Pitääkö teidän anoppinne teistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieraana"

Vieras
Omani ei erityisemmin pidä. Ei nyt varmaan voi sanoa, että inhoaisi, mutta sellainen riittämättömyys ja vähättely, luulen että johtuu enimmäkseen siitä asetelmasta, että olen naimisissa hänen ainoan poikansa kanssa. Tämän hän on ottanut esille useastikin, siis sen että olen ainoan poikansa vaimo.

Nyt sain anopilta pitkän viestin, että häntä surettaa niin valtavasti se, ettei tunne minua kunnolla, koska minä olen niin etäinen. Hän haluaisi siis tutustua minuun paremmin.

En tiedä miten minun pitäisi reagoida asiaan. En oikeastaan tahtoisi edes tutustua häneen, koska tähän asti olen kuunnellut pelkkää kritiikkiä. Olisihan minustakin hauskaa, jos anoppiin olisi läheiset välit, mutten tiedä kuinka läheinen voin olla ihmisen kanssa, joka kritisoi jatkuvasti muita. En ole ainoa, hän tekee myös muille.

ei pidetä kumpikaan toisistamme. Pysyn poissa sieltä olen pysynyt jo kaksi vuotta. En jaksa kuunnella sitä valittamista, jäkättämistä ja narinaa joka asiasta ja se veti kasvimaan nenäänsä kun sanoin sille suoraan että eikö sulla ole muuta tekemistä kun valittaa joka asiasta. Niin mulla ei ole sinne mitään asiaa ja en minä menis vaikka pyytäisi.

Ei taida pitää. Hän kyllä esittää sydämellistä, mutta ei se hymy silmiin asti yllä. No, tunne taitaa olla molemminpuolinen, eikä missään nimessä hänen vikansa vain.

Kumpikin miehen vanhemmista on aivan haltioissaan että olen heidän poikansa vaimo. Ihan ensi hetkestä olivat kuulema olleet ihan, että kuinka olet tuollaisen naisen löytänyt ja suunnittelivat jo varhain meidän häitä sekä vihjailivat muka vahingossa miten kivaa olisi saada lapsenlapsia. Ovat ihan adoptoineet minut. Ollaan siis tosi hyvissä väleissä kaikkien kanssa, myös mies minun vanhempieni. Pidän sitä tosi tärkeänä, koska arvostan perhettä yli kaiken, ja mitä olen kavereiden taisteluita anoppiensa kanssa seurannut niin uskon myös olevani aika onnekas kun on siunaantunut noin ihanat vanhemmat miehen puolelta. Minusta sinun kannattaisi ottaa anopin tarjous vastaan ja tutustua häneen paremmin, minusta suurin osa ihmisistä jotka eivät tule anoppiensa kanssa toimeen saavat syyttää siitä vain itseään. Pitäisi sitä vähän olla valmis yrittämään.

[QUOTE="vieras";28944756]Kumpikin miehen vanhemmista on aivan haltioissaan että olen heidän poikansa vaimo. Ihan ensi hetkestä olivat kuulema olleet ihan, että kuinka olet tuollaisen naisen löytänyt ja suunnittelivat jo varhain meidän häitä sekä vihjailivat muka vahingossa miten kivaa olisi saada lapsenlapsia. Ovat ihan adoptoineet minut. Ollaan siis tosi hyvissä väleissä kaikkien kanssa, myös mies minun vanhempieni. Pidän sitä tosi tärkeänä, koska arvostan perhettä yli kaiken, ja mitä olen kavereiden taisteluita anoppiensa kanssa seurannut niin uskon myös olevani aika onnekas kun on siunaantunut noin ihanat vanhemmat miehen puolelta. Minusta sinun kannattaisi ottaa anopin tarjous vastaan ja tutustua häneen paremmin, minusta suurin osa ihmisistä jotka eivät tule anoppiensa kanssa toimeen saavat syyttää siitä vain itseään. Pitäisi sitä vähän olla valmis yrittämään.[/QUOTE]

Sullahan on niin suuri kokemus asiasta, että voit mennä sanomaan, että miniät saavat vain syyttää itseään. Entäs jos anoppi kieltää poikaansa seurustelemasta/menemästä naimisiin/tekemästä lapsia ja kaiken pitää mennä anopin ehdoilla? Miniän vika siis, kun ei edes yritä? Tolla asenteella sä oisit ansainnut mt-ongelmaisen anopin, etpä olisi sen jälkeen syyttänyt miniää...

