Pitäisikö lapsi käyttää lääkärissä, vai onko vieläkin flunssaa liikenteessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsi on ollut flunssassa nyt useamman viikon tai oikeastaan tuossa oli reilu viikko kun ei ollut mitään, mutta taas alkoi nenä vuotamaan ja yskittämään ja tänään oli päiväkodissa oksentanut yskänpuuskassa limaa. Välillä yskii enemmän ja välillä vähemmän ja nukkuu yöt yskimättä. Olivat tänään päiväkodissa mitanneet kuumettakin, mutta oli vain 37,1 elikkä ei kuumetta. Lapsi oli aamun ollut väsynyt.
Väsymykseen voi vaikuttaa myös liian lyhyt yöunet, jotka tästä kuumuudesta johtuen ovat entisestään lyhentyneet.

Meillä myös minulla ja isommalla sisaruksella nenä vuotaa, että siksikin mietin että olisikohan tää taas flunssaa.

Meillä on nyt enempi ja vähempi vuotanut nenä koko lopputalven ja kevään, pieniä pätkiä on ollut välissä että ei mitään, mutta sitten taas alkaa, kuumetta näihin ei ole koskaan liittynyt,vain tuo sitkeä kohä ja nenästä vuotaavälillä keltaista räkää.

Meillä poika 2 v 9 kk sai yskän vapun jälkeen ja se kesti aika kauan. Ehti tässä välissä olla hetken aikaa kunnossa, mutta nyt on taas nuhaa ja yskää (ja limaoksennuksia). Ensin olin itse 4-5 päivää kurkkukivussa ja päänsäryssä, sitten sairastui lapsi yskään ja nuhaan. Ja nyt mullakin tullut nuha, vaikka onneksi muut oireet jo poissa. Eiköhän tää joitain liikkeellä olevaa flunssaa ole...

Tuntuu siltä, että oltaisiin oltu, koko ajan jollain tavalla kipeenä, flunssaa flunssan jälkeen, just sellaista ärsyttävää pientä. Minä äsken kuitenkin varasin huomiselle lääkäriajan, käydään ihan tarkistamassa tilanne, kun päiväkodissa ovat ihmetelleet tuota jatkuvaa flunssaa.

Yhteistyössä