pitäiskö ton 1veen omatoimiseen "syömiseen" puuttua ?

osaisko joku ( viitsiskö ) kertoo, että oppiiko tuo käyttää lusikkaa vaikka KAIKKI menee tällä hetkellä sormin suuhun omalta lautaselta ?
Hänellä on oma lusikka, mutta pitelee sitä toisessa kädessä koristeena tai asettaa nätisti pöydälle.. Pitäskö tota jotenki "markkinoida" enemmän ja tuputtaa, tota lusikkaa, vai annanko jatkuu näin ja hokaa itse joskus ?
 
Kuinka paljon päälle 1v..?
Meidän nuorempi poika on 1v4kk ja hienosti on alkanut käyttää, vaikka aluksi se lusikka oli tosiaan vaan koristeena :D
Toki nytkin menee osa käsillä suuhun, mutta aina vaan enemmän käyttää sitä.
Onko teillä isompia joilta voi katsoa mallia? Siis aikuisten lisäks muita lapsia :)
 
on aika tarkalleen tasan 1 - pari viikkoa yli synttäreiden.
muutaman viikon ajan saanut itse syödä.
ja on isoveli 6v. mutta sen syönti on taas sellasta haaveilua, että voiko siitä mitään fiksua oppiakaan :D
 
Minä vähän yritän ohjata myös sitä lusikkaa käyttämään, tytöllä vain on tapana sitten taputtaa itselleen kun onnistuu saamaan ruokaa suuhun lusikalla _ja yleensä lusikassa on vielä ruokaa_ :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
on aika tarkalleen tasan 1 - pari viikkoa yli synttäreiden.
muutaman viikon ajan saanut itse syödä.
ja on isoveli 6v. mutta sen syönti on taas sellasta haaveilua, että voiko siitä mitään fiksua oppiakaan :D
:D
No mutta harjoittelu on sitten vielä ihan alussa. Välillä vähän näyttää miten homma toimii, jotta tulee oikeasti syötyäkin eikä kaikki mene lattialle.
Muutama kuukausi ja siihen lusikkaan ei saa koskeakaan :whistle:
 
Kyllä meillä syö pääasiassa vielä käsin tuo 16kk ikäinen :ashamed:
Lusikka kyllä pysyy kädessä ja menee suuhunkin - mutta ei siinä kyllä ruokaa ole kun se sinne osuu.

Nla:sta sanoivat ettei oo mitään kiirettä että jos syö sormin niin syökööt, pöytätavat kerkee kyllä oppimaan...
 

Yhteistyössä