Pitääkös teidän korottaa koskaan ääntänne lapsille?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Uskon että kukaan ei kasvata lastaan 18 v. ettei KERTAAKAAN korota ääntä. Kunhan korottaa ääntä asiallisesti, eikä esim. kiroile tai puhu alentavasti lapselle.

Omat lapset kasvattanut keskustelulla, kielloilla jne. Mutta joskus(hyvin harvoin) on joutunut ääntä korottamaan, eri asia kuin rääkyminen.
 
Turkilmas
No täytyy. Paitsi että nyt olen huomannut äänen tiukentamisen auttavan paremmin. Siis näennäisen rauhallisesti ja selkeästi artikuloiden sanoen tuntuu toimivan ainakin tällä hetkellä :D
 
Ei koskaan. Meidän muksut on niin kilttejä ja tottelevaisia kullanmuruja. Ei myöskään koirille tarvi ääntä korottaa, vaikka sinkoaisivat kissan perään pihalla. :saint: :saint: *Uskokoot ken tahtoo*
 
Ikävä kyllä :(
Tulee paha mieli itsellekin jos joutuu huutamaan. Tai eihän sitä pakko olisi huutaa mutta kun joskus tuntuu ettei muuten kuunnella.

Eilinen oli ihmeen rauhallinen päivä. Jopa nukkumaan meno sujui ongelmitta eikä raivostuttavaa hiippailua esiintynyt kertaakaan. Kumpikaan vanhemmista ei kertaakaan joutunut korottamaan ääntään koko päivänä.
Eilinen johtunee siitä että otettiin uudet säännöt käyttöön joilla pyritään saamaan muutamat ongelmat poistettua. 5v kyllä aluksi protestoi että "mä en tykkää näistä uusista säännöistä" mutta homma toimi kyllä hyvin. Toivotaan että sama jatkuu.

 
kolmen äityli
päivittäin useasti. meillä lapset HYVIN tottelemattomia eikä nähtävästi sanomisella enää mene perille. itsepäisiä jääriä, tekevät juuri niin kuin itse meinaavat. Toki sanon senkin, että itseä huutaminen ottaa päähän ja kun on väsynyt ja hermot kireällä tulee huudettua vain niin herkästi. yritän kovasti muuttaa tapoja ja oppia "nielemään" huutoni mutta näiden kanssa se tuntuu vaikealta...
 
kolmen äityli
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Ikävä kyllä :(
Tulee paha mieli itsellekin jos joutuu huutamaan. Tai eihän sitä pakko olisi huutaa mutta kun joskus tuntuu ettei muuten kuunnella.

Eilinen oli ihmeen rauhallinen päivä. Jopa nukkumaan meno sujui ongelmitta eikä raivostuttavaa hiippailua esiintynyt kertaakaan. Kumpikaan vanhemmista ei kertaakaan joutunut korottamaan ääntään koko päivänä.
Eilinen johtunee siitä että otettiin uudet säännöt käyttöön joilla pyritään saamaan muutamat ongelmat poistettua. 5v kyllä aluksi protestoi että "mä en tykkää näistä uusista säännöistä" mutta homma toimi kyllä hyvin. Toivotaan että sama jatkuu.
hei! kerro mulle vähän lisää noista säännöistä. meillä tuntuu olevan samanlaista varsinkin tuo nukkumaanmeno. lapset kohta 5v ja 2,5v. nukkumaanmenon kanssa ongelmia, myös muita ongelmia joista pitäisi päästä eroon.. jos saisin sulta pari hyvää vinkkiä jotka helpottais meidänkin arkea?
 
Boogyman
Aika harvoin....melkeimpä ainoa on kun sisarukset tappelee keskenään ja älämölö on suuri niin lyön nyrkillä pöytään ja karjaisen hiljaa....sitten ollaan hetki hiljaa ja sen jälkeen selvitetään asia. Eipä muuten tarvitse.
 
vieras
Korotan ääntä ja joskus huudankin. Onneksi huuto vielä tehoaa niin, että molemmat jähmettyvät paikalleen :D Tehokas, jos meinaavat juosta auton alle tai muuta vastaavaa. Päivittäin ei siis huudeta eikä välttämättä koroteta ääntäkään.
 

Yhteistyössä