Pitääkö tässä huolestua? Raskaudesta..

• Viestiketjun aloittaja PikkasenPyöree
  • Ensimmäinen viesti
PikkasenPyöree
Eilen illalla särki mahaa, ei pahasti, mutta oli epämukava olo. Nyt sitten viime yönä ja tänään aamulla tullut pyyhkiessä paperiin vähän "einiinpunaista" verta...
Laskiskelin, että suunnilleen näihin aikoihin mulla vois olla menkat, siis jos en olisi raskaana.

EJK
Niin, sitähän ei voi tietää onko veri vaaraton vai ei. Alkavaa keskenmenoa ei voi noilla viikoilla estää, mutta uhkaavan keskenmenon voi yrittää estää levolla. Eli suosittelen, että lepäilet tämän päivän ja seurailet tilannetta. Älä nostele mitään, äläkä harrasta liikuntaa.

kerttu
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
:(
ei se verenvuoto välttämättä merkkaa mitään pahaa. Oletko käynyt varhaisultrassa, onko raskaus varmistettu?

Eikös se raskaustesti varmista raskauden ? En mä ainakaan koskaan ole käynyt missään varhaisultrassa.

Zoe-F
Voi olla ihan normaalia, varsinkin jos veri on "vanhaa".
Tosin jos veri on punaista ja sitä tulee vain vähän pyyhittäessä, se voi tulla limakalvoilta tai istukasta jos olet vaikka nostanut jotain painavaa.

Myös pienet ja vähän suuremmatkin kivut voivat olla vain harmittomia kohdun kasvukipuja.

vieras
Mulla tuli ihan samoihin aikoihin pikkusen rusehtavaa vuotoa, mutta kaikki oli silti hyvin. Nyt viikkoja 25. Kannattaa kuitenkin lepäillä varmuuden vuoksi vaikka tämä päivä..

hemuli
Alkuperäinen kirjoittaja kerttu:
ei se verenvuoto välttämättä merkkaa mitään pahaa. Oletko käynyt varhaisultrassa, onko raskaus varmistettu?

Eikös se raskaustesti varmista raskauden ? En mä ainakaan koskaan ole käynyt missään varhaisultrassa.
Voi olla tuulimuna, kohdunulkoinen..
No ap sanoi että käynyt ultrassa, ja raskaus oikeessa paikaassa. Joten eihän se voi olla tuulimuna eikä kohdunulkoinen.

hemuli
Alkuperäinen kirjoittaja kerttu:

Niin..raskaustesti kertoo raskauden. Muttei sitä jos tuulimuna tai kohdun ulkoinen.

km-02
Alkuperäinen kirjoittaja PikkasenPyöree:
Voi ei! Nyt vuoto on lisääntynyt, ja väri vaihtunut jo punaiseen. Näinköhän tässä nyt käy, että pieni ei pysy matkassa mukana :'(
Pahalta kuullostaa :(
Noin kävi mullekin kesällä 2002, muistan sen päivän ja tunteen varmasti ikuisesti...

Onko sulla kipuja?

PikkasenPyöree
Alkuperäinen kirjoittaja km-02:
Voi ei! Nyt vuoto on lisääntynyt, ja väri vaihtunut jo punaiseen. Näinköhän tässä nyt käy, että pieni ei pysy matkassa mukana :'(
Noin kävi mullekin kesällä 2002, muistan sen päivän ja tunteen varmasti ikuisesti...

Onko sulla kipuja?
Pientä vihlontaa

km-02

Onko sulla kipuja?
Pientä vihlontaa
Sellaista menkkamaista? Kohtu saattaa supistella työntääkseen "raskausmateriaalin" (kamala sana) ulos :(
Voimia! Toivottavasti on väärä hälytys :hug:

eräs
Mullakin oli noin, tosin aiemmilla viikoilla.Varmaan viikolla 5+, tuli ensin rusehtavaa vuotoa, sitten ihan verta ja kunnon hyytymiä.Ihan varma olin että kesken menee.Tuossa tuo mun "keskenmenoni" lattialla konttailee :) Toivottavasti on sullakin harmitonta vuotoa!

PikkasenPyöree

Onko sulla kipuja?
Pientä vihlontaa
Sellaista menkkamaista? Kohtu saattaa supistella työntääkseen "raskausmateriaalin" (kamala sana) ulos :(
Voimia! Toivottavasti on väärä hälytys :hug:
Ei oikein sellasta menkkamaista jatkuvaa vihlontaa, välillä vaan vihlasee

Yhteistyössä