apuva..
Siis olen kotihoidontuella ja olen konsultti.. Pitääkö siitä ilmoittaa kelaan ym.. Eihan siitä oikein mitään tuloa tule mut..
Ilmeisesti saat kuitenkin siitä jonkinlaista tuloa? Ellei Oriflame ole pidättänyt tuloista ennakonpidätystä, pitäisi sinulla olla toiminimi.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ei oriflame mulle mitään maksele, mä vaan keräilen tilauksia.
Alkuperäinen kirjoittaja Gilda:Ilmeisesti saat kuitenkin siitä jonkinlaista tuloa? Ellei Oriflame ole pidättänyt tuloista ennakonpidätystä, pitäisi sinulla olla toiminimi.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ei oriflame mulle mitään maksele, mä vaan keräilen tilauksia.
Muuten ei pidä paikkaansa, sulle on annettu väärää tietoa, kaikesta pitää ilmoittaa eikä se paljoa paina jos käy verottajan luona juttusilla. Ikävää vain jos kärähdät ja joudut taantuvasti ilmoittamaan esim. vuoden ansiot mitä oot saanu myymistä tuotteista. Näin kävi monella Avonilla ja joutuivat vielä taantuvasti maksamaan alvit.Alkuperäinen kirjoittaja konsultti myös:Kysypä asiasta omalta tiiminjohtajaltasi... verottajalle ei ainakaan mun mielestä tartte ilmoittaa jos vaan harrastaa eikä ole y-tunnusta, näin mulle sanottiin
Onko myyntitoiminta harrastamista vai ei, sen päättää verottaja. Jos toiminta on vuosi toisensa perään tappiollista, voi verottaja tulla tulokseen, että toiminta on harrastustoimintaa, mutta heti jos toiminta muuttuukin voitolliseksi, voi tilanne kääntyä päinvastoin. Kuten Jaanuska sanoi, olet tosiaan saanut virheellistä tietoa. Jos asiasta "jää kiinni" eikä tuloista ja menoista ole mitään tietoa, verotettavat tulot arvioidaan.Alkuperäinen kirjoittaja konsultti myös:Kysypä asiasta omalta tiiminjohtajaltasi... verottajalle ei ainakaan mun mielestä tartte ilmoittaa jos vaan harrastaa eikä ole y-tunnusta, näin mulle sanottiin
Mun mielestä verottaja puuttuu asiaan, jos "liikevaihto" ylittää 5000.Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:alvia maksellaan vasta sitten kun ylittää 8500 euroa.. ja olikos se eläkemaksut jos on yli 6000 euroa.. en muista miten tuo menee.