pitäisi ostaa astianpesukone ja suositelkaa mikä paras ?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Jos hinnalla ei ole väliä, Miele tai AEG. Jos taas haluatte hinta-laatusuhteeltaan ideaalin, suosittelen Siemensiä. Ostin alkukesästä just uuden Siemensin, ja olen kyllä ollut tosi positiivisesti yllättynyt. Pesee puhtaaksi vaikka kaikkia kippoja nyt ei olisi niin millintarkasti aseteltukaan, ja on tosi hiljainen. Kaikki luokitukset A:ta. Hintaa sillä oli kai joku 450 ?. Eli tommoseksi keskihintaiseksi koneeksi sain enemmän kuin odotin. =)

Edit: niin ja olen elämäni aikana hallinnoinut tuon Siemensin lisäksi ainakin Philipsiä, Rosenlewiä, AEG:ta ja Whirlpoolia, eli kokemusta on useammastakin merkistä.
 
Siemens.Pesee puhtaaks eikä oo tullu ruskeeks tosta meiän rautasesta vedestä niinku se ROsenlew mikä tähän taloon oikeesti kuuluu.
Muutenki hyvä.Sen pystyy jopa ite korjaamaan jos menee rikki (varokaa kokonaisten pippurien joutumista tiskikoneeseen.Se voi hajottaa vesipumpun.)
 
Meillä on joskus vuonna -90 tai -92 ostettu Miele ja on toiminut hyvin koko ajan, ei oo tarvinnu koskaan korjata. Metelitaso on tosin varmaan erilainen nykykoneisiin verrattuna, mutta merkkiin olen tyytyväinen. Ainoastaan monet monituiset muutot kokeneena pohjassa olevat ruuvit joilla saa säädettyä tasapainon just kohdalleen on osittain vääntyneet (mutta ei haittaavasti), johtuen siitä ettei niitä ole mitenkään suojattu muuttojen aikana..
 
vieras
Jos ei rahasta ole kiinni, niin Miele taitaa olla oikeasti laadukkain. Meillä Husqvarna, joka toiminut oikein hyvin ja on sisällä valo, mielestäni kiva lisä. Muuten meillä hyviä kokemuksia kodinkoneissa Electrolux-merkistä.
 

Yhteistyössä