Pitäisikö lähteä ja jättää mies.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ainonka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ainonka

Vieras
Lähinnä vaan mielipiteitä kaipaisin.

Eli ollaan umpikujassa tällä hetkellä.

Mies ei ota mistään asioista täyttä vastuuta. Kaikki pienet asiat kotitöistä, mukaan lukien puiden pilkkomiset ja remontin teot on mun hommia. Jos mies lupaa tehdä jotain ei saa mitään aikaiseksi, unohtaa mitä on edes luvannut.

Mitään riitaa ei hänen mielestään tarvitse sopia ja pystyy elämään esittäen että kaikki on hyvin. Mä en sitten taas pysty. Mun mielestä asiat pitäisi sopia ja selvittää.

Kokonaisuudessaan meidän arki ei toimi missään määrin, hänellä on aina tekosyy johonkin jne.. ja mä en tosiaan vaadi kovin paljoa.

Ja olen kokeillut sitä etten tee mitään, listojen tekoa jne..mikään ei auta.

Nyt olen miettinyt, olisiko aika lähteä?
Jos toinen ei laita arkiasioiden eteen tikkua ristiin on kovin vaikea jatkaa, kun elämä on kuitenkin suurimmaksi osaksi arkea.

Rakastan siis miestäni, hän on luotettava, hellä ja rakastava -> omalla tavallaan. Mun käsitykseen rakkaudesta kuuluu tuo yhteisen arjen pyörittäminen kun aina todellakaan ei ehdi tekemään mitään mielettömiä parisuhde irtiottoja.

Siis hän on vaan, eli ei juokse baareissa jne.. mutta muuten kaikki oma-aloitteisuus tai ylipäätänsä tekemisen halu/vastuunkanto puuttuu.

Mulla on olo että on kivireki perässä ollu jo yli viisi vuotta. Oon yrittäny ja yrittäny. Nyt tuntuu, ettei enää riitä voimat siihen ja oma elämä menee hukkaan.

Kun jatkuvaa tämä, että teoriassa sanoo asiat tietävänsä mutta sitten kun pitäisi tehdä jotain jää aina tekemättä.

En tiedä, onko se ruoho aidan toisella puolella vihreampää.
Mutta mieluummin olisin lapsen kanssa yksin kuin eläisin tälläistä arkea jossa on näin paha olla.

Sinuna harkitsisin vielä ennen kuin tulee tehtyä lopullisia päätöksiä. Ymmärrän huolenaiheesi, eivätkä olosuhteet ole omiaan nostattamaan mielialaa. Mutta kerroit kuitenkin välittäväsi miehestäsi ja että hän on muuten kelpo ihminen. Tuo ei itsestäänselvyys monessa parisuhteessa, missä riidellään jatkuvasti ja kummankin tunteet tai kunnioitus toista kohtaan on hävinnyt. Kaikki tuntevat vanhan totuuden: "Kukaan ei ole täydellinen". Ilmeisesti miehesi on vain ns. saamaton luonne, joka kuluttaa aikaansa ja viihtyy hyvin vain oleskelemalla. Ellei hänessä olisi tätä vikaa, niin minkä huonon ominaisuuden olisit valmis kestämään? juopottelua, rahan tuhlausta, vastuuttomuutta, ilkeyttä, pettämistä tms.? Nämä ovat melko tavanomaisia ongelmia parisuhteissa. Yritä selittää ongelma miehellesi siten, että hän ymmärtää ja osaa asettua asemaasi. Nalkutus menee yleensä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.. Siksi rauhallinen keskusteluilmapiiri olisi tärkeä säilyttää silloin, kun haluaa saada sanomansa perille ilman että toinen ärsyyntyy. Aloita vaikka sillä, että sanot haluavasi säilyttää suhteenne ja kerrot piirteistä joita arvostat miehessäsi, mutta samalla ilmaiset myös tyytymättömyyden aiheesi jonka on muututtava, mikäli molemmat toivovat suhteenne jatkuvan. Sopikaa yhdessä kummankin työt, olivat ne sitten kodinhoitoa, remonttia tai puidenhakkaamista.

Uusimmat

Yhteistyössä