Pitäiskö hymypatsaan saajalle antaa jotain ekstraa?

  • Viestiketjun aloittaja "verena"
  • Ensimmäinen viesti
"verena"
Tänään koulujuhlissa saimme tietää, että koululaisemme tulee saamaan hymypatsaan. Kyseinen koululainen on ns. keskivertoa eli numerot liikkuu 7-9 mailla. Hyvästä todistuksesta tulee saamaan luvattu palkinto mutta mites tuo hymypatsas? Ihan omasta aloitteestani ajattelin antaa jotain ekstraa mutta jotenkin tuo hymypatsaan saaminen en näe niinkuin suorituksena. Mites on?
 
"Kiraki"
Jos patsas on opettajien valitsema niin kyllä siinä suorituksiakin on varmaan katsottu..mutta jos
Luokkatioverit on valinnut patsaan saajan niin siitä voisi jo vähän palkita <3
 
[QUOTE="huoh";26374780]Pihkuran pahkura! Sen hymypoika/-tyttöpatsaan saa se luokan kovin kiusaaja.[/QUOTE]
Onpa sinulla pahoja päähänpinttymiä kyseisestä patsaasta. Koska et siis arvosta sitä ilmeisesti lainkaan, onko sinulle merkitystäkään, kuka sen saa?
 
"hih"
Mun kuopus saa hymypatsaan. Olen kyllä hämmästynyt, kun hän on kotona kunnon kiukkupussi, mutta aina kun näen kavereitten kirjoituksia hänestä, niin hän on hauska, hyvä kaveri, mukava, huumorintajuinen, kaikkea tällaista, mitä kaverit oikeasti arvostavat. Toiseksi nuorin sai myös alakoulussa hymypatsaan, ja hän on kyllä kotonakin oikea päivänsäde, vielä nyt 16-vuotiaanakin.
 
"vieras"
[QUOTE="Sirkkeli";26374746]En kyllä tajunnut itse aikoinaan palkita tytärtäni siitä, kun sai hymypatsaan. Eikös se ole jo itsestään palkinto?[/QUOTE]

Minä palkitsin kaikki lapseni vielä kehuilla heidän saatuaan hymypatsaat.
 
"vieras"
[QUOTE="Sirkkeli";26374746]En kyllä tajunnut itse aikoinaan palkita tytärtäni siitä, kun sai hymypatsaan. Eikös se ole jo itsestään palkinto?[/QUOTE]

Näin minäkin ajattelisin. Tosin minä en kyllä ymmärrä muutenkaan koulumenestyksestä erityisesti palkitsemista.

Miten niitä hymypatsaita nykyään muuten jaetaan? Kun itse olin koululainen hymypatsaat jaettiin ainoastaan kuudennen luokan keväällä ja patsaan saajat valitsivat saman luokan oppilaat suljettuna lippuäänestyksenä siten, että tytöt äänestivät hymypoikapatsaan saajan ja pojat tytön. Homma vedettiin ihan läskiksi ja siksi en arvosta kyseistä patsasta yhtään.
 

Yhteistyössä