[QUOTE="vieras";28944756] Minusta sinun kannattaisi ottaa anopin tarjous vastaan ja tutustua häneen paremmin, minusta suurin osa ihmisistä jotka eivät tule anoppiensa kanssa toimeen saavat syyttää siitä vain itseään. Pitäisi sitä vähän olla valmis yrittämään.[/QUOTE]

En vain tiedä jaksanko enää sitä jatkuvaa kritiikkiä. Alkuvuodet uuvuttivat minut, joten siirryin olemaan etäisen kohtelias. En siis ole hänelle koskaan epäystävällinen, mutten vielä aikaa hänen kanssaan. Hän haluaisi siis sitä, että kävisin hänen kanssaan jossain. Minulle hänen kanssaan seurustelu on vaan niin uuvuttavaa, kun yritän koko ajan säilyttää malttini ja olla kohtelias, jatkuvasta kritiikistä huolimatta. Tavallaan en viitsi yrittää, kun en voi tehdä mitään oikein.

Ei pidä enkä minäkään pidä anopista. Hän on ainut ihminen, jonka kanssa en tule toimeen. Enää en halua yrittääkään. Parikymmentä vuotta yritin, mutta se riitti, kun paskaa sataa niskaan koko ajan. Anoppi ei pidä myöskään meidän tytöistä, pojasta vaan. Meillä on hänen ainoat lapsenlapsensa.

[QUOTE="vieras";28944777]Sullahan on niin suuri kokemus asiasta, että voit mennä sanomaan, että miniät saavat vain syyttää itseään. Entäs jos anoppi kieltää poikaansa seurustelemasta/menemästä naimisiin/tekemästä lapsia ja kaiken pitää mennä anopin ehdoilla? Miniän vika siis, kun ei edes yritä? Tolla asenteella sä oisit ansainnut mt-ongelmaisen anopin, etpä olisi sen jälkeen syyttänyt miniää...[/QUOTE]

No onpa rajua tekstiä ! Kerroin vain oman näkemykseni asiasta, miksi pitää heti olettaa että kaikilla on joku ongelma ja ihan pahuuttaan tekevät miniän elämästä vaikeaa? Kyllä se vaan niin on, että anoppikin on ihminen ja hänelle on varmasti tärkeää tulla toimeen poikansa tai tyttärensä puolison kanssa, mutta jos kumpikin kiukuttelee niin onhan jommankumman pakko tehdä aloite paremmasta, eikö silloin kannattaisi antaa siihen tilaisuus? Normaalit aikuiset ihmiset kyllä pystyvät siihen, toivottavasti. Tuommoinen hyökkäily ja puolustelu ei ainakaan asioita auta, pitäisi osata katsoa tilanteita myös toisen näkökulmasta.

[QUOTE="alkup";28944787]En vain tiedä jaksanko enää sitä jatkuvaa kritiikkiä. Alkuvuodet uuvuttivat minut, joten siirryin olemaan etäisen kohtelias. En siis ole hänelle koskaan epäystävällinen, mutten vielä aikaa hänen kanssaan. Hän haluaisi siis sitä, että kävisin hänen kanssaan jossain. Minulle hänen kanssaan seurustelu on vaan niin uuvuttavaa, kun yritän koko ajan säilyttää malttini ja olla kohtelias, jatkuvasta kritiikistä huolimatta. Tavallaan en viitsi yrittää, kun en voi tehdä mitään oikein.[/QUOTE]

Mutta nyt kun anoppi haluaa tutustua sinuun paremmin niin olisi hyvä hetki ehkä mainita hänelle miksi ette ole niin läheisiä ja miltä sinusta tuntuu ja että haluaisit että tulisitte toimeen paremmin. :) Kannattaa sitä kokeilla nyt kun sinulla on anoppisi huomio.

Kyllä anoppini minusta pitää, uskoakseni paljonkin. Mutta mieheni on ollut aikaisemmin naimisissa ja hänen vanhempansa (varsinkaan isänsä) eivät hyväksyneet avioeroa, joten heidän välinsä olivat niin viileät, etten pariin vuoteen edes tavannut mieheni vanhempia. Mutta heti ensitapaamisesta lähtien anoppi on ollut mukava.

Sinun sijassasi ap varmaan vastaisin anopille, etten arvannut hänen haluavan tutustua paremmin, koska olen kuvitellut, ettei hän kommenttiensa perusteella pidä minusta. Antaisin kyllä mahdollisuuden.

