Pitääkö minun huolestua? 4-v. tyttö ei osaa enää keskittyä :(

• Viestiketjun aloittaja add/adhd
  • Ensimmäinen viesti
add/adhd
Minun pitää monta kertaa patistaa ja käskeä, ennen kun lapsi esim. alkaa syömään tai pukemaan. Sitten täytyy jatkuvasti käydä kannustamassa ja hoputtamassa jatkamaan, kun toinen saattaa kesken pukemisen liueta takaisin leikkimään. : /

Ei tämä ole ennen ollut tällaista. Lapsi on tehnyt alusta loppuun pukemishommat ja syömishommat ja nyt tuntuu, ettei mistään tule mitään.
Sanokaa, että lapsella on joku ns. ikäkausi, jolloin kaikki on ihan mahdotonta!

Äsken kävi niin, että käskin hakea lastenhuoneesta pitkähihainen paita. Tyttö tuli huoneestaan sylillinen pehmoleluja mukana, mutta paitaa ei missään.

"vieras"
Aika normaalilta kuulostaa mun korvaan. Mun tyttö kans osas aika outo ja malttamaton olla neljä vuotiaana. Viiden ikävuoden lähestyttyä muuttui reippaammaksi, eikä niin paljoa enään tarvinut asioista jankata ja muistuttaa.

ymmärrän
No ihan vastaavanlaisen aloituksen meinasin kuule tehdä. :D Meidän 3,5v poika on kans ruvennut ihan "mahdottomaksi". Ihan sama, mitä pyydän, niin saan viisi kertaa sanoa nätisti, sit pari kertaa kovemmalla äänellä, ja vasta kun ärjäsen oikein rumasti, niin menee ne vaatteet päälle, lelut takas laatikkoon, tai hoituu pisut tai käsien pesut tms. Nätillä sanomisella ei juuri mikään asia toteudu. Ruokapöydästä karkailee kesken syömisen johonki ihme touhuun ym ym. Ja aargh, kun siinä pukemisessakin saa pomottaa alusta loppuun vieressä, että "NYT ne kalsarit! SIT sukka! Ja TOINENKIN sukka!" ym.

Mut hei, ois niin paljon tekemistä ja mielikuvitus laukkaa... Rutiinit vaan kohdilleen ja ymmärrystä peliin, en ainakaan omastani mitään adhd:ta lähtisi diagnosoimaan vielä. Asiat kuitenkin lopulta aina hoituvat. Voisin kuvitella, että todellisen adhd:n kanssa olisi huomattavasti vaikeampaa.

öki
onko paljon koneella tai kattooko viedoita.. meillä 4v tyttö muuttui tuollaiseksi kun oli joka päivä koneella tai katto viedoita.. nyt enään max 3krt/viikko ja 1h kerrallaaan.. ei muuta..

a.p.
Alkuperäinen kirjoittaja öki;27452121:
onko paljon koneella tai kattooko viedoita.. meillä 4v tyttö muuttui tuollaiseksi kun oli joka päivä koneella tai katto viedoita.. nyt enään max 3krt/viikko ja 1h kerrallaaan.. ei muuta..
Ei katsele videoita, eikä tuo osaa edes käyttää konetta kun ei ole koskaan osoittanut mielenkiintoakaan sitä kohtaan.

edviina
Samanlaita meillä 4 ja 5veiden kanssa. Jatkuvaa patistelua ja vahtaamista. Mikään ei tapahdu automaattisesti, jokainen vaatekappale suurinpiirtein pitää ohjeistaa erikseen. Pöydästä liuteen sekunnissa, jos silmä hetkeksi välttää. Meillä lapsilla kyllä kohonnyt riski neurologisiin häiriöihin.

voi ei
Meillä reilu 3v ja ihan samaa touhua. Voi ei jos tota oikeesti kestää vielä vuosi tolkulla :eek:( Itekin oon jo ruvennu miettimään että onko toi touhu enää normaaliakaan, kun ei kykene keskittymään sekunttiakaan hommaan jota on tekemässä. Huojentavaa toisaalta kuulla että muillakin on tällaista.

Yhteistyössä