Pitäisikö minun muistaa jollain lahjalla, miten te tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaveri (entinen hyvä ystävä) täytti pyöreitä ja juhlikin niitä, mutta itse en saanut kutsua. Onnittelin häntä toki heti syntymäpäivän aamuna tekstiviestillä, mutta vastausta en saanut siihen. Ainoastaan muutaman päivän kuluttua sellainen yleinen kiitos kaikille onnittelijolle facebookissa. En saanut myöskään myöhemmin kutsua synttärikahville.

Nyt olen menossa kylään, synttäreistä kuukausi. Pitäisikö viedä lahja? Asia askarruttaa lähinnä siitä syystä, että itselläni on pian myös syntymäpäivät jonne olen myös tämän kaverini kutsunut. En tietenkään tiedä, mutta luultavasti hän jotain tuo lahjaksi sinne.

Hieman hölmöä miettiä tälläistä, mutta pohdin vain että pitäisikö minunkin ostaa hänelle jotain, vaikka ei ole edes kahville pyytänyt synttäreidensä merkeissä.

en ostaisi lahjaa, mutta vesiin ehkä jonkun kukkapuskan ja sanoisin jotain tyyliin että sullahan oli synttärit tms. siis hyväntahtoisesti, en ilkeästi vihjaillen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi yleensäkään haluat mennä entisen "hyvän ystävän", nykyisen kaverin luo kylään?

Sinäkö kyläilet vain hyvien ystävien luona? No minä kyläilen kyllä kavereillakin. Elämä vain on kuljettanut niin, että emme ole enää niin läheisiä kuin ennen, vaikka mitään ei sinänsä olekaan tapahtunut. Eli ihan hyvissä väleissä olemme ja itseasiassa ihan jopa ystäviä, mutta en osaa kutsua häntä enää ihan parhaaksi ystäväksenikään.

Kutsua ei varmaan tullut, koska "minähän en kuitenkaan pääse minnekään vauvan takia". Itselläni on tapana kutsua juhliin aina kaikki enkä päättele etukäteen, että pääseekö joku vai ei. Eli vaikka olisi tiedossa alkoholia sisältävät juhlat niin en jätä kutsumatta jotain sen takia, että hänellä on vauva. Jokainen päättäköön itse aina kutsun saatuaan, että osallistuuko vauvasta huolimatta.

Yhteistyössä