Pitääkö muka ex ja sen nyxä kutsua lapsen synttäreille?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Isovanhemmat exän puolelta pyysin ja exän sukulaisen joka on kummi. Pitäiskö mun muka kutsua exäkin? :/
Mun nykyinen mies ei siitä oikein pitäisi ja mäkin koen outona kutsua exän kotiini.
Erosta on aikaa ja monta vuotta.

gfb
Jos ex ei ois tehny jotain tosi pahaa, kuten pettänyt, niin varmaan kutsuisin. Jos tässä nyxässä on oikeasti jotain vialla, kuten että oli pettämisessä mukana, niin sitten en häntä kutsuisi, mutta jos ei ole mitään suurempaa hampaankolossa häntä vastaan, niin saisi kyllä tulla mukaan. Jos todella en kaipaisi exää ja sen nyxää, niin sitten varmaan jättäisin isovanhemmatkin siltä puolelta kutsumatta. Mikäli isovanhemmilla olisi kuitenkin ymmärrystä ja tietämystä syystä, miksen exää välittäisi nähdä, niin silloin, ehkä kutsuisin isovanhemmat kuitenkin.

"eee"
Kyllä lapselle voi järjestää kahdetkin synttärit, äiti omansa ja isä omansa. Mutta siinä tapauksessa en kyllä kutsuisi isän sukulaisiakaan, vaan molemmat kutsuu sitten omalta puoleltaan sukua vieraita.

[QUOTE="eee";21934568]Kyllä lapselle voi järjestää kahdetkin synttärit, äiti omansa ja isä omansa. Mutta siinä tapauksessa en kyllä kutsuisi isän sukulaisiakaan, vaan molemmat kutsuu sitten omalta puoleltaan sukua vieraita.[/QUOTE]

Peesi. Jos kutsut exän sukulaisia niin kyllä sitten exäkin.

"Santtu"
Ei meillä ole koskaan mun isää kutsuttu synttäreilleni, vaikka isäni vanhemmat ovat. Rippi- ja yojuhliin isäni perheineen on kutsuttu.
Mikään ei pakota sua kutsumaan lapsen isää synttäreille. Onhan se hienoa että jotkut kutsuvat mutta kaikille se ei vain sovi.
Miehelläni on lapsia kahden eri exän kanssa. Vanhimman lapsen luo mieheni kutsutaan joka vuosi, mutta nuorempien äiti ei kutsu miestäni synttäreille. Kaksi viikkoa sitten oli 12v-synttärit ja äiti (joka ei kutsu miestäni lasten synttäreille) kertoi että pojan synttärit vietetään jossain muualla kuin kotona ja maksavat 150e ja tämä äiti pyysi mieheltäni rahaa niiden järjestelyyn, muttei kuitenkaan saa mennä paikalle. Mies antoi 50e, akka otti rahat hyvin nyrpeänä vastaan, oli ajatellut saavansa koko summan...

oi
Ellei se ex nyt mikään murhamies ole, niin mun mielestä on itsestään selvää, että exkin kutsutaan. Ja mikä haittaa siitä nyxän mukaan tulostakaan on, jos kerran erostannekin on jo vuosia?

Miksi oletetaan, että jos exän sukulaiset kutsutaan, niin silloin pitää kutsua exäkin. Meillä olisi exä kyllä ollut tervetullut lapsen synttäreille, mutta ei tullut, kun piti mennä uuden naisensa luokse siksi viikonlopuksi ja tuli sitten viikolla käymään. Minä en sitä nykyistä naista talooni halua ja siksi se ei ole tervetullut ainakaan tällä hetkellä.
Exän sukulaisten kanssa taas olen enemmän tekemisissä kuin mitä exä itse on, joten luontevampaa on, että minä ne kutsun tänne.

Kyllä pitää kutsua. Ja tosi tärkeää on se että sinä, miehesi, eksäsi ja hänen nykyisensä osaatte sen hetken olla suht joviaaleissa väleissä. Työssäni tapaan usein lapsia, joilla on kyynel silmässä kun kertovat, että iskä ja äiskä jutteli ihan normaalisti ja molemmat ovat siis olleet paikalla juhlissa. Tästä tulee lapselle niin suuri ilo, että anna palaa ja kutsu.

No,
varmaan hyvä fiilis synttäreillä jos vanhemmat ei kestä ja halua toisiaan nähdä ja pakko juhlia yhdessä...ei hyvä!
Meillä ok välit exän kans ja onkin ollut nyxän kans synttäreillä.

...
mun mielestä tätä asiaa pitäis kysyä lapselta ja päättää sen mukaan. jos lapsi haluaa isän paikalla, niin sitten hänet kutsutaan, ihan sama mitä joku nykyinen mies aiheesta sanoo.

Yhteistyössä