Pitääkö mun huolehtia anopin äitienpäivälahjasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Peppi85

Aktiivinen jäsen
28.04.2005
4 115
0
36
En jaksa nyt pidemmin selittää, mutta ei olla anopin kanssa kovin lämpimissä väleissä... Niin nyt äitienpäivän lähestyessä mietin, että pitääkö mun huolehtia, että anoppi äitienpäivänä saa lahjan??

Kun meillä se olen aina ollut minä, joka olen noi lahjat hankkinut, joulu/synttäri/äitienpäivä yms. muistamiset. Mut nyt ei huvita, en halua, kun en oikeastaan halua koko ihmistä nähdä yms. Oonko siis kauhea ihminen, jos nyt en hänelle lahjaa hanki? Eihän se mun äiti edes ole!! Mut on lasten mummo kuitenkin...

Mä varmaan lasten puolesta hankkisin lahjan.
Mikä kumma siinä on, että miesten on niin vaikeaa hankkia lahjoja? :headwall: Minäkin ostan miehen kummilapselle synttärilahjat, lähettelen kortteja jne. Ei ehkä pitäisi.

No sitä mä ajattelinkin, et poikien puolesta. Mut jos totta puhutaan niin en taida :| Mun mielestä se on mun miehen asia, eikä mun tarvi siitä huolehtia! Jos hän haluaa lahjan antaa niin sit antaa, jos ei niin sit ei.

Mut silti mietityttää. Miks oon tällänen |O

Enpä meinaa lahjoja ostella tai kyläilläkään äitienpäivänä. Tuskimpa mieskään.
Joululahjakin on vielä auton peräkontissa, kun ei olla nähty anoppia ku viime vuoden puolella joskus. Ja samassa kylässä asutaan. Eipä tuo itsekään soittele edes pojalleen.

Me eikä muutkaan miehen sisaruksista osta äidilleen mitään sen kummempaa lahjaa,kukka ja kortti riittää.Täytekakun tekee anopin tyttö.Sit syntymäpäivänä ja joululahjaksi ostaa jokainen lahjan!

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
No sitä mä ajattelinkin, et poikien puolesta. Mut jos totta puhutaan niin en taida :| Mun mielestä se on mun miehen asia, eikä mun tarvi siitä huolehtia! Jos hän haluaa lahjan antaa niin sit antaa, jos ei niin sit ei.

Mut silti mietityttää. Miks oon tällänen |O

Meillä ei anoppi saisi ikinä mitään, jos hankinnat jäis mun miehen vastuulle. Tietenkää anoppi ei oo mun äiti, mutta ihanan miehen se on mulle kasvattanu. Koita säkin ajatella niin, että ilman sitä anoppia ei olis sun miestäkää! Jo siitä ilosta vois anoppia edes hitusen arvostaa, ei se läpeensä paska voi olla, kun on osannu sellaisen pojan kasvattaa, joka kelpaa sulle mieheksi ja isäksi sun lapsille!

Mua pelottaa et jos anoppi tekee täyskäännöksen sit kun tää kersa syntyy...
Nyt on ollu hyvä tilanne, et ei pidetä oikeestaan ollenkaan yhteyttä eikä kyläillä tai muutakaan. Entäs kun tää laps tulee... jos vanhat merkit paikkansa pitää niin se vanha lehmä yrittää tunkea meille joka helkkarin ilta lapsenlapsee kattomaan :headwall:
Mä syötän sen koirille, jos se niin meinaa tehdä.

Joo jos kerran mäkin joudun! :x

Ottaa aivoon, vaa täytyy miesten, lasten ja yleisen sovun nimissä uhrautua. Mies kun on pääsemättömissä hetken aikaa, nii lasten kans täytyy vaa keskenää hoidella. Et se siitä MUN äitien päivästä. Mua ottaa aivoo koko hössötys ja voisin ihan keveeesti skipata koko päivän. Tuntuu et sitä vietetään ihan tasan vaan kaikkien muiden ku mun takia!!!!! Tekis mieli sanoo et nyt on mun päivä suksikaa ****### ja minä teen mitä mua huvittaa: |O

Vaa oon liian kiltti ja teen taas kaikkien muiden mieliksi

Eihän se sun äitin ole, eli ei tartte huolehtia. Meillä mies saa halutessaan huolentia kortit lapsien kanssa jos haluaa yms. Minä en ole anopin lahjoihin ja kortteihin sotkeutunut.

