pitääkö rippijuhliin kutsua kortilla ja kutsujana olla rippilapsen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokematon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kutsuisin kortilla, mutta riippuen juhlien koosta. Kortilla jos on isot ja puhelulla jos on pienet perhepiirin juhlat. Tekstiviestillä kutsuminen on aika mautonta.

[QUOTE="vieras";23611548]Eiköhän se olisi ihan hyvä laittaa kortit jotka nuorimies/neiti itse allekirjoittaa. Oppiihan siinä samalla edes vähän etikettisääntöjä yms.[/QUOTE]

Ja siis tämän sanon siksi että kirkollisia juhlia on yleensä 3 kpl elämässä, kaste, rippi, häät (ja hautajaiset). Vaikka ei olisikaan harrasuskovainen niin voi kuitenkin tätä instituuttia kunnioittaa nämä muutamat kerrat.. eikö?

En ole koskaan nähnyt kirjallista kutsua rippijuhliin, mutta varmasti se on erityisen kohteliasta. Kutsujana on juhlien järjestäjä, eli vanhemmat. Muistatteko, että myös häihin kutsuvat morsiamen tai hääparin vanhemmat, jos järjestävät häät - mikä minun tuttavapiirissäni tapahtuu useimmiten. Vain muutaman kerran olen saanut hääkutsun morsiusparilta itseltään.

Me ollaan laitettu molempien juhliin kutsukortit. Pienet juhlat on olleet. Minä ne askartelin ja kutsun kirjoitin ihan koneella. Kutsujaksi laitettiin juhlakalut itse.

Meillä tyttö itse teki todella kauniit ja koskettavat kutsukortit, ja omissa nimissään kutsui vieraat juhlistamaan rippipäivää. Kortti oli niin herkkä, että se sai äidin ja isovanhemmat kyyneliin liikutuksesta :)

Yhteistyössä