pitääkö paikkansa????

• Viestiketjun aloittaja kakkonen
  • Ensimmäinen viesti
varmaan ihan tapauskohtasta.. mä väänsin esikkoo melkein 14 h 2 päivän käynnistelyn jälkeen, ponnistus kesti melkein tunnin.. tyttö oli pieni, 3070 / 48.5 / 34. kuopus lähti itestään syntyyn, synnytys kesti alle 2h, ponnistus muutaman minuutin jarruteltuna :eek: tyttö oli 3870 / 52 / 36. nyt ootan kolmatta ja jännittää et kerkeenkö sairaalaan asti :whistle:

moi
kaikkihan me olemme yksilöitä,ajallisesti minun kohdallani ei ollut eroa mutta kivun sävy ihan eri luokkaa. ekassa tauotonta tolkutonta kipua,aikaisessa vaiheessa ponnistuksentarve jne. tokassa supistusten väleissä selvä tauko ja pahinta sietämätöntä kipua vain noin 1-1,5 h ajan.ekasta jäi pahat traumat ja toka synnytys poisti pelot. tosin nyt kolmannessa raskaudessa pelkään että ensimmäinen synnytys toistuu :/ ponnistusvaihe kesti ekassa melkein tunnin ja repesin niin pahasti että nukutettiin ja leikkuriin, tokassa lapsi solahti muutamalla rauhallisella työnnöllä,paljon vähäisemmät repeämät =)

useimmiten kyllä on helpompi, ainakin ponnistusvaihe. itse pakersin kaksosia ulos lähes vuorokauden, ja ponnistuskin oli yli puoli tuntia, mutta tämä pienin tuli ulos 7 tunnissa, ponnistus vain pari minuuttia.

kyllä,ainaki meiän kohalla...kummatkin ollu nopeita mut esikoista oottaessa supistukset oli kauheet!!!en ehtiny kuitenkaan saamaan mitään kivunlievitystä...alettiin valmistelemaan epiduraalia kun olin 5cm auki,ei ehitty,puolessa tunnissa aukes 10cm ja 6min ponnistus ja maailman ihanin poika maailmassa!toinen taas tuli rytinällä...ensimmäinen kova supistus tuli kun kiipesin synnytyspöydälle!onneks lapsivedet meni jotai 5-6h ennen,ei oltas muuten keretty sairaalaan,koko synnytyksern kestoksi laitettiin 2,43h,ensimmäisestä pienestä nipistyksestä alkaen!ponnistus olikin sitten kauhea!!!neiti tuli nyrkkiposkella maailmaan!ei kestäny ku 8min mutta tuntu pienelle ikuisuudelle!mutta siitäkin selvittiin ja nyt siitä on jo puolivuotta!vaikka tuntuu että vasta ois tehny raskaustestin... :D

No mulla eka oli normaali alatiesynnytys. Synnytyksen kesto 22h. Puudutuksena kohdunkaulanpuudutus. Synnytys ei ollut mikään hirveä kokemus.

Toinen syntyi hätäsektiolla istukan irtoamisen takia.

Kolmas synnytys on mulle ollut kokemuksena kaikkein kamalin. Synntyksen kesto oli 15,5h. Minkään valtakunnan puudutusta ei ehditty antaa, kun synnytys eteni lopussa niin nopeasti.

Eli mun kohdalla ei synnytykset ole helpottuneet.

Mulla eka synnytys 7h45min, toinen 2h15min. Ja toinen synnytys oli tosi helppo, sellainen päiväpuhde, että hyvä kun tiesi synnyttäneensä. Ekan jälkeen kyllä tiesi, oli sen verran kivusta ja väsymyksestä kroppa vähän turtana.

Hei,
Mulla on ollut eka pahin ja kaks seuraavaa koko ajan "helpompia". Ekassa suostuin kivunlievityksiin, joten sain jököttää paikallani piuhoissa kärvistelemässä kuin lahna. Sain todella pahat repeämät ja synnytyksestä jäi filis ettei koskaan enää. ...
Sain kuitenkin rohkeutta työstää läpi pelkoani. Olen saanut myöhemmin normaalissa alateisynnytyksessä kaksi yli nelikiloista lasta. En ole käyttänyt kivunlievityksiä, koska ne ainkin minut veivät pois hallitsemasta tilannetta. Ota yhteyttä aktiivinen synnytys ry:n ja ota selvää, olisiko teillä päin menossa kursseja. Mua ainkin auttoi asennoitumaan hommaan uudellen ja työskentelemään huono ensikokemus läpi.
Normaalisynnytys on ihana kokemus!

Yhteistyössä