pitäisikö puolisolle kertoa omista veloista?

jos on joutunut itse tyhmyyksissä ottamaan velkaa.
pitäisikö siitä kertoa (avo)puolisolle??
tavallaanhan se on ihan oma asia, ainakin silloin kun molemmilla on "omat rahat" eli palkat menee omille tileille. Kumpikin hoitaa itse omat menonsa, siis auton tms. yhteiselle tilille menee asumiseen liittyvät rahat. kaupassa käy kumpikin jne.... "maalaisjärjellä" hoidetaan, sähkölaskut puoliksi yms.

asia vaivaa toisinaan, mutta tilanne oli silloin mikä oli kun laina piti ottaa.
eikähän puoliso sille minkään voi, itsekään kun ei tiedä kaikkia puolison asioita.
:headwall: :attn:
 
No meillä ei ainakaan oteta lainaa ilman keskustelua vaikka ite ottais koska meillä se vaikuttaa koko perheen raha tilanteessen kun yhteiset rahat. Sinuna kertoisin jos olette sopineet niin. Meillä on kaikki asiat sovittu miehen kans ennen yhteiseloa ja lapsia niin asioista ei tule ongelmia. :/
 
no me ei mitään sopimuksia olla ikinä tehty.
mutta ihan normaali perhe ollaan :)

ei mulla sentään mitään tyyliin ismo laitela peli velkoja ole :attn:

mut, ajattelinpa vaan taas raha asioita ja menneitä tässä...
miehellä on jotenkin erikoinen suhtautuminen noihin luotto kotteihin ja lainoihin jo muutenkin että ehkä parempi vaan olla hiljaa ja maksella sitä pois.
 
Tilanne voi olla kiusallinen esimerkiksi sitten, jos aiotte ostaa oman asunnon ja joudutte pankintädin juttusille. Siellä tulee kyllä kaikki velat julki. Ja toinenhan voi suunnitella vaikka mitä asunnon tvs. ostoa ja ihmettelee, miksi yhteinen tulevaisuus omassa talossa ei sitten kelpaakaan..? Kerro nyt ihmeessä, luottamusta täytyy olla.
 
No jos niillä on vaikutusta toisenkin osapuolen elämään...

Mun uko kyllä tietää mun opintolainasta, ja suunnilleen määränkin, ainakin pitäis tietää, mutta voi olla ettei kiinnosta niin paljoa että muistais. Kunhan huolehdin raha-asioistani. Ittelläänkin on velkaa varmaan enemmän ja ihan harrastuksen takia. Mutta postimyyntikuvastojen tileistä en oo kertonut... :whistle: Ovat kuitenkin aika pieniä summia eikä lyhennykset oo miedän elämään mitenkään vaikuttanu.
 

Yhteistyössä