Pitäiskö ostaa uusi pyörä, vai valehdella lapselle tässä tilanteessa?

"vieras"
Minä kertoisin, että tämä siskon vanha on nyt sinun pyöräsi, jos et sitä halua, ole kokonaan ilman (perkeleen lelliapina).

Oikeasti oikeasti en usko, että olet tosissasi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lex
öö miksi pitäisi ylipäätään ostaa uusi pyörä? Miksi IHMEESSÄ valehdella lapselle?
Kyllä 3vuotiaallekin voi sanoa, että nyt ei osteta uutta pyörää kun on jo toinen todella hyvä pyörä.
Ostakaa siihen vaikka kiva kello, vaikka sitten sen hello kittyn näköinen ja hello kitty kypärä.
 
"Minä"
Eiköhän noi ole juuri niitä asioita jotka vanhemmat päättää? Mä en ostaisi uutta pyörää, jos kerran perheestä jo löytyy pyörä. Liimatkaa vaikka Hello Kitty tarroja pyörään tms
 
"Sara"
No en minä ainakaan uutta ostaisi siksi, että lapselle ei satu vanha kelpaamaan, jos kerran se vanha on tarjolla. Oli se sitten käytetty tai käyttämätön? Olkoon ajamatta pyörällä, jos ei kelpaa.
 
"Vieras"
Kyllä mä laitan kelpaamaan sen vanhan pyörän! Ei ole mitään järkeä ostaa uutta pyörää, meillä perheessä useampi lapsi, niin ostin vanhimmalle sellaisen, joka sopii sekä tytöille että pojille. Eri juttu, jos menis rikki. Peskää pyörä yhdessä ja kiinnittäkää uusia Hello Kitty tarroja, niin johan näyttää pyörä uudelta. Kummallista, että 3-v saa tämmösen asian päättää...........
 
Siis se olemassaoleva pyörä on Hello Kitty. Se ei vaan kelpaa, kun on isosiskon vanha. Kamalat itkupotkuraivarit tuli taas.
Missään nimessä et osta uutta pyörää!
Hulluko olet kun edes harkitset sitä.
Ihan varmasti pyörä käy jossain vaiheessa kesää kun tajuaa ettei sitä uutta pyörää tule.

Vai, oletteko jo niin auttamattomasti hävinneet että lapsi tietää että tarpeeksi kun vinkuu niin saa tahtomansa?
 
"Nuuh"
Mun mielestä on tärkeää että myös pienemmälle sisarrukselle ostettaan uusia tavaroita, mutta ei kai kukaan ole niin hömö että ostaa pyörän tilalle samanlaisen pyörän jos lapsi vinkuu.
 
Sanoin tytölle että saa uuden pyörän sitten kun siskon vanha käy pieneksi ja että sisko ei ole vanhalla pyörällään ajellut, joten se on kuin uusi. Tyttö oli tyytyväinen. Ostettiin kyllä uusi kypärä tytölle. :)
 

Yhteistyössä