Pitääkö puhelimeen aina vastata !!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja V?tuttaa !!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

V?tuttaa !!

Vieras
Hermot menee ja v?tuttaa !! Tulipas oltua kipeänä viikonloppuna ja hyvä kun jaksoi lapset ruokkia sängyssä tuli vain levättyä . Äiti soitti v-loppuna ja lapset vastasivat( kun itse en jaksanut puhua) . Nyt kun olo vähän helpottunut soitin sitten takaisin ja haukut siinä tuli: Kuinka mä voin olla niin kummallinen , että en vastaa puhelimeen ja minun kanssa ei tule toimeen millään lailla .Siis hä !!?? Teinkö minä nyt tosiaan jotain noin kamalaa,että ansaitsin tuon ?

Pakko tunnustaa että joskus mä en vastaa puhelimeen vaan sen takia ettei nyt justiin huvita puhua puhelimessa. Aina ovat soittaneet uudelleen myöhemmin jos oikeeta asiaa on ollu. Niin, mä en myöskään soita koskaan takaisin jos en ehdi vastaamaan ennenku puhelu loppuu.

en mäkää nykyään vastaa aina, puhelin on äänettömällä koska huomasin että aina se soi väärään aikaa (pojan nukuttaminen, uniaika, vessassa olo tms)

kaikki tutut on jo tottunut siihen että soitan takaisin sitten kun mulle sopii, sama toimii toki toisinkin päin ja onneksi kukaan ei vedä herneitä

Hyvin harvoin vastaan tietylle henkilölle. Enkä oikein jaksa soittaa takaisinkaan.
Tiedän, että soittaja on varsin suurella todennäköisyydellä niin kännissä, ettei se edes muista soittaneensa. Lisäksi, sen kännisestä puheesta ei tahdo edes saada selvää. Harmittaa, että tuli annettua sille uusi numeroni. :headwall:

En ota puhelinta nykyään mukaan lenkille, en aina kauppaan, päikkäreille mennessä ja öisin laitan sen äänettömälle ja en kyllä siihen vastaa jos ei vaan huvita puhelimessa sillä hetkellä paapattaa.

Ja tästä on tullut haukkuja vaikka kuinka monelta taholta..
Sukulaisilta, kavereilta ja entiseltä pomolta (en vastannut puhelimeen kun hän soitti ilta yhdeksältä arkena että voinko tulla seuraavan aamuna kuuden sijasta jo puoli viiteen töihin... Olin itse menossa jo nukkumaan ja puhelin oