Pitäiskö pyytää ex-asuntoni uudelta vuokralaiselta puolet tän kuun vuokrasta?

No sä olet kyllä puhtaasti ilkeä jos tässä kohtaa alat jo avaimet annettuasi, vaatia loppu kuun vuokraa kun on virallisesti sovittu, että vuokraus alkaa seuraavasta kuusta. Olen itsekin saanut avaimet usein etukäteen asuntoon ja jos olisi sen takia pitänyt maksaa ekstraa, olisin ottanut ne sitten vasta kuunvaihteessa. Turhaa kiusaahan se on pihdata avaimia, jos asunto on jo tyhjillään ja helpottaahan se kaikkien muuttoa (uusien sekä uuden vuokralaisen entiseen asuntoon saapuvan asukkaan) että ei ole vain yhtä päivää milloin voi muuton hoitaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Nyt tämä täti märmättää pitkin kyliä miten likainen asunto on (!!!) ja miten menee monta päivää sitä siivotessa. Mitä helvettiä? Se todella siis ON siivottu, ja ellei tarkastuksen tehnyt mies sitä ole paskastanut niin se on edelleen siisti. Ihan pesin kaapeista lähtien kaikki...
Ihmisillä on niin erilaiset käsitykset siisteydestä. Äitini muutti ja mun mielestä uusi asunto oli siisti, äitini mielestä ei ja sillä meni pari päivää kun jynssäsi sitä...
Totta! Enkä mä tosissani mitään tolta käy vaatimaan, toteanpa vaan hiljaa mielessäni ja palstalaisten kesken, että onpas kiittämätön persepää :saint:
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysymys ei ole sinun ja uuden vuokralaisen välinen, vaan sinun ja vuokranantajan.
Totta, mutta mä voin vallan mainiosti ottaa avaimet ja sanoa että palautan ne kaupungin toimistolle (kyseessä siis kaupungin vuokra-asunto) viimeisenä palautuspäivänä, jolloinka ehdin sitten jynssätä joka nurkan kiiltävän puhtaaksi :xmas:
Jos kyseessä on kaupungin asunto niin käsittääkseni sulla ei ole ollut edes oikeutta antaa niitä avaimia. Yleensähän kukin vuokralainen käy ne itse kuittaamassa.
No kai minä nyt hyvänen aika otin asiasta selvän ennen kuin annoin avaimet. Sanoivat että se sopii, kunhan se kuntotarkastus on tehty ennen luovuttamista.
Käsittääkseni olet virallisesti luovuttanut asunnon ja siloin sinulla ei ole mitään oikeutta enää asuntoon. Olet luovuttanut avaimet, lopputarkastus on tehty ja olet saanut vuokravakuudet takaisin. Jos vuokranantaja olisi ottanut uudelta asukkaalta kahden viikon vuokran, olisit voinut vaatia sitä huoneenvuokralain mukaan itsellesi, koska olet koko kuukauden vuokran maksanut. Käsittääkseni uudelta vuokralaiselta ei ole vuokraa peritty, joten saat kärsiä nyt kiukun ja menetyksesi.
Tosta pitäisi sitten olla jo joku virallinen paperi, että "Entinen asukas on luovuttanut avaimet Maija Mallikkaalle 14.8.2010 jnejnejnejne." jolloinka se toimisi noin.
Miksi pitäisi? Itsekin kirjoitit näin:

"No kai minä nyt hyvänen aika otin asiasta selvän ennen kuin annoin avaimet. Sanoivat että se sopii, kunhan se kuntotarkastus on tehty ennen luovuttamista."
 
vieras
Vastaavassa tapauksessa minä sovin uuden vuokralaisen kanssa, etten tee mitään siivouksia jolloin hän pääsi muuttamaan asuntoon aikaisemmin. Hyvin pelas järjestely puolin ja toisin. Mun ei tarvinut siivota ja hän pääsi muuttamaan hyvissä ajoin.
 
