Pitääkö häissä olla kunnon ruokatarjoilu?

Kattottiin miehen kanssa jotain hääohjelmaa ja alettiin sitten puhua häiden tarjoiluista. Mies oli sitä mieltä, että ei häissä nyt pakosta mitään ruokaa tarvita. Mä olin aivan, että :eek: :eek: Mies siis puhui jostain voileivistä ja mä sanoi, että höpö höpö! Jokaisissa häissä joissa mä olen ollut niin on ollut kunnon ruoka.

Sitten mies sanoi, että no vaikka jotain perunasoppaa. Mä en tiennyt, että pitäiskö :'( vai :LOL: Sanoin, että ei todellakaan mitään perunasoppaa. Mies meni tupakille takapihalle, aukaisi sitten vielä oven ja huikkas sieltä virnuillen, että hernerokkaa :LOL: :LOL:

Joo ei muuta kuin soppatykki ja voileipiä häihin :xmas: :LOL:

Eli kyllä häissä pitää olla joku ihan kunnollinen ruoka, kalaa lihaa yms. Sitten kahvi ja leivonnaiset. Booli ja muita juomia, suolapalaa myöhään oleville. Mutta ei soppaa.... :whistle:
 
Kippuravarvas
Mun isä yritti hauskana miehenä ehdottaa miedän häihin lohisoppaa ruuaksi..no ne makso, mutten ihan hyväksynyt sitä :xmas: Kunnon noutopöytä oli :p muoks.sopat on hautajaisruokia
 
Ei kai sitä kunnon ruokaa tarvii jos on lyhyet pirskeet, mutta jos ihan kirkot ja vastaanotot ja tanssit meinaatte vetää läpi niin kyllä siinä vieraat kunnon ruokaa tarvii :) olkoon sitten sitä soppaa :LOL:
 
me kanssa käytiin eräs keskustelu miehen kanssa häissä tarjoiltavasta ruuasta oltiin nimittäin hänen serkkunsa häissä ja ylläri ylläri siellähän ei sit ollutkaan kun kasvisruokaa mieheni vaan tokasi et taitaa sit olla peruna ja vichy linja tällä kertaa.... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rusty:
Ei kai sitä kunnon ruokaa tarvii jos on lyhyet pirskeet, mutta jos ihan kirkot ja vastaanotot ja tanssit meinaatte vetää läpi niin kyllä siinä vieraat kunnon ruokaa tarvii :) olkoon sitten sitä soppaa :LOL:
Ei me siis naimisiin olla menossa, kunhan puhuttiin kun sitä ohjelmaa seurattiin.
 
Olin yksissä häissä, joissa ruokana oli lihakeittoa. Itsekin aloin sitten ajattelemaan, että näinhän mekin olisi halvemmalla päästy. Hyvä ruoka minusta oli, mutta itse kyllä aikoinani ajattelin, että pitää kai se jotenkin juhlavampi ruoka olla... Muutenkin on jälkeenpäin tullut mieleen, missä kaikissa asioissa olisikaan voinut säästää häissä...
 
Ite oon ollut sellaisissa häissä,missä oli vaan kuhakeittoa ja voileipiä,tosin vieraitakin oli vaan 12.Sit oon ollu häissä jossa oli kinkkukiusaus ja salaatteja ja oli mielestäni tosi hyvä tarjoilu,kelpas kaikille.Mut kukin tyylillään/varoillaan.
 
Riippuu häistä. Jos on pitkät juhlat kirkkoineen, ni sitten on mun mielestä kyllä ihan perusteltua syöttää vieraat kunnolla, ettei tarvi lähtee Heselle...
Jos taas joku maistraattivihkiminen, ni miks ei sen päälle sit vois vaiks juhlistaa kahvilla ja kakulla tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
tottakai tarttee olla! pohjalaisis häis ainaki!:D
Jep ja alkoholitarjoilun pitää pelata. Siitäkin huolimatta siellä auton peräloodalla käydään huikalla.... :whistle:
ja kyllä!! ootkos muuten lukenu juhlaohjesäännön pohjalaisittain? oon muuten loistava! tulee varmaan meillekki:D

