Pitääkö kaikkien lapsien olla langanlaihoja?

Meillä lapsi on siis perinyt hieman tukevamman ruumiinrakenteen eikä lapsesta näin ollen laihaa saa tekemälläkään. Oikeastaan eläisi kyllä vaan kalalla ja salaatilla, mutta eihän sillä rakennettaan voi muuttaa.

No joka tapauksessa mua alkaa hiljalleen nyppimään ja pahasti muiden mielipiteet lapsestamme. Siis tänäänkin koluttiin kaikki kaupungin kaupat ja etsittiin juhlamekkoa. Viimeisessä liikkeessä sitten nuori myyjä vastasi kovaa lapsen kuullen ettei heidän liikkeessään myydä lihaville lapsille |O |O |O Olisi tehnyt mieli marssia ulos, mutta koska mekkoa tarvitaan niin vihaisena vastasin, että jos mä kuitenkin katson onko meidän rotevalle lapselle jotain tarjolla ja entistä vihaisempi olin kun kaupungin ainut sopiva oli juuri siinä liikkeessä, joka vielä yrittää olla maineeltaan ja tarjonnaltaan hienompaa kastia. Laitoin sitten juuri menemään vihaisen sähköpostin omistajalle :whistle: Mulle riittää kyllä yksi kerta, kun lapseni laitetaan lähes itkemään. Jatkossa sitten vaikka palautellaan miljoona mekkoa nettimyynnin kautta :kieh:
 
vieras
No palautteen olisin minäkin laittanut, olkoon vaikka minkä kokonen tai näkönen, tollasta ei suusta pääsetä. Toivottavasti saa palautetta kovimman kautta; toivottavasti laitoit sähkikseen, että laittaa anteeksipyynnön tulemaan.
 
höh
niin kauan kun ostaa halpaa ja hassua muiden maiden lasten meidän lapsille tekemää, muodikkaiden homomiesten suunnittelemaa muotia plagioivaa tavaraa, niin muuta vaihtoehtoa kuin olla langanlaiha ei ole lapsellakaan.
 
pat
Tiedän tunteen... Meillä pojat ovat sellaisia ja tuskaa etsiä housuja/shortseja. Yhdessäkin liikkeessä myyjä totes, että tämä on D-mallia ja on sopii kyllä rotevallekin kaverille. Just joo :eek: Ei mennyt edes reisien yli farkut pojan päälle. Joten täytyy tyytyä verkkareihin, collegehousuihin sekä juhlavaatteet pitää tehdä itse/ompelijalla.

Neuvolan käyrien mukaan pojat kasvavat ihan normikäyrällä painon ja pituuden suhteen.
 
Meillä poika syö ku hevonen, varmaa puolet enemmän päivän aikana kun minä ja aika laihan sorttinen tuo on.
Koulussa olivat jo keskustelleet että kun meidän poika syö niin hyvin, josta tuli itelle mieleen että onkohan niillä mielikuva ettei me syötettäs sitä kotona kunnolla.
Mutta tuo kuluttaa kaiken mitä syö, hetkeekään ei paikoillaan ole. Ikää syyskuussa 8 ja painaa nyt 29 kg. Muutama lisäkilo ei pahaa tekis, mut muuten on terve ja vilkas...
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
niin, miten sitten määritellään tukeva ruumiinrakenne ennenkuin se on lihava ?

No meillä kyllä mun mielestä (ja neuvolassakin samoilla linjoilla) se itse rakenne vaan on normaalia suurempi. Siis siinä ei vaan mitään ylimääräistä ole. Määritelkööt sitten muut lihavaksi jos haluavat, mutta tuosta hoikempaa lapsesta vaan ei tule saamaan.
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Pakko kysyä, että miten normaalikäyrillä meneville ei mahdu kauppojen vaatteet päälle? :ashamed:
Peesi. En ymmärrä miten pituuden ja painon puolesta normaalikokoiselle ei mene edes D-mitoitus reisien yli?

