pitääkö uusia henkkarit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siinäpä vastaus suoraan poliisilta http://www.intermin.fi/poliisi/discuss.nsf/vwThreads/93E1CF71A6713BF5C2257457004BADC4

Kelakortti tietty tulee automaattisesti, joten siitä pystyy tarvittaessa tarkistamaan sotun, vaikka nimi on muuttunut..

Menin naimisiin 2004 ja ajokortti on edelleen tyttönimellä. Ei ole muita henkkareita. Hyvin olen pärjännyt. Ja TIEDÄN täytyisi se vaihtaa oikealle nimelle, mut siis ei näköjään kiirettä =)

Miksi vaihtaa nimeä jos se on noin kauheaa vaiva, eika viitsi tehdä asiaankuuluvia paperihommia? Olisit pitänyt oman nimesi. Jokainen tietää että siitä tulee kustannuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja aaaa:
Menin naimisiin 2004 ja ajokortti on edelleen tyttönimellä. Ei ole muita henkkareita. Hyvin olen pärjännyt. Ja TIEDÄN täytyisi se vaihtaa oikealle nimelle, mut siis ei näköjään kiirettä =)

Sä et taida maksaa ostoksia pankkikortilla tai asioida pankissa tai...

Ajokortti pitää uusia kolmen kuukauden kuluttua nimenmuutoksesta.
Ajokorttia varten tarvitaan täytetty ajokorttilupahakemus, kaksi passikuvaa ja maksu on 40 ?.
Toimitusaika on noin kolme viikkoa.

Mieshän noi tietty maksaa ku sen syytä, nimenvaihdos:)

poliisin sivuilta suorakopio

Alkuperäinen kirjoittaja postilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ok.aattelin vaan
tosin sain potista paketin vaikka tilaus oli jo uudella sukunimellä

Saa sen jos saapumisilmoituksella hakee.

Saapumisilmoituksessa lukee, että pitäisi olla henkilötodistus mukana. Mutta kertaakaan minulta ei ole ainakaan henkkareita pyydetty, kun olen pakettia hakenut.

joo, ja tarkistin kerran "tutulta" poliisilta, et mitä tapahtuu, jos esim. ratsiassa poliisi huomaa tuon väärän nimen henkkareissa. Ei kuulemma mitään. Toki huomauttavat että PITÄÄ kortti uusia, mut ei sakkoja

Alkuperäinen kirjoittaja SMP:
Ajokorttia varten tarvitaan täytetty ajokorttilupahakemus, kaksi passikuvaa ja maksu on 40 ?.

Eipä siitä mitään sanktioita tule vaikka olis hieman kestänytkin nimenmuutos. Mulle poliisi sanoi vaan et jossain vaiheessa vois ton ajokortin päivittää :D
Ja kaupassa oon ihan hyvin saanut sillä todistettua henkilöllisyyteni. Aina on vanhalla sukunimella ollu kortti kelvannut.

Alkuperäinen kirjoittaja TooQT2BSTR8:
Alkuperäinen kirjoittaja SMP:

Eipä siitä mitään sanktioita tule vaikka olis hieman kestänytkin nimenmuutos. Mulle poliisi sanoi vaan et jossain vaiheessa vois ton ajokortin päivittää :D
Ja kaupassa oon ihan hyvin saanut sillä todistettua henkilöllisyyteni. Aina on vanhalla sukunimella ollu kortti kelvannut.

sama täällä =D

Mäkin menin naimisiin 1998 ja uusin ajokortin vasta 2003... saamaton juu minäkö? Pankkikortilla ei voinut ostaa yli 50 euron juttuja, koska siihen nimi muuttui automaattisesti kun kortti uusittiin seuraavana vuonna.

Yhteistyössä