sijaitsevaan asuntoon jonkin moista vastinetta selitelläkseen mistä äänet saattaisivat johtua ja ilmaistakseen sen, että minä en ainakaan ole kestään valituksia tehnyt..?

Alkuperäinen kirjoittaja JuneGrace:
Joku naapureista (luhtitalo) oli jättänyt postilaatikkooni lapun:

:( Meillä on todella tarkkaa "häirinnän" suhteen, joten hyvinkin voisi seuraamuksia tulla... :/

Eläinsujeluviranomainen ei kyllä minua sitten taas suuremmin pelota, kun koen kuitenkin hoitavani elukat asiallisesti.. "Hevosen kokoiset" koirat(3) ovat 60-65cm sää'ältään ja 32-40kg painoltaan, ja kaksi jo niin vanhojakin ..?

Jos et ole 100% varma valittajasta niin en sinuna lähtis arpomaan viestin lähettäjää. Ja jos kaikki asiat on kunnossa koirilla, niin annahan vaan eläinsuojeluvalvojan käydä tarkastamassa, sitten jos vielä joku valittaa, niin voit sanoa, et tarkastus on tehty ja kaikki on ok.
Meilläkin käy n. kerran kk säännöllisesti eläinsuojeluvalvoja tarkastamassa tilat, tosin hän tulee tänne vapaaehtoisesti, siskotyttö on niissä hommissa. Ei ne ole kun ihan tavallisia ihmisiä. ;)

Älä kirjoita kirjettä, vaan mene käymään sen kirjeen kanssa. Ja kierrät niin kauan naapureita, että löydät kirjoittajan, sitten yrität asiallisesti keskustella.

Itse antaisin asian olla nyt ja seurailisin tilannetta. Jos jatkuu niin sitten menisin suoraan tyypin juttusille. Tuollainen kirjeiden laittelu on niin typerää ja lapsellista. Jos ei uskalla asiaa sanoa vasten kasvoja niin siloin ei asiaa pitäisi ollakaan. Noita valittajia nyt aina löytyy. Luultavasti vaan haluaa hieman provosoida.

Jos naapurisi itse on saanut valituksen ja luulee sinun olleen valittaja, niin toisaalta olisi sittenkin ehkä paras koettaa selvittää tilannetta. Olisiko jossain naapurissa valittamisen aihetta.

Mie olen miettinyt tuota valittajan henkilöllisyyttä siltä kantilta, että käsiala on selkeästi naisen, joten olisinkohan jossain vaiheessa "valittanut" ääneen jollekkin niistä ainoista naapureista jotka tunnista, kun heitä kyllä jo melkein inhoan... Mutta miksi ihmeessä joku laittaisi lappua siitä, että olisin marmattanut pariskunnan tavasta kyttäillä toisten menemisiä ja tulemisia..? Jopa kyytinäni usein oleva isäni on kiinnittänyt asiaan huomiota, ja kummasteleekin jos eivät ole "paikalla" :D

Toinen ainoa juttu jonka keksin mahdollisen valituksen aiheeksi olisi jonkun aikaa sitten, en edes muista oliko viikko vai kaksi sitten, kymmenen jälkeen jostain pidempäänkin kuulunut musiikki, mutta kun minnuu ei oikeasti kiinnosta, niin en edes ruvennut sen kummemmin kuuntelemaan mistä suunnasta tulisi...

Meitin taloilla on oikeasti todella nihilistinen suhtautuminen häiriöihin.. Ilmoitustaululla on mm. taloyhiöltä lappu jossa pyydetään ilmoittamaan jos näkee jonkun heittävän tupakan tumpin piha-alueelle, jotta niiden siivoamisesta aiheutuvat kustannukset sitten osataan osoittaa oikeaan osoitteeseen.. Kummasti meillä on aikas siisti piha, vaikka enemmistö asukkaista onkin opiskelijoita tms. nuoria henkilöitä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Minä ottaisin lapusta kopion ja kirjoittaisin vastineen ja laittaisin taloyhtiön ilmoitustaululle... Kun ei nimettömänä jättänyt muuta vaihtoehtoa.

Tämä oli muutes loistava keksintö! Täytyys ruveta miettimään miten sen kopion saisi aikaiseksi...
Kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja JuneGrace:
Alkuperäinen kirjoittaja Villasukka:
Minä ottaisin lapusta kopion ja kirjoittaisin vastineen ja laittaisin taloyhtiön ilmoitustaululle... Kun ei nimettömänä jättänyt muuta vaihtoehtoa.

Tämä oli muutes loistava keksintö! Täytyys ruveta miettimään miten sen kopion saisi aikaiseksi...
Kiitos :)

Itse lisäisin tuohon alareunaan ns virallisen pikkuotsikon. Eli siis laittaisin ko lapun alkuperäisen kirjeen kopion kanssa myös isännöistijälle tiedoksi.

xxxxxxxx xxxxxxx
xxxxx xxxxx xxxxx
xxxx xxxxx (vastineteksti).

Ystävällisin terveisin,
Nina Naapuri, as x

JAKELU: Ilmoitustaulu, Iita Isännöitsijä

yläpuolella asuu susikoira ja kun se raapii lattiaa tai juoksentelee on kuin norsulauma olisi irrallaan. ehkä ihmiset ajattelee että miten joku nyt koiran tepsuttelusta valittaa,mutta ihan oikeasti kauhea ääni. varsinkin kun juoksentelee,rymyää ja rapii lattiaa pitkin yötä

Alkuperäinen kirjoittaja ........:
yläpuolella asuu susikoira ja kun se raapii lattiaa tai juoksentelee on kuin norsulauma olisi irrallaan. ehkä ihmiset ajattelee että miten joku nyt koiran tepsuttelusta valittaa,mutta ihan oikeasti kauhea ääni. varsinkin kun juoksentelee,rymyää ja rapii lattiaa pitkin yötä

Minäkin ymmärrän jos yöllä meluaisivat, mutta kun meillä nukutaan hyvin siivosti yöt, eikä varmasti lelua heittämällä tms. illallakaan enään koiria sisällä "juoksuteta".
Koirat myös ainakin minun läsnä ollessa 90% nukkuu, ymmärtävät relata silloin kun ei tekemistä tarjota, joten vähiin jää senkin puolesta ajat jolloin lattiaa "raapivat"..

Taitaisi olla aiheellista matottaa lattia vissiin laajemmin, niin äänet vähenisivät...

Uusimmat

Yhteistyössä