mä oon alkujaan pohjalainen:D
 
Fleur de la Cour
Mä olen ollut häissä joissa oli pikkusta naposteltavaa pöydässä ruokana, pikkunakkeja, kanansiipiä, lihapullia, hedelmiä ja kasviksia, myöhemmin illalla oli sitten kinuskikakkua, kahvit ja konjakit.. Enkä yhtään kokenut, että olis nälkäiseksi jäänyt. Monissa häissä olen ollut joissa on ollut pitopöytä, hyviä ja huonoja sellaisia, kummityttömme vanhemmat kun menivät naimisiin niin tekivät suorastaan ennätyksen pitopöydälläkin, sillä siinä oli tavaraa kuin venäjän hovissa olis syöty, jälkiruokiakin monta sorttia, vaikka hääkakkuakin oli sitten myöhemmin tarjolla. Yksissä häissä oli istuvat päivälliset eli hyvännäköinen valmis annos jokaiselle vieraalle. Kyllä sen ruuan voi järkätä monella tavalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
tottakai tarttee olla! pohjalaisis häis ainaki!:D
Jep ja alkoholitarjoilun pitää pelata. Siitäkin huolimatta siellä auton peräloodalla käydään huikalla.... :whistle:
ja kyllä!! ootkos muuten lukenu juhlaohjesäännön pohjalaisittain? oon muuten loistava! tulee varmaan meillekki:D

mä oon alkujaan pohjalainen:D
En ole lukenut. Mistä sen löytäis?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
tottakai tarttee olla! pohjalaisis häis ainaki!:D
Jep ja alkoholitarjoilun pitää pelata. Siitäkin huolimatta siellä auton peräloodalla käydään huikalla.... :whistle:
ja kyllä!! ootkos muuten lukenu juhlaohjesäännön pohjalaisittain? oon muuten loistava! tulee varmaan meillekki:D

mä oon alkujaan pohjalainen:D
En ole lukenut. Mistä sen löytäis?
ootas.. kopsaan sen tähän:D

Pohjanmaan murteella

Juhula-ohojeestus 1. heinäkuuta vuonna 2007

Luottamushenkilöt Sulhasen pestmänniksi on kutsuttu Herra Pertti Bestman sekä Morsiammen pukijaksi Neiti Kirsi Kaasola. Seremoniamestarina juhulaväkiä ohojaa Herra Pertti Puhemies. Jos juhularahavas tahtoo pitää hääparille puhehen, rimpahuttakohon kyseenen vieras seremoniamestarille (p. 040 111 222 333) ennen juhulaa tai ilimoottakohon asiansa viimeestänsä paikan päällä ku poistutahan kirkosta.

Käyttäätyminen

Kirkos esiinnyttäköhön kaikella vakavuurella ja Jumalan sanaa kunnioottaen. Sielei trenkää ruveta mitää ylimäärääsiä präisköttämähän. Juhulaväki saapukohon paikalle aijoos. Jos vieras havaattoo olevansa myöhäs tai kokonansa vääräs kirkos, jättäköhän hän siitä asiasta mesoomisen välihin. Morsiammen sukulaaset sekä kaverit istukohot kirkon vasemmalla puolella, sulhasen oikialla. Laattialla istumista ja virsikiriahyllyhyn nojaamista vältettäköhön toimituksen aikana. Riisiä ei sovi mennä ropeltamahan ennen aikojansa.

Lahajukset

Lahajojen hankinnas kehootetahan kääntymähän ilimoottautumisten vastaanottajaan puolehen. Näin Hääpari säästyy usiaan samallaasten leivänpaahrinten tai kyseenalaasten posliinikippojen saamiselta. Hääparin ylimmäänen toive on, notta kukaa voimiansa lahajojen kattelemisehen tuhulaa. Lahajasekit tai kaivertamattomat hopia-sosimet on pajio paree vaihtoehto, kunne on sitte tarvittaes helepompi pantata häämatkan paluulippua varten.

