Pitääkö sosiaalitoimiston antaa perustelu sille miksi on varattu neuvotteluaika?

• Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Saimme sosiaalitoimesta kirjeen, jossa luki vain, että on varattu xx.xx.xx klo xx.xx neuvotteluaika ja mitään syytä ei ollut. Soitin virkailijalle, niin hän ei suostunut kertomaan syytä, vaan sanoi, että se selviää neuvottelussa. Pitääkö meidän (lain mukaan) saada etukäteen tietää syy neuvottelulle?

tyypillistä
vallankäyttöähän tuo on. Ei kerrota mutta velvoitetaan tulemaan. Kummallista. Ja tuollaiseen umpikieroon laitokseen pitäisi jonkun vielä luottaa?

Mitä sanoit sitten? Sano ettette tule jos ei kerrota syytä! On se nyt jumalauta kumma että vanhempia kyykytetään minkä keretään ja kaikkien pitäisi alistua tuohon mielivaltaan. Ei kannata alistua! Pitää näyttää alusta lähtien että teillä on oikeutenne ja kun ne tajuaa ettei asiakas olekaan tyhmä ja vedätettävissä, voipi ääni muuttua kellossa.

En tiedä onko lain mukaan velvoitetta kertoa mutta kumma jos ei olisi!

heh.
Sanoisin, etten tarvitse mitään neuvotteluaikaa. Jos tivaaminen jatkuisi niin sanoisin etten aio tulla neuvotteluun joka ei ole tärkeä. Sanoisin että minulla ei ole mitään neuvoteltavaa. Ehkä ne jossain vaiheessa alkais valottaa syytä.

sossusossu
Itse olen töissä sossussa, eikä puhelimessa edes saa antaa asiakkaalle tietoja. Meillä vakiopohjassa on maininta, että salassapidon takia tietoja ei voida antaa puhelimitse. Melko varmasti kyse lastensuojeluilmoituksesta...?

Yhteistyössä