Pitääkö tämä paikkansa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kotiutuessaan kohtukuolleen lapsen äiti on oikeutettu 105 päivän äitiyslomaan, joka alkaa viimeistään synnytyksestä. Jälkitarkastuksessa käyminen on edellytys äitiysrahan koko määrän saamiselle. Isälle kirjoitetaan viikon tai kahden sairausloma.
lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kohtukuolema

Onko raskausviikoilla merkitystä? kyseessä rv21
Miten sinulla on ollut?
 
Mun kaverilla kohtukuoli täysiaikainen vauva ja oli äitiyslomalla ja isä sairaslomalla. Kohtukuolemasta puhutaan kun 22 viikkoa on täyttynyt tai sikiö painaa yli 500g.

En tiedä helpottiko tämä vastaus.
 
Kriteeerinä taitaa olla se, että vauvalla on syntyessä mahdollisuus jäädä henkiin, että saa sen äitiysloman. On varmaa rajana toi 22 vko:a kannattaa varmaan kelan sivuilta katsoa mitä siellä aiheesta sanotaan.
 

Yhteistyössä