Pitäisikö ottaa yhteyttä neuvolaan / lääkäriin. Vai odotella rauhassa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvokaa. Keskenemnoko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvokaa. Keskenemnoko?

Vieras
eli menkat myöhässä pari päivää. Maanantaina ja tiistaina raskaustestiin haalea plussa. Tänään negaa.

eli luultavasti varhainen keskenmeno tulossa. Vuoto ei ole vielä alkanut.

Pitäisikö ottaa siis neuvolaan tai lääkäriin yhteyttä? Vai odotella ihan rauhassa vuotoa?

Miten tälläisissä tilanteissa toimitaan? En ole ennen kokenut tälläistä....

Odottele rauhassa ja testaa myöhemmin (vaikka loppuviikosta) uudestaan jos vuoto ei ole alkanu. Uskon, että toi nega johtui vain epäherkästä testistä, sillä ei raskaushormonipitoisuus virtsasta yhdessä yössä häviä, vaikka olisikin mennyt kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja EI TAJUU!:
Montako testiä sitä pitää tehdä??

No eikös se tässäkin tapauksessa ollut nyt ihan hyvä että uudestaan testas. Kyllä minäkin sellaset haaleat viivat testaisin uudestaan jotta tietäisin missä mennään. Mikäs ongelma se sulle on?

Alkuperäinen kirjoittaja Essi:
Alkuperäinen kirjoittaja EI TAJUU!:
Montako testiä sitä pitää tehdä??

No eikös se tässäkin tapauksessa ollut nyt ihan hyvä että uudestaan testas. Kyllä minäkin sellaset haaleat viivat testaisin uudestaan jotta tietäisin missä mennään. Mikäs ongelma se sulle on?

Niin ja tuskin niitä nyt joka aamu kannattaa tehdä. Odota rauhassa vaikka viikko ennen seuraavan tekemistä jos ei vuoto ala, niin tulos on luotettava.

No en uskokkaan että voisivat mitään tehdä. Mutta jos tapana on tarkastaa tilanne, en tiedä. Siksi kysyinkin.

Oli samanmerkkinen testi kuin mikä eilen vielä näytti haaleaa plussaa.

Mutta ok, kiitos teille vastauksista. Minä sittten vain jään odottelemaan vuotoa.

t: ap

P.s Ei tajuu, ei sun tarttekkaan. Ok jos sinä teet vain yhden testin. Mutta jos minä haluan tehdä useamman niin ei kait se sulta ole pois. Ja varsinkin kun tuli haalea plussa niin olisi halunnut nähdä sen vahvistuvan. Mutta toisin kävi... Toisaalta hyvä näin. Tietääpä ainakin mitä on tulossa eikä turhaa kuvittele olevansa raskaana

onko sulla muuten mitä oireita jo nyt?jos menkat vasta pari päivää myöhässä?nimittäin mulla sama homma.siis testiä en oo tehny mutta kuukautiset tulee aina ajallaan ja siitä päättelen.oireet sellasia kun raskauden alussa on

Alkuperäinen kirjoittaja neuvokaa. Keskenemnoko?:
eli menkat myöhässä pari päivää. Maanantaina ja tiistaina raskaustestiin haalea plussa. Tänään negaa.

eli luultavasti varhainen keskenmeno tulossa. Vuoto ei ole vielä alkanut.

Pitäisikö ottaa siis neuvolaan tai lääkäriin yhteyttä? Vai odotella ihan rauhassa vuotoa?

Miten tälläisissä tilanteissa toimitaan? En ole ennen kokenut tälläistä....

Anteeksi, olen inho realisti. Mutta ota yhteyttä lääkäriin, ihan sen takia että jos keskenmenoja tulee useampi niin laskevat tämänkin mukaan. Ja tutkivat ripeämmin. En nyt tarkoita että saisit useamman :hug:

Soitin nyt kuitenkin neuvolaan. Olivat sitä mieltä ettei noihin apteekin testeihin voi täysin luottaa ja jos kerran menkat ovat myöhässä eikä vuotoa ole niin on toivoa. Menen perjantai aamuna sinne niin tekevät siellä sitten raskaustestin.

Toki jos vuoto alkaa ennen sitä niin sitten peli on selvä.

Itse kyllä asennoidun niin että ei tässä enää toivoa ole. Mutta voihan siellä käydä....

Yhteistyössä