Pitäisikö viedä 4-v lääkäriin, kun kolmatta päivää kuumetta korkeimmillaan 39,5?

vakava sosiaalitapaus

Aktiivinen jäsen
25.07.2009
8 060
0
36
Aina ennen olen vaan vienyt, mutta nyt kysyn täältä kun tällainen palsta on kerran löytynyt :D

Eli veisitkö lapsesi lääkäriin näillä oireilla:
- kuumetta tiistaista asti, iltaisin 39,5
- yskä
- nuha
- tänään ollut kurkkukin illalla kipeä
- päivisin pirteä ja jaksaa leikkiä ja on syönytkin

Täällä myös tiistaista asti ollut tänäänkin 39.5 pojalla. Nyt illalla on parempi kun otti lääkettä saas nähä miten huomen aamusti on. Kurkku, pääkipua on lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Porilainen:
Täällä myös tiistaista asti ollut tänäänkin 39.5 pojalla. Nyt illalla on parempi kun otti lääkettä saas nähä miten huomen aamusti on. Kurkku, pääkipua on lisäksi.

Tosin poika on täysi ikäinen jo.

Aamuisin on ollut lämpöä vain 36 asteen nurkilla, kuume nousee vasta iltapäivällä/illalla. Huomenna vaan pitäisi heti aamusta soittaa aika, jos mielii päästä lääkäriin. Ja luulen, ettei silloin tuota kuumetta taas ole.

Meillä olisi 4-vuotissynttärit viikonloppuna ja mietin, että pitäiskö nekin perua. Ollaan vanhemmatkin flunssassa, tosin ei kuumeessa.

Aika rankasti nousee sitten kuume päivän aikana...ja sahailee...veisin huomenna näytille. Viikonloppukin on tulossa, joten parempi kuin katsovat nyt kuin että kökitte viikonloppuna päivystyksessä.

Ja en todellakaan järjestäisi viikonloppuna mitään kekkereitä nuhaisen lapsen kanssa, saatika että itse olisin flunssainen!!! Kyllä ajattelisin vieraitakin - ei ole oikein heitä kohtaan laittaa tautia kiertämään!

Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Aika rankasti nousee sitten kuume päivän aikana...ja sahailee...veisin huomenna näytille. Viikonloppukin on tulossa, joten parempi kuin katsovat nyt kuin että kökitte viikonloppuna päivystyksessä.

Ja en todellakaan järjestäisi viikonloppuna mitään kekkereitä nuhaisen lapsen kanssa, saatika että itse olisin flunssainen!!! Kyllä ajattelisin vieraitakin - ei ole oikein heitä kohtaan laittaa tautia kiertämään!

Ei kai tavan flunssa synttäreiden viettoa peruuta?!

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Aamuisin on ollut lämpöä vain 36 asteen nurkilla, kuume nousee vasta iltapäivällä/illalla. Huomenna vaan pitäisi heti aamusta soittaa aika, jos mielii päästä lääkäriin. Ja luulen, ettei silloin tuota kuumetta taas ole.

Meillä olisi 4-vuotissynttärit viikonloppuna ja mietin, että pitäiskö nekin perua. Ollaan vanhemmatkin flunssassa, tosin ei kuumeessa.

Kannattaa perua synttärit. Kaikki eivät varmasti halua tulla, jos teillä juuri sairastellaan ja muutenkin on teidänkin mukavampi juhlia sitten, kun olette kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja sani:
Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:

Ei kai tavan flunssa synttäreiden viettoa peruuta?!

Se voi ehkä sulla olla ja tuntua tavallisena, mutta tarttuessaan vieraaseen, se voi olla jo jotain muuta - mistä sinä tiedät heidän vastustuskyvystä saatika edes siitä, onko sinun tautisi lopulta sitä tavallista versiota? Nythän on esim. rs- virusta menossa...Onko esim. vieraiden joukossa vauvaperhettä? Siihen perheeseen tuskin todellakaan toivotaan nuhatautia saapuvaksi. Ja ap:n aloituksesta sain sellaisen kuvan, että heillä tuskin on kyseessä mikään tavisversio... Ja kyllä, meillä ainakin ruukataan hiukan katsoa tilannetta tavallistenkin flunssien suhteen eikä pieneen mieleenkään tulis lastenkutsuja järjestellä ja laittaa vahinkoa kiertämään. Meillä ei tykätä olla kipeinä ja tuskin missään muuallakaan. Tervettä ajattelua kehiin!

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Kannattaa perua synttärit. Kaikki eivät varmasti halua tulla, jos teillä juuri sairastellaan ja muutenkin on teidänkin mukavampi juhlia sitten, kun olette kunnossa.

Näinhän se on. Poika tulee kyllä olemaan tosi pettynyt ja synttärit joudutaan viettämään viikolla joku ilta. Kolme seuraavaa viikonloppua eivät käy. Voi höh :(

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Näinhän se on. Poika tulee kyllä olemaan tosi pettynyt ja synttärit joudutaan viettämään viikolla joku ilta. Kolme seuraavaa viikonloppua eivät käy. Voi höh :(

No keksit jotain extrakivaa lohdukkeeksi. :D