ev
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Nyt tämä täti märmättää pitkin kyliä miten likainen asunto on (!!!) ja miten menee monta päivää sitä siivotessa. Mitä helvettiä? Se todella siis ON siivottu, ja ellei tarkastuksen tehnyt mies sitä ole paskastanut niin se on edelleen siisti. Ihan pesin kaapeista lähtien kaikki...
Ihmisillä on niin erilaiset käsitykset siisteydestä. Äitini muutti ja mun mielestä uusi asunto oli siisti, äitini mielestä ei ja sillä meni pari päivää kun jynssäsi sitä...
Totta! Enkä mä tosissani mitään tolta käy vaatimaan, toteanpa vaan hiljaa mielessäni ja palstalaisten kesken, että onpas kiittämätön persepää :saint:
Persepää jos hänellä on eri käsitykset siisteydestä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ihan on oma mokasi, et voi enää mitään pyytää!
Jos ihan todella kieroiksi ruvetaan, niin voinhan mä sanoa että en ole vielä palauttanut vara-avaintani, luovuttanut vain osan avaimista ollakseni reilu ja antaakseni toisen jo aloittaa muuttopuuhansa :saint:

Mutta tosissaan, olkoon. Mä en siitä puolesta vuokrasta mikskään tule, enkä kiusanteostakaan. Kunhan vaan mutisen kun pistää vähän ärsyttämään moinen ruikutus.
 
plm
No et todellakaan voi vaatia enää yhtään mitään kun olet avaimet luovuttanut.
Itse olisin kyllä sopinut vuokranantajan kanssa että he veloittavat uudelta asukkaalta puolen kuun vuokran ja palauttavat sinulle puolet vuokrasta.
Mutta et sä mitään voi mennä keneltäkään vaatimaan.
Ja voit kommentoida facessa että kumma juttu kun lopputarkastuksessa siivous hyväksyttiin tai jotain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysymys ei ole sinun ja uuden vuokralaisen välinen, vaan sinun ja vuokranantajan.
Totta, mutta mä voin vallan mainiosti ottaa avaimet ja sanoa että palautan ne kaupungin toimistolle (kyseessä siis kaupungin vuokra-asunto) viimeisenä palautuspäivänä, jolloinka ehdin sitten jynssätä joka nurkan kiiltävän puhtaaksi :xmas:
Jos kyseessä on kaupungin asunto niin käsittääkseni sulla ei ole ollut edes oikeutta antaa niitä avaimia. Yleensähän kukin vuokralainen käy ne itse kuittaamassa.
No kai minä nyt hyvänen aika otin asiasta selvän ennen kuin annoin avaimet. Sanoivat että se sopii, kunhan se kuntotarkastus on tehty ennen luovuttamista.
Käsittääkseni olet virallisesti luovuttanut asunnon ja siloin sinulla ei ole mitään oikeutta enää asuntoon. Olet luovuttanut avaimet, lopputarkastus on tehty ja olet saanut vuokravakuudet takaisin. Jos vuokranantaja olisi ottanut uudelta asukkaalta kahden viikon vuokran, olisit voinut vaatia sitä huoneenvuokralain mukaan itsellesi, koska olet koko kuukauden vuokran maksanut. Käsittääkseni uudelta vuokralaiselta ei ole vuokraa peritty, joten saat kärsiä nyt kiukun ja menetyksesi.
Tosta pitäisi sitten olla jo joku virallinen paperi, että "Entinen asukas on luovuttanut avaimet Maija Mallikkaalle 14.8.2010 jnejnejnejne." jolloinka se toimisi noin.
Miksi pitäisi? Itsekin kirjoitit näin:

"No kai minä nyt hyvänen aika otin asiasta selvän ennen kuin annoin avaimet. Sanoivat että se sopii, kunhan se kuntotarkastus on tehty ennen luovuttamista."
Koska mä olen sanonut antavani avaimen jotta uus voi viedä tavaroita pikkuhiljaa kun sillä ei ole rahaa lainata pakettiautoa eikä kavereita jeesaamassa. En ole sanonut että "luovutan asunnon kaikki avaimet sinä ja sinä päivänä uudelle asukkaalle".
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vastaavassa tapauksessa minä sovin uuden vuokralaisen kanssa, etten tee mitään siivouksia jolloin hän pääsi muuttamaan asuntoon aikaisemmin. Hyvin pelas järjestely puolin ja toisin. Mun ei tarvinut siivota ja hän pääsi muuttamaan hyvissä ajoin.
Mäkin sanoin että mitään supersiivousta en tee, että lattiat vahaisin yms. yms. vaan niin että se on perussiisti. Koska muutin paikkakunnalta toiselle ja omat aikataulut oli aika tiukat, en mä olisi joutanut siellä jynssäämään montaa päivää, ennen kuin vasta kuun loppua kohden. Ja se sopi tälle. Ja se asunto oli SIISTI, myös tarkastajien mielestä. Sen takia mua vähän ottaa päähän toi ruinaaminen.
 
