Kynsisieni kuuri ja uuden kynnen kasvu!!!!

  • Viestiketjun aloittaja "mirella"
  • Ensimmäinen viesti
"mirella"
Olen syönyt 3kk jo terbinafiinia kynsisienen hoitoon. Kengät uusittu/käsitelty samoin sukat yms. Jalat pesen päivittäin ja kuivaan huolellisesti. Jalkasieneen olen laittanut asianmukaista rasvaa yms tehnyt oletettavasti kaiken tarvittavan oikein. Uutta kynttä ei vain vieläkään kasva :( Toki kuuri ei aina kaikille tehoa mutta voiko tässä olla vielä jotakin toivoa? Kuuria olisi vielä 1kk jäljellä ja varmaan soitan jatko reseptiä mutta tuntuu hullulta toisaalta kun ei ole merkkiäkään uudesta kynnestä. Normaaliakin? Miten muilla on menny?
 
ööh
Siis siinähän kestää noin vuoden, kun varpaankynnet kasvaa "uusiksi" kokonaan. Mä huomasin saaneeni kynsisienen työpaikalta yksistä saappaista (yhteiskäytössä) ja aloin käyttämään Schollin kynsisienisettiä, jossa kynsiä piti viilailla kerran viikossa 5vk ajan ja tuo aika käyttää joka päivä sivelynestettä sairaisiin kynsiin, sen jälkeen 1krt viikossa tuota nestettä niin kauan, että sairastunut kynsi on kasvanut kokonaan uudeksi. Kellertävää ja haurastunutta kynttä leikataan pois sitä mukaa, kun tervettä kynttä kasvaa tyvestä. Mulla oli sientä viidessä kynnessä, en halunnut kuuria suun kautta, kun oli raskaus suunnitelmissa, ja koska sieni voi uusia kuurista huolimatta. Nyt sairasta kynttä on jäljellä enää molemmissa isovarpaissa kynnen kärjessä kapea suikale, viereiset kynnet ovat täysin terveen näköiset jo :) Kyllähän se kynsisieni varmasti edelleen lymyää olemassa, mutta sehän ei ole haitallinen sinänsä, vain kosmeettinen haitta, jotenka jos saan pysymään kynnet terveen näköisinä ja siisteinä nyt hyvällä huollolla, niin se riittää toistaiseksi, kenkiä olen myös vaihtanut uusiin, ettei niissä mitään ihmeempiä kasvustoja ole.
 
jatkoa
Siis aloin käyttämään tuota kynsisienihoitoa muistaakseni loka-marraskuulla viime vuonna, ja käytän edelleen, pienemmät kynnet terveen näköiset jo, isovarpaan kynsissä 1-2mm sairasta kynttä jäljellä.
 
"keh"
Mulla autto aikoinaan toi kuuri, mutta sitten parin vuoden päästä vaiva palasi. Ostin apteekista Nalox-nimistä ainetta, jota sivellään kynteen kerran päivässä. Toi autto kyllä, mutta toooosi hitaasti noi varpaankynnet kasvaa. Uutta puhdasta kynttä tais alkaa näkymään parin kuukauden käytön jälkeen, just kun olin jo heittämässä sitä tuubia pois...
 
tepsii !
Juo joka aamu tai pari kertaa päivässä molkosan juomaa tai finnmolke. Sillä voi myös sivellä kynttä. Itse olen saanut tuosta avun. Kokeileppas googlettaa, on paljon keskustelua tuosta.
 
kokemusta on
On myös vaivattomampi tapa hoitaa kynsisieni-infektio, nimittäin laserhoito.

Laserhoitoon hakeutuvat usein potilaat, joilla kynsisieni ei ole perinteisin menetelmin parantunut. Nopea ja vaivaton kertakäsittely Nd:YAG-laserilla voi olla myös ensisijainen hoitomuoto. Useimmiten yksi laserkäsittely riittää.

Nd:YAG-laserhoito on mahdollinen Epilaserin toimipisteissä Helsingissä, Lahdessa, Kuopiossa, Jyväskylässä, Hämeenlinnassa, Tampereella ja Kokkolassa. Katso: www.epilaser.fi
 
SinnikäsK
Olen yrittänyt monien vuosien ajan vaikka millaisia hoitoja yhteen pikkuvarpaan kynteen - turhaan. Kun aloitin Shollin aineella, sieni levisi kolmeen uuteen kynteen !!! Tämä siis monien vuosien jälkeen, kun olin saanut pidettyä sienen vain yhdessä kynnessä. Turha kai valittaa minnekään, kyllähän kaupallisuuden lait tunnetaan. Mutta harmittaa, kun olin ohjeidenkin kanssa niin huolellinen.
 
Kynnen kasvaminen on todella hidas prosessi. Tämä aine toimii, jos on kärsivällinen. Käytin yhtä pulloa noin puoli vuotta 2 kertaa päivässä paksuun, monta vuotta sienestä kärsineeseen varpaankynteen, leikkasin ja hioin pehmennyttä kynttä säännöllisesti. Vasta puolen vuoden kohdalla sairas kynsi irtosi kokonaan ja alta näkyy tervettä kynttä. Käytän nyt toisen pullon uutta kynttä kasvatellessa, mutta näyttää hyvältä. Kynsi on ohut ja terve, eikä iho/kynsivalli enää reagoi niin kovasti. Tällä voi siis päästä pahastakin sienestä eroon, mutta varaudu vuoden hoitoon.
 
vierailija
Kynnen kasvaminen on todella hidas prosessi. Tämä aine toimii, jos on kärsivällinen. Käytin yhtä pulloa noin puoli vuotta 2 kertaa päivässä paksuun, monta vuotta sienestä kärsineeseen varpaankynteen, leikkasin ja hioin pehmennyttä kynttä säännöllisesti. Vasta puolen vuoden kohdalla sairas kynsi irtosi kokonaan ja alta näkyy tervettä kynttä. Käytän nyt toisen pullon uutta kynttä kasvatellessa, mutta näyttää hyvältä. Kynsi on ohut ja terve, eikä iho/kynsivalli enää reagoi niin kovasti. Tällä voi siis päästä pahastakin sienestä eroon, mutta varaudu vuoden hoitoon.
Voi kiitos toivoa herättävästä mielipiteestäsi, eli minulla on vielä toivoa😊
(Yli kymmenen vuotta toivoa herättävää mielipidettä odottanut)
t.ap
 

Yhteistyössä