[QUOTE="Vieras";28944821]Mutta nyt kun anoppi haluaa tutustua sinuun paremmin niin olisi hyvä hetki ehkä mainita hänelle miksi ette ole niin läheisiä ja miltä sinusta tuntuu ja että haluaisit että tulisitte toimeen paremmin. :) Kannattaa sitä kokeilla nyt kun sinulla on anoppisi huomio.[/QUOTE]

Asiasta on mainittu/puhuttu ennenkin, tilanne on aina hetken pienen korjaantunut, ja parin viikon päästä jatkunut taas.

Ei pidä, enkä pidä minäkään hänestä.

Ryyppäämällä pilasi mieheni ja hänen sisarustensa lapsuuden. Ripustautuva ja raskas ihminen, joka velloo vielä vuosikymmenten takaisia vastoinkäymisiään pääsemättä mistään yli. Terveytensäkin on juonut niin, että on kuivunut katkokävelevä raihnainen akka, vaikka ikää reilusti alle 60-vuotta. Koko ajan koittaa kerätä sääliä läheisiltään ja vinkuu rahaa joka kuukausi pojaltaan, kun ei muuten rahat riitä.

Lastenlapsia alkaessaan saada muutama vuosi takaperin suuttui minulle lopullisesti siitä, kun oli maalaillut viinan huurruttamassa pääkopassaan ruusuisia kuvia mummoudestaan. Menin sitten sanomaan, että en todellakaan voi moisen terveyen omaavalle henkilölle, jolla ei edes maitopurkki pysy käsissä antaa vauvaa tai lasta hoitoon hetkeksikään. Ilmoitin myös, että itse on juomisellaan oman kuoppansa kaivanut ja minulta ei auta sääliä vinkua, kun minuun ei yksinkertaisesti hänen syyllistämisensä tehoa.

Koskaan ei ole poikansakaan ollut äitinsä kanssa läheinen ja kyläileekin vain nk. pakolliset äitienpäivät ja muut, jolloin silloinkin tunnelma on mieheni puolelta väkinäinen. Anoppi kuvitteli jotenkin, että kaikki muuttuisi, kun tulisi lapsenlapsia, mutta en ala pakottaa miestäni pitämään yhteyttä äitiinsä.

Minun vanhempiini välit ovat lämpimät ja läheiset. Asuvat kauempana, mutta menemme aina mielellämme useammaksi päiväksikin kylään. On ihan eri olla vieraana ympäristössä, jossa on energinen, iloinen ja rento tunnelma, kuin että koko vierailun saa kuulla marmatusta ja syyllistämistä ties mistä.

[QUOTE="Vieras";28944811]No onpa rajua tekstiä ! Kerroin vain oman näkemykseni asiasta, miksi pitää heti olettaa että kaikilla on joku ongelma ja ihan pahuuttaan tekevät miniän elämästä vaikeaa? Kyllä se vaan niin on, että anoppikin on ihminen ja hänelle on varmasti tärkeää tulla toimeen poikansa tai tyttärensä puolison kanssa, mutta jos kumpikin kiukuttelee niin onhan jommankumman pakko tehdä aloite paremmasta, eikö silloin kannattaisi antaa siihen tilaisuus? Normaalit aikuiset ihmiset kyllä pystyvät siihen, toivottavasti. Tuommoinen hyökkäily ja puolustelu ei ainakaan asioita auta, pitäisi osata katsoa tilanteita myös toisen näkökulmasta.[/QUOTE]

Miksi sä oletat sun hyvän tuurin perusteella, eli yhden kokemuksen perusteella, että ongelmia ei ole olemassa ja vika on miniässä? Ihan samalla perusteella mä voisin tehdä päätelmän mt-ongelmaisesta anopistani, että anopeissa on vika aina. Mutta sellaista päätelmää en ole tehnyt, koska mä ymmärrän, että yksi ihminen ei ole 100 % anopeista. Sitä päätelmää mä en tehnyt, kritisoin sun yhdestä kokemusta tekemää yleistystä, joka oli lapsellinen ja syyllistävä.

Norma

[QUOTE="vieras";28944771]Tietysti pitää. Jos ei pitäisi, olisi kyllä peiliin katsominen paikallaan.

Luulen että monissa tapauksissa on ihan miniän vika jos ei anoppi pidä.[/QUOTE]

Samaa mieltä!

Yhteistyössä