Asiatonta sanoa lapsen kuullen mitään lihavuudesta. Todella asiatonta. Mutta sivuhuomio, jos mistään kaupoista ei meinaa löytyä vaatteita jotka mahtuvat päälle, kannattaa miettiä ihan samoja asioita kun aikuisen, jolle ei löydy kaupoista vaatteita jotka eivät mene päälle. Jossain vaiheessa se "rotevuus" ei ole pelkästään ruumiinrakenteesta kiinni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
:eek:
Mitkä sun lapsen mitat sitten on?
Meitin 3,5v esikoinen on 103cm ja 21kg, eikä se mikään lihava ole ja hyvin ollaan mekkoja sille löydetty =)

Suunnilleen samaa kokoluokkaa ollaan meilläkin ja yleensä ollaan mekkoja löydettykin, kun valitaan vaan kokoa isompana :) Nyt vaan sattui olemaan muissa kaupoissa juuri etsimämme koko loppu. Huonoa tuuria siis :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Pakko kysyä, että miten normaalikäyrillä meneville ei mahdu kauppojen vaatteet päälle? :ashamed:
Peesi. En ymmärrä miten pituuden ja painon puolesta normaalikokoiselle ei mene edes D-mitoitus reisien yli?

Asiatonta sanoa lapsen kuullen mitään lihavuudesta. Todella asiatonta. Mutta sivuhuomio, jos mistään kaupoista ei meinaa löytyä vaatteita jotka mahtuvat päälle, kannattaa miettiä ihan samoja asioita kun aikuisen, jolle ei löydy kaupoista vaatteita jotka eivät mene päälle. Jossain vaiheessa se "rotevuus" ei ole pelkästään ruumiinrakenteesta kiinni.
On lapsia kaveripiirissä, jotka kaikkien silmissä hoikkia, mutta nykyfarkut ei mene reisistä. Ekaluokkalainen kysessä.
 
Ei pidä mutta ikävä kyllä suuntaus ei ole se että lapset olisivat liian laihoja :(
http://www.telegraph.co.uk/health/children_shealth/4623025/Childrens-clothes-sizes-to-be-changed-to-cope-with-obesity-epidemic.html
 
ffff
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Pakko kysyä, että miten normaalikäyrillä meneville ei mahdu kauppojen vaatteet päälle? :ashamed:
No niin, sama tuli mieleen
meille on sanottu kasvaa "omalla käyrällään normaalisti", kun oon kysyny pitääkö puuttua lapsen 115cm ja 24kg "pyöreyteen"
 
Riippuu kai siitä, mitä rotevalla/lihavalla lapsella tarkoitetaan. Mun lapset ei koskaan ole mitään langanlaihoja olleet, mutta liikkuvat kuitenkin neuvolassa ihan normikäyrillä ja syövät ikätovereihin verrattuna mielestäni vähän, eivätkä juuri koskaan lihottavia herkkuja. Silloinhan mä tiedän, että lapsi ei ole ylipainoinen. Jos kaikki lapset olis normipainoisia, niin se olis hyvä. Mun lapsille kyllä silti on kaikki vaatteet mahtuneet, en osaa kuvitella, ettei lapselle menisi mekko päälle.
 
Nykymuoti on ahterista
Nykymuoti farkut on reisistä liian kapeat ja pillimalliset.
Pillifarkut ei sa aikuisillekkaan kaikille mahtumaan. Myös olkapäät paidoissa on kapea malliset ja kiristävät lapsille.Väljemmät mallit takas!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ffff:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Pakko kysyä, että miten normaalikäyrillä meneville ei mahdu kauppojen vaatteet päälle? :ashamed:
No niin, sama tuli mieleen
meille on sanottu kasvaa "omalla käyrällään normaalisti", kun oon kysyny pitääkö puuttua lapsen 115cm ja 24kg "pyöreyteen"
Sama juttu ja viimeisen vuoden aikana tuolle esikoiselle ei ole tullut kuin 2kg
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja Nykymuoti on ahterista:
Nykymuoti farkut on reisistä liian kapeat ja pillimalliset.
Pillifarkut ei sa aikuisillekkaan kaikille mahtumaan. Myös olkapäät paidoissa on kapea malliset ja kiristävät lapsille.Väljemmät mallit takas!!
Hassua. Jos mulla paita kiristää harteista, olkapäistä, mahasta, mistä vaan, ostan isomman koon.
 

Yhteistyössä