=)
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysymys ei ole sinun ja uuden vuokralaisen välinen, vaan sinun ja vuokranantajan.
Totta, mutta mä voin vallan mainiosti ottaa avaimet ja sanoa että palautan ne kaupungin toimistolle (kyseessä siis kaupungin vuokra-asunto) viimeisenä palautuspäivänä, jolloinka ehdin sitten jynssätä joka nurkan kiiltävän puhtaaksi :xmas:
Jos kyseessä on kaupungin asunto niin käsittääkseni sulla ei ole ollut edes oikeutta antaa niitä avaimia. Yleensähän kukin vuokralainen käy ne itse kuittaamassa.
No kai minä nyt hyvänen aika otin asiasta selvän ennen kuin annoin avaimet. Sanoivat että se sopii, kunhan se kuntotarkastus on tehty ennen luovuttamista.
Käsittääkseni olet virallisesti luovuttanut asunnon ja siloin sinulla ei ole mitään oikeutta enää asuntoon. Olet luovuttanut avaimet, lopputarkastus on tehty ja olet saanut vuokravakuudet takaisin. Jos vuokranantaja olisi ottanut uudelta asukkaalta kahden viikon vuokran, olisit voinut vaatia sitä huoneenvuokralain mukaan itsellesi, koska olet koko kuukauden vuokran maksanut. Käsittääkseni uudelta vuokralaiselta ei ole vuokraa peritty, joten saat kärsiä nyt kiukun ja menetyksesi.
Tosta pitäisi sitten olla jo joku virallinen paperi, että "Entinen asukas on luovuttanut avaimet Maija Mallikkaalle 14.8.2010 jnejnejnejne." jolloinka se toimisi noin.
Miksi pitäisi? Itsekin kirjoitit näin:

"No kai minä nyt hyvänen aika otin asiasta selvän ennen kuin annoin avaimet. Sanoivat että se sopii, kunhan se kuntotarkastus on tehty ennen luovuttamista."
Koska mä olen sanonut antavani avaimen jotta uus voi viedä tavaroita pikkuhiljaa kun sillä ei ole rahaa lainata pakettiautoa eikä kavereita jeesaamassa. En ole sanonut että "luovutan asunnon kaikki avaimet sinä ja sinä päivänä uudelle asukkaalle".
Mä oon kyl sitä mieltä että heti kun se uusi asukas astuu sinne kämppään niillä omilla avaimillaan niin se kämppä on sen. Siinä vaiheessa loppuu sun oikeus siihen. Enkä ymmärrä tota että avaimista annetaan vain yks, kaikki kerralla. En ainakaan ite veis kamojani sinne jos edellisellä asukkaalla olis viel avaimet sinne. Ihme sopimuksia teillä. Mitä se sulle kuuluu viekö yhen kipon kerrallaan vai kaikki kamat. Ilmeisesti se sai hommattua muuttoapua ja pakettiaution kuitenki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja =):
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysymys ei ole sinun ja uuden vuokralaisen välinen, vaan sinun ja vuokranantajan.
Totta, mutta mä voin vallan mainiosti ottaa avaimet ja sanoa että palautan ne kaupungin toimistolle (kyseessä siis kaupungin vuokra-asunto) viimeisenä palautuspäivänä, jolloinka ehdin sitten jynssätä joka nurkan kiiltävän puhtaaksi :xmas:
Jos kyseessä on kaupungin asunto niin käsittääkseni sulla ei ole ollut edes oikeutta antaa niitä avaimia. Yleensähän kukin vuokralainen käy ne itse kuittaamassa.
No kai minä nyt hyvänen aika otin asiasta selvän ennen kuin annoin avaimet. Sanoivat että se sopii, kunhan se kuntotarkastus on tehty ennen luovuttamista.
Käsittääkseni olet virallisesti luovuttanut asunnon ja siloin sinulla ei ole mitään oikeutta enää asuntoon. Olet luovuttanut avaimet, lopputarkastus on tehty ja olet saanut vuokravakuudet takaisin. Jos vuokranantaja olisi ottanut uudelta asukkaalta kahden viikon vuokran, olisit voinut vaatia sitä huoneenvuokralain mukaan itsellesi, koska olet koko kuukauden vuokran maksanut. Käsittääkseni uudelta vuokralaiselta ei ole vuokraa peritty, joten saat kärsiä nyt kiukun ja menetyksesi.
Tosta pitäisi sitten olla jo joku virallinen paperi, että "Entinen asukas on luovuttanut avaimet Maija Mallikkaalle 14.8.2010 jnejnejnejne." jolloinka se toimisi noin.
Miksi pitäisi? Itsekin kirjoitit näin:

