Pitäisikö perhe hajottaa miehen työpaikan takia - mitä tekisitte tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja vaihtoehdot vähissä
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="jenni";28968220]Kerro se lapsille.[/QUOTE]

Jaa-a, minä olin alle kouluikäinen kun isä oli matkatöissä ja ihan hyvin ymmärsin, että minulla on isä joka käy töissä, on viikot pois ja tulee sitten perjantaina kotiin. Ei siinä minusta lapsena mitään ihmeellistä ollut. Oli ihan kivakin odottaa isää kotiin, kun hän yleensä toi jotain tuliaisia mukanaan. Ja ajatelkaas siihen maailmanaikaan ei meilläkään ollut aluksi edes puhelinta. Sitten kun se saatiin, niin minä odotin isän soittoa tietyllä kellonlyömällä (oli sovittu, että isä soittaa tiettyyn aikaan). Ei tuosta nyt mitään traumoja ole tullut.

"aapee"
[QUOTE="vieras";28971560]Mutta eikö teillä ole isohko asuntolainakin?

En tiedä miksi sitten kyselet täällä. Meidän tapauksessa mies siirtyisi, lapset 1v. ja 3v.[/QUOTE]

On meillä lainaa vielä reilusti jäljellä, mutta pystytään maksamaan se hyvin, vaikka toinen olisi työttömänäkin. Ollaan mitoitettu laina sen verran järkevästi kuitenkin.

En minä varsinaisesti kysele keneltäkään ulkopuoliselta ratkaisua tähän, kunhan vaan ihmettelen, miten joku vastaavassa tilanteessa oleva oikeasti kykenee tekemään sen ratkaisun, että mies muuttaa pois. Meillä ainakin kaikki kärsisivät tilanteesta suuresti, niin mies, minä kuin lapsetkin.

Ken guru
[QUOTE="aapee";28973235]On meillä lainaa vielä reilusti jäljellä, mutta pystytään maksamaan se hyvin, vaikka toinen olisi työttömänäkin. Ollaan mitoitettu laina sen verran järkevästi kuitenkin.

En minä varsinaisesti kysele keneltäkään ulkopuoliselta ratkaisua tähän, kunhan vaan ihmettelen, miten joku vastaavassa tilanteessa oleva oikeasti kykenee tekemään sen ratkaisun, että mies muuttaa pois. Meillä ainakin kaikki kärsisivät tilanteesta suuresti, niin mies, minä kuin lapsetkin.[/QUOTE]

Näinpä. Minä en pystyisi. Eikä minun mielestä tarvitsekaan. Kyllä sitä todennäköisesti jotain muuta työtä sitten jossain vaiheessa löytyy. Tai mies keksii jotain muuta, esim. kouluttautuu uudelleen.

Yhteistyössä