Pitäisikö huolestua? Gynekologisista vaivoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen parikymppinen nainen. Ei ole lapsia, en ole raskaana, eikä minulla ole säännöllistä ehkäisyä. Tämän kuun alussa olisi pitänyt alkaa kuukautiset, mutta ei ole kuulunut. Joulukuun alusta saakka (viimeisimmistä kuukautisista saakka) on alavatsassa ollut epämääräisiä tuntemuksia: jonkinlaista kuplivaa tuntemusta ja samanlaisia tuntemuksia kuin normaalisti kuukautisten aikaan tulisi. Ei ole oikeastaan kipua, pelkästään erilaisia tuntemuksia. Välillä myös tuntuu että pissalla täytyy käydä normaalia useammin. Muuten on ihan normaali olo. Pitäisikö huolestua? Pitäisikö odottaa helmikuun alkuun tai puoleen väliin ja katsoa jos silloin alkaisi kuukautiset? Vai pitäisiköhän jo varata aikaa jonnekin, terveyskeskukseen? Kenelläkään muulla ollut mitään vastaavaa?

Oletko ihan satavarma ettet ole raskaana? SP-taudin mahdollisuus? Kyllä tutkimuksissa kannattaa aina käydä jos jotain epämääräistä on. Itselläni on joskus jäänyt menkat pois ja ollut jotain kivun tapaista eikä sille ole syytä löytynyt. Voi olla ihan normaalia, mutta aina kannattaa tarkastaa. Soita terveyskeskukseen niin neuvovat.

Oletko ihan satavarma ettet ole raskaana? SP-taudin mahdollisuus? Kyllä tutkimuksissa kannattaa aina käydä jos jotain epämääräistä on. Itselläni on joskus jäänyt menkat pois ja ollut jotain kivun tapaista eikä sille ole syytä löytynyt. Voi olla ihan normaalia, mutta aina kannattaa tarkastaa. Soita terveyskeskukseen niin neuvovat.
Kiitos vastauksesta. Olen satavarma että raskaana en ole. SP-tautia en kyllä voi varmasti pois sulkea.

Vielä kysyisin jos muilla ollut samankaltaista? Kannattaisikohan vielä odottaa jos kuukautiset tulisivat seuraavan kerran kun niiden aika olisi? Muistelisin jostain joskus lukeneeni, että terveyskeskuksessa ei yleensä asiasta juuri kiinnostuta jos vain yhdet kuukautiset jääneet välistä.

Yhteistyössä