"No kai minä nyt hyvänen aika otin asiasta selvän ennen kuin annoin avaimet. Sanoivat että se sopii, kunhan se kuntotarkastus on tehty ennen luovuttamista."
Koska mä olen sanonut antavani avaimen jotta uus voi viedä tavaroita pikkuhiljaa kun sillä ei ole rahaa lainata pakettiautoa eikä kavereita jeesaamassa. En ole sanonut että "luovutan asunnon kaikki avaimet sinä ja sinä päivänä uudelle asukkaalle".
Mä oon kyl sitä mieltä että heti kun se uusi asukas astuu sinne kämppään niillä omilla avaimillaan niin se kämppä on sen. Siinä vaiheessa loppuu sun oikeus siihen. Enkä ymmärrä tota että avaimista annetaan vain yks, kaikki kerralla. En ainakaan ite veis kamojani sinne jos edellisellä asukkaalla olis viel avaimet sinne. Ihme sopimuksia teillä. Mitä se sulle kuuluu viekö yhen kipon kerrallaan vai kaikki kamat. Ilmeisesti se sai hommattua muuttoapua ja pakettiaution kuitenki.
Varmaan siksi että ollaan tuttuja sen kanssa, ja mä voisin ihan mainiosti viedä kaverin vanhaan asuntoon omia kippojani vaikka sillä oiskin yks avain sinne. Ja niin tääkin kuulemma voi. Eikä se ole saanut muuttoapua, eikä varmaan saakaan, ja sen takia mä ajattelinkin että ois helpompi jos vois viedä pitkin tätä paria viikkoa vähän kerrallaan, eikä yhtenä päivänä kaikkea. Ja ei se mulle kuulukaan siis, mä vaan halusin helpottaa sen hommaa kun se valitti miten vaikeeta on - tyhmä minä :D
 
Mä en ikinä uskaltaisi luovuttaa avaimia ilman kirjallista paperia niistä. Se on sitten kiva, jos hän nyt hukkaa ennen kuun loppua avaimen niin milläs todistat, että olet ne hänelle antanut?
 
Mikä tässä nyt on ongelma, jos kerta olet takuurahat saanut tarkastajan todetessa, että asunto on siisti??
Anna sen ämmän märistä, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
En mä ainakaan moiseen jaksaisi aikaa tuhlata.
 
Musta tuntuu, että toi siivottomuusvalitus on ihan maan tapa. Todella monet tuntuvat muuton yhteydessä valittavan, kuinka edellinen asukas ei ole siivonnut sitä tai tätä. Antaisin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, eiköhän sut tuntevat sun siisteystasosi tiedä. Ja muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä.
 
hmm
Mä ainakin laittaisin siihen facebook päivitykseen ihmettelyt, että kyllähän se kuitenkin on mennyt läpi siltä tarkastajalta? Eli ei siellä mitään sotkua silloin voi olla ellei ole itse sotkenut ;)

Mutta tosiaan, ihmisillä on erilainen käsitys siisteydestä. Esim. siskoni on todella, todella tarkka. Hän siis jynssää ihan oikeasti hammasharjalla kaikki listat ym. joten muutot on hänelle tosi iso urakka kun pitää jynssätä ensin se vanha kämppä lattiasta kattoon ja sitten vielä se uusi. Se mikä minun mielestä on siisti ja puhdas, ei ole todellakaan hänelle vaan hän desinfioi ihan kaiken ym.
 

Yhteistyössä