pitäisikö 5-vuotiaalla olla haalari takki+housu-asun lisäksi?

  • Viestiketjun aloittaja galluppia
  • Ensimmäinen viesti
mam
Ainakin meidän 5-vuotiaalla pitää olla. Ja meinaan ostaa eskariinkin ens vuonna myös haalarin. Tähän asti on ollutkin pelkällä haalarilla päiväkodissa. Takki + housut lähinnä vaan kylä- ja kauppareissuilla. Päiväkodissa remuavat sen verran, että lunta olis selkämys täynnä ilman haalaria. Niin ja tyttö on kyseessä, jos sillä merkitystä :)
 
JFA
Haalari on nopeampi ja helpompi pukea kuin takki ja housut, meillä on lapsilla molemmat, siis takki + housut ja haalari. Takkia voi sitten käyttää pelkästäänkin esim. kauppareissuilla
 
TilkkuTyttö
Meillä on 5v pojalla vaan haalari ja siinä se. On pärjätty ihan hyvin, mutta jonkin takia oon aatellut että ens talveksi vois ostaa myös takki ja housut yhdistelmän. Empä tiedä. Meillä on ainakin sellanen haalari että se kuivaa nopsaa jos pitää seuraavaksi päiväksi saada pestyä, ja mä en ymmärrä miksei haalarilla vois mennä kauppaan.
 
poikia3
Meillä on, haalari käytössä päiväkodissa, ja kauppareissuja, kyläilyjä yms. ja varalla takki plus housut, ja joku isojen veljien vanhakin haalari löytyy varalta.

Ja haalarilla voi mennä kyllä tavis kauppaan, mutta jos menee vaikka ostoskeskukseen, takin saa helpommin auki tai kokonaan pois, kuin sen haalarin.
 
...pppp
Me on pärjätty hyvin takilla ja housuilla. Tosin takissa pitää tosiaan olla "lumilukko" alhaalla. Ja housut olisi hyvä olla korkealla vyötäröllä ja henkseleillä, että senkin puolesta pysyisi selkä ja maha kuivana, jos on lumileikkikelit.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ...pppp:
Me on pärjätty hyvin takilla ja housuilla. Tosin takissa pitää tosiaan olla "lumilukko" alhaalla. Ja housut olisi hyvä olla korkealla vyötäröllä ja henkseleillä, että senkin puolesta pysyisi selkä ja maha kuivana, jos on lumileikkikelit.
setti on ns. laskettelupuku, joten lumilukko löytyy takista ja housut ovat olkaimelliset, sellaiset lappuhaalari-tyyppiset.

mun mielestä noissa on jopa joku kosteudenkesto, ettei heti ensimmäiset nuoskalumet mene läpi.
 
äiti
Meidän 4v lapsella ei ole haalaria mutta on 2 Icepeakin pukua jossa on aika korkealle tulevat henkselihousut joiden lahkeissa on lumilukot ja takkien helmoissa myös lumilukot, lapsen ei tarvitse itse mitään kiristää.Loistopukuja ja haalaria ei enää tarvita.Pitää vettäkin.
 

Yhteistyössä