Pitäis kaikille olla pakollinen peruskurssi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiheän palstailun kausi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiheän palstailun kausi

Vieras
.. googletuksesta. Tälläkin palstalla ja siviilielämässäni olen usein etsinyt ihmisille tietoa netistä, kun eivät itse ole muka Googlella löytäneet. Miten se on mahdollista?

En tiedä. Sitä vartenhan on ihan palvelujakin netissä mm. kirjastoilla.

Ja mua sylettää ihan kybällä kun kysyy niistä jotain kun ei itse ole löytänyt Googlella vastausta, niin nekään ei osaa vastata koska Google ei auta. :D Tai sitten vastaavat jonkun Googlesta löytyvän murutiedon.

Joo, en tiedä. AltaVista oli eka mesta, minne webissä menin 13 vuotta sitten. Ilmeisesti muut ovat löytäneet jonnekin netissä ilman hakukonetta heti alkuunsa.

Mistään muualta ei löydä yhtä tyhjentäviä vastauksia (ehkä vähän aiheesta sivuun joskus menee) sieltä vaan viestien keskeltä bongaamaan kaikki oikeasti hyvät neuvot. :xmas:

Olispa vieläkin se tv-ohjelma Noutajat.net. Siinä piti etsiä netistä tieto mahdollisimman nopeasti. Esim. joku "Missä sormessa Elviksellä useimmiten oli sormus?" Ja sitten saattoi voittaa tietokoneen. Tällainen pyöri joskus vuosituhannen vaihteessa, muistaako kukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Joo, en tiedä. AltaVista oli eka mesta, minne webissä menin 13 vuotta sitten. Ilmeisesti muut ovat löytäneet jonnekin netissä ilman hakukonetta heti alkuunsa.
Niin, en tiedä miten ne löytää. Ei siitä montaa vuotta ole kun ihan vakiona Vauvan palstoilla toistui kysymys että "mikä on Kelan sivujen osoite?"

No tuota, jos Vauva-lehden sivujen osoite oli vauva-lehti.fi, niin olisikohan mitenkään mahdollista, että Kelan osoite olisi kela.fi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
Olispa vieläkin se tv-ohjelma Noutajat.net. Siinä piti etsiä netistä tieto mahdollisimman nopeasti. Esim. joku "Missä sormessa Elviksellä useimmiten oli sormus?" Ja sitten saattoi voittaa tietokoneen. Tällainen pyöri joskus vuosituhannen vaihteessa, muistaako kukaan?
Muistan toki! =)

Muistan

muistan. ne makas sellasessa ihme tuolissa ja voittaja sai sen läpikuultavan tietsikan, magee!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Tihis:
Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Mistään muualta ei löydä yhtä tyhjentäviä vastauksia (ehkä vähän aiheesta sivuun joskus menee) sieltä vaan viestien keskeltä bongaamaan kaikki oikeasti hyvät neuvot. :xmas:

Häh?

Vitsi vaan

Häh?

Vitsi vaan

Mie luin monta kertaa ja päädyin, että pakko tämän on olla väärässä ketjussa. Mutta nyt tajusin. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
monesti eka haulla löytää ap:n vaikeasti tavoittelevan jutun...enkä mikään tietokoneen ihmelapsi ole itsekkään.

No entäs se kun kirjoittaa hakusanan, niin eka osuma sattuu, minnekäs muualle kuin tänne Kaksplussan Mitäs nyttiin...

Alkuperäinen kirjoittaja kax:
Samaa olen minäkin tehnyt.So what?

No joo-o.. eihän siinä sillees mitään, mutta ihmetyttää vain, miten se voi olla mahdollista. Ihan niin kuin täällä moni asia ihmetyttää monia. Miten jollakin ei voi rahat riittää, miten joku ei anna / antaa lasten kulkea yksin ulkona, miten joku ei osaa englantia, miten joku voi tykätä Lauri Tähkästä tai jotain. :D

Mie luin monta kertaa ja päädyin, että pakko tämän on olla väärässä ketjussa. Mutta nyt tajusin. :xmas:

Mulla taitaa olla hippunen unihiekkaa silmissä ja ulosanti on sen mukaista...
:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
monesti eka haulla löytää ap:n vaikeasti tavoittelevan jutun...enkä mikään tietokoneen ihmelapsi ole itsekkään.

No entäs se kun kirjoittaa hakusanan, niin eka osuma sattuu, minnekäs muualle kuin tänne Kaksplussan Mitäs nyttiin...
Ja varsinkin kun joku kysyy täällä jotain tyyliin "missä on peipon pesä?" ja menee ja googlettaa sen peipon pesä, niin se eka linkki tulee just siihen ketjuun mikä on aloitettu minuutti sitten.

Tää johtuu varmaan siitä, että jotkut eivät malta poistua palstalta niin pitkäksi aikaa, että voisivat googlettaa. Ja aina on helpompaa kysyä muilta kuin ottaa itse selvää.

Kannatan tosissaan! Tosin, kouluissa taidetaan tuota jo opettaa, mut ei auta tänhetken palstalaisille enää. :D

Toinen, mitä pitäis pakolla opettaa, on se kuuluisa lähdekritiikki. Välillä ärsyttää, kun ihmiset perustavat mielipiteensä ja "tietonsa" ihan mistä sattuu kuultuun ja luettuun informaatioon, eikä yhtään osata suodattaa, mitä kannattaa uskoa ja mitä ei.

Yhteistyössä