Syöminen

Mikäli juhulija kärsii ruoka-aineallerkiasta, ilimoottaakohon hän asiasta aijoos ilimoottautumisten vastaanottajalle. Muutoon saattaa syntyä turhan pitkiä hyysijonoja. Hääpari ottaa ensi ruokaa. Sevveran pitää on viksu, nottei alakupaloja rohomua turhan palio. Muutoon saattaa käyrä niin, nottei maha enää veräkää pääruokaa. Jonoos pitää olla kaikes rauhas, kaikille piisaa ruokaa aiva varmahan. Kaakkuaki sitte myöhemmin tarioollahan.

Laulu ja soitanta

Juhlarahavahan viihrytyksestä vastaa orkesteri Jalalla Koriasti soittopeleineen. Tanssiminen ja hyppely on suotavaa, jopa toivottavaa maharollisesta kaharesta vasemmasta jalaasta huolimatta.

Nestemmääset Päihrykkehet

Juhulas on tariolla palanpainikkehena kaliaa ja viiniä sekä terävämpää kahavin kans. Muita juomia saa ostaa paarimestarilta. Kyöläämistä kumminki vältettäköhön. Jos peräloosterille pitää päästä juomahan, sielton sitte paree tarioolla muillekki. Maistiaasia otetahan vastahan myös etukätehen.

Juhulapaikalle ohojastus

Notta juhularahvas ei mee hukkahan matkallansa juhulapaikalle ja näin meinaa päästä koko juhulahan, on paree kysyä ajo-ohojehet vihkimisen jäläkehen seremoniamestarilta.

Lopuksi toivotamma hääväelle oikeen mahtavaa tulevaa hääjuhulaa!
 
jenni
No höpöhöpö. Ei todellakaan tartte. Ihan kahvittelun merkeissäkin voi naimisiin mennä. Olen ollut todella monissa häissä, joissa on kahvipöytä ollut ja se on ollut ihan kiva. Eihän sinne syömään suinkaan mennä....:/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Rusty:
Ei kai sitä kunnon ruokaa tarvii jos on lyhyet pirskeet, mutta jos ihan kirkot ja vastaanotot ja tanssit meinaatte vetää läpi niin kyllä siinä vieraat kunnon ruokaa tarvii :) olkoon sitten sitä soppaa :LOL:
Ei me siis naimisiin olla menossa, kunhan puhuttiin kun sitä ohjelmaa seurattiin.
Katoppas. Luetunymmärtäminen 10

:| :)
 
poikia3
Riippuu ihan siitä millaiset häät järjestää, ja myös siitä tuleeko juhliin vieraita pitkän matkan takaa.

Itselläni on ollut hienot hääjuhlat ruokatarjoiluineen, ja oli liha, kala ja kasvisvaihtoehto noutopöydässä, kakut ja kahvit, viinit, oluet ja jopa valikoima liköörejä ja väkeviä.

Ja sitten taasen pienet häät jossa vähän vieraita, reilu 20. Tarjottiin suolaisia piiraita, voileipiä, 2 erilaista täytekakkua, kuivakakkua, pullaa, keksejä. Ja nuo oli romanttiset tunnelmalliset häät omalla kotipihalla pienellä budjetilla, eikä kukaan kaivannut kyllä enää ruokia tuohon.

Eli täysin riippuu siitä millaiset häät järjestetään.
 
taavi
Jos pitkänmatkalaisia ja lapsia niin ehdottomasti ruoka. Meillä vieraita oli 30 aikuista + 10 lasta + 5 omaa joista yks kastettiin samalla kertaa. Meillä oli kinkkukiusausta ja lihamakaronilaatikkoa, salaatteja, leipää. Jäätelöä ja kakkua kahvit yms. Jäätelöstä luin jostain lehdestä että kannattaa hommata jos häät kesällä tai on paljon lapsia ja kyllä kannatti hommata vaikka häät oli toukokuun alussa.
 

Yhteistyössä