Meilläkin se olen mä joka noista lahjajutuista huolehtii ja näin ollen huolehdin myös anopin lahjasta. Huolehtisin kyllä muistamisesta, vaikka en tulisi anopin kanssa toimeenkaan. On kuitenkin lasten isovanhempi. Itsestäni tuntuisi erittäin pahalta, jos mua ei muistettaisi äitienpäivänä yhtään mitenkään. Edes kortti tai jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
En jaksa nyt pidemmin selittää, mutta ei olla anopin kanssa kovin lämpimissä väleissä... Niin nyt äitienpäivän lähestyessä mietin, että pitääkö mun huolehtia, että anoppi äitienpäivänä saa lahjan??

Kun meillä se olen aina ollut minä, joka olen noi lahjat hankkinut, joulu/synttäri/äitienpäivä yms. muistamiset. Mut nyt ei huvita, en halua, kun en oikeastaan halua koko ihmistä nähdä yms. Oonko siis kauhea ihminen, jos nyt en hänelle lahjaa hanki? Eihän se mun äiti edes ole!! Mut on lasten mummo kuitenkin...

Juttele ainakin miehesi kanssa asiasta etukäteen. Jos olet aina sen lahjan ostanut, mies ehkä olettaa sun tekevän sen tänäkin vuonna. Meilläkin on vähän niin, että minä saan olla aina ne lahjat hommaamassa, mut tänä vuonna hommasin vain omalle äidilleni ja sanoin miehelleni, et hän voi hankkia omalleen mitä haluaa. Jos ei tästä huolimatta hanki, niin se on sitten hänen asiansa. Mä kuitenkin askartelin lasten kanssa kortit, joten se saa riittää mun osuudeksi.

varmaan sama homma täällä, minä saan hommata anopin lahjan. ahdistaa muutenkin koko äitienpäivä, anopille EN haluaisi mennä kylään.. olen tätä pyritellyt päässäni jo monta viikkoa ja mies onneksi sanoi, että hän käy yksin aamulla äidillänsä ja minä käyn samaan aikaan lapsen kanssa minun kahdella mummolla. huh, helpotti niin kovasti, ettei tarvitse sinne lähteä!

Mä olen sille loukkaantunut ja se on mun mielestä tehnyt väärin meitä kohtaan, meidän perhettä jne. En ala täällä kertomaan tämän enempää. Musta tuntuu niin väärälle, että kaiken sen jälkeen mun pitäis sitä jollain tavalla muistaa ja hankkia korttia/lahjaa tms. |O Tuskin hänkään mua muistais vastaavassa tilanteessa...

Mun mielestä mun ei tarvi sen kanssa olla tekemisissä, poikia, enkä mun miestä siltä vie tms. Saa niitä kyllä vapaasti nähdä, mut ei kyllä huvita alkaa lahjoja sille ostelemaan :kieh:

Mulla on oikein mukava anoppi eli kyllä minä huolehdin lahjoista. Saavat samanlaiset lahjat kuin mun äitinikin. Kun vaan kehittäisi tähän jotain hyödyllistä. Omasta lahjastani EN huolehdi.

Minä taas mietin että ostanko lahjan vain esikoispojan puolesta, kuopuksen puolesta ei tee mieli mitään lahjaa antaa kun eipä tuon asiat mummia muutenkaan kiinosta, vain tuo "ykkönen" saa huomion.

mulla on anoppiin ihan neutraalit välit, ei olla vihoissa muttei kovin läheisiäkään. mulla on itelläni enemmän tota lähisukua ja niille hommaan aina lahjat ja kortit ja muistan synttärit ja muut. oon alusta asti sanonut miehelle, että mä huolehdin oman sukuni muistamiset ja hän huolehtikoon oman sukunsa. jos unohtaa niin sit unohtaa, oma on häpeänsä. mulla riittää muutakin muistettavaa kuin anopin äitienpäivälahja.

Samoja miettiny minäkin. Vaikka jo ex-anoppi onkin. Väleissä ollaa ja lähes joka päivä lapsen vuoksi tekemisissä jollai lailla.
Olen päätynyt pohdinnoissani niihin faktoihin että hän on ex-anoppini,lapseni mummo ja ne eivät liity tän perheen äitienpäivään. Minä juhlistan omaa äitiäni, lapseni mua.
Exältäni olen asiaa tiedustellut myös ja sanoin et jos haluaa voi tulla meille lapsen kans kortin tekee (kun meillä askartelutarpeita). No mies ei ole koskaan äitiään muistanu eikä aikonu alottaa nytkään. Pallo mun puolesta hänellä, miks aina pitäskään olla äitillä?
Järkättäviä asioita muutenkin riittää niin ex huolehtikoon omasta suvunpuolikkaasta ja mie omasta. En voisi kuvitellakkaan et ex askartelisi MUN äitille korttia ja lahjaa :laugh:

Yhteistyössä