Pitääkö syreeniä leikata usein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KoleaQ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KoleaQ

Aktiivinen jäsen
13.04.2008
2 781
0
36
Meillä on takapihalla kaksi suurta syreenipensasta tai -puuta, joita olen leikellyt aina keväisin ja syksyisin, kun muuten oksat kasvavat liian pitkiksi ja hennoiksi. Nyt pensaat ovat mukavan tuuheita, mutta ne eivät tänä kesänä kukkineet leikkaamisen takia.

Pitääkö noita pensaita olla aina leikkelemässä, kun kasvavat noin vauhdilla vai pysähtyykö niiden kasvu jossain vaiheessa niin, että niiden voisi antaa jo olla?

Niitä on eri lajikkeita ja kyllä se kasvu johonkin pysähtyy,mutta jos haluat pitää ne tuuheina niin leikkaa vaan usein.Muistaakseni leikkauksen jälkeen eivät ainakaan seuraavana kesänä kuki.Leikkaa reilusti vaikka joka kolmas vuosi jos haluat niiden välillä kukkivan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Niitä on eri lajikkeita ja kyllä se kasvu johonkin pysähtyy,mutta jos haluat pitää ne tuuheina niin leikkaa vaan usein.Muistaakseni leikkauksen jälkeen eivät ainakaan seuraavana kesänä kuki.Leikkaa reilusti vaikka joka kolmas vuosi jos haluat niiden välillä kukkivan.

Kiitti vastauksesta. Taidan jättää nuo ensi kesänä rauhaan, tänä kesänä olen niitä aika paljon jo leikellyt.

Yhteistyössä