Pitääkö viiä lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti
mietin
Tytöllä 4kk on alkanut perjantaina yskä. Ei kuumetta. Yskä ei oo jatkuvaa, mutta sitkeitä yskänpuuskia tulee ajoittain. Ei nuhaa. Ei kuumetta. Välillä tuntuu, että yskänpuuska ei lopu ja lapsi tukehtuu, kunnes se sit taas siitä asettuu.

Meillä vauvalla oli 5 kk:n iässä tollasia yskänpuuskia.Hoidettiin 2 viikkoa tavisflunssana, kunnes tilanne alkoi huonontua ja hinkuyskähän se oli.Osastolle mentiin.Nuhaa ei ollut meilläkään, eikä kuumetta.Vain nuo yskänpuuskat.Hinkuyskähän ( jos sitä olis ) voi olla vaarallinen noin pienelle.Toivotaan kuitenkin, että on jotain muuta.Pikaista paranemista pikkuiselle toivon :hug:

Mä vaadin lähetettä sairaalaan ja sellanen saatiin.3 lääkäriä tutki sairaalassa pikkuisen ja sinä aikana tyttö sai kohtauksen.Diagnoosi saatiin jo silloin ja varmistui vielä myöhemmin kokeista.

Itellä on 6kk vaavi.Neiti oli räkänen oli 2kk ikäsenä, käytiin lääkäris ja neuvolan lääkäri sano et tyttö on terve. Meni muutama päivä ja likalle tuli hengitys katkoksia. Ei muutakun sairaalaan suoraan osastolle. Oli sit sit aikuisten influenssa,hengitystie tulehdus ja korvatulehdus. Eli kannattaa vähän katsoa mille lääkärille vie ja uskoa omaan tuntemukseen. Itse hölmönä uskoin lääkäriin et on vaan normi flunssa. Ja nyt oon pariin kertaan vienyt kunnon lääkäriin kun on tullut sellanen tunne et olis vähänkin kipeä. Ei se kauheesti maksa vaivaa tarkistuttaa ja varsinkin kun on noin pieni. Ja saat mielelles rauhan.

Yhteistyössä