Pitäkää ne pentunne poissa lentokoneista!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ei pidetä. Niin kauan kun lentokone on ainoa mahdollisuus päästä lasten mummilaan (minun vanhempieni luo), me varmasti käytetään sitä. Lomalentoja emme tosin harrasta vaan ihan reittilentoja.

"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja miksiå;25882812:
Jaa, miksi kone ei voisi nousta vaikka joku raivoaa vöissä? Kapteeni se sielllä kopissaan on kuitenkin turvassa. Korvat tuossa vain kärsii kanssamatkustajilla.
Noh ehkä just sen takia ei lähtenyt että matkustajienkaan ei tarvitsisi kuunnella. Jollain nopealla tunnin lennolla ei hirveästi haittaa vaikka lapsi kirkuukin, mutta kun lentoaikaa on useita tunteja, saattaa kanssamatkustajilla olla pinna aika kireällä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja miksiå;25882812:
Jaa, miksi kone ei voisi nousta vaikka joku raivoaa vöissä? Kapteeni se sielllä kopissaan on kuitenkin turvassa. Korvat tuossa vain kärsii kanssamatkustajilla.
Ja silläkö ei ole mitään väliä?

"minna"
Niinpä. kaikki lapsiperheet sulkeutukaa tynnyriin ja antakaa näiden ihanien, järkievien ja täydellisten ihmisten kulkea ja matkustella. Lapsia ei saa viedä mihinkää eivätkä he saa näkyä. Ällöttävät humalaiset kyllä saa mekkaloida koneessa, sehän vasta mukavaa kuunneltavaa onkin.

Mä olin viimekesänä 4 tunnin Tui fly nordicin lomalennolla jossa oli useita huutavia kakaroita, en kyllä kokenut niitä turvallisuusriskiksi. Vituttihan se mutta eihän sille mitään voi jos ei se lakkaa huutamasta vaikka yrittää rauhottaa. Eniten mua kyllä häiritsi ettei siellä ollut tarjolla mitään peittoja kun siellä oli ihan hirveen kylmä.

"minna"
Mä olen helkutin monta kertaa matkustanu kuunnellen teidän kännipäisten metelöintiä joten tasan tarkkaan oma lapsenikin saa ääntä pitää. Ottakaa huomioon, että kaikki ei tykkää siitä örveltämisestäkää.

cc
Tuossahan sanottiin että "yritti rauhoittaa mutta ei saanut pidettyä aloillaan". Eihän siellä nyt herranen aika oteta semmoista riskiä että joku lapsi on vanhempien hallittamattomissa yhtäkkiä ilman vöitä.
Joskus olin lennolla jolla perheen lapset mm. kiipeilivät penkkien yli seuraavalle riville vaikka turvavyövalo oli päällä turbulenssin takia.. Todella vaarallista lapselle sekä kaikille lähellä istuville!
Ja se on lopputuloksen kannalta aivan sama onko äiti yrittänyt parhaansa vai ei!

"vieras"
[QUOTE="minna";25882863]Mä olen helkutin monta kertaa matkustanu kuunnellen teidän kännipäisten metelöintiä joten tasan tarkkaan oma lapsenikin saa ääntä pitää. Ottakaa huomioon, että kaikki ei tykkää siitä örveltämisestäkää.[/QUOTE]

Känniläisen saa hiljaseksi riittävällä määrällä viinaa, mutta milläs tukit huonostikasvatetun pennun turvan?

Eihän se lapsen itku sinällään ole mikään turvalliusuusriski mutta jos lennolla on mukana joku hieman epävakaa tyyppi joka saa huudosta hepulin ja pistää hösseliksi niin se on.
Lapsen karjuminen kun ei ole sitä kaikkein rauhoittavinta ääntä.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;25883034:
Eihän se lapsen itku sinällään ole mikään turvalliusuusriski mutta jos lennolla on mukana joku hieman epävakaa tyyppi joka saa huudosta hepulin ja pistää hösseliksi niin se on.
Itse saatan saada moisesta rääkymisestä kohtauksen, onneksi ei ole tullut vastaan tommosissa paikoissa

En pidä. Meitä jopa lähtee kaksi aikuista ja kaksi lasta reissuun, omallani vielä nyt kunnon uhma päällä <3 Turkkiin lento, klo 6 aamulla, mahtaa olla nautinnollinen reissu. Kaikille :D Onpahan kanssamatkustajilla aikaa toipua meistä se viikko. Mutta saan lapseni pidettyä sylissäni kuitenkin.

• Tykkää
Reactions: Jenssoni
Hassua kun itse oon matkustellut aikalailla ja vain kerran koneessa on ollut oikeasti häiritsevästi rääkyvä ja hilluva lapsi. Useimmiten vanhemmat onnistuu pitämään lapset aisoissa oikein mainiosti, on evästä ja tekemistä. Mutta olen kyllä sitä mieltä, että jos oikeesti ei onnistu pitämään lasta vaarallisessa tilanteessa aloillaan, niin ehkä parempi lomailla sitten automatkan päässä.

"Helmi S"
Mua hivenen nyppii nämä teidän joidenkin "hyvin kasvatetut" kaksivuotiaat, jotka ei ikinä missään tilanteessa riehu. Mun kokemuksen mukaan sen ikäisten kanssa juurikin eniten joudutaan vääntämään niistä rajoista - ne kun ei ole vielä ehtineet testata rajojaan ja ovat vasta keksineet, että voivat aiheuttaa hässäkkää. Kyllä mä olen aina saanut lapseni aloillaan olemaan ja noudattamaan sääntöjä, mutta sitä äänekästä protestia, jota saattaa tulla, ei vaienna välttämättä mikään.

• Tykkää
Reactions: Jenssoni
"vieras"
[QUOTE="Helmi S";25884296]Mua hivenen nyppii nämä teidän joidenkin "hyvin kasvatetut" kaksivuotiaat, jotka ei ikinä missään tilanteessa riehu. Mun kokemuksen mukaan sen ikäisten kanssa juurikin eniten joudutaan vääntämään niistä rajoista - ne kun ei ole vielä ehtineet testata rajojaan ja ovat vasta keksineet, että voivat aiheuttaa hässäkkää. Kyllä mä olen aina saanut lapseni aloillaan olemaan ja noudattamaan sääntöjä, mutta sitä äänekästä protestia, jota saattaa tulla, ei vaienna välttämättä mikään.[/QUOTE]

Ja tästä syystä on ihan helvetin toivottavaa, ettei niitä 2v. kakaroita roudata mukaan sinne lomalle ennen kuin ne osaa olla hiljaa!!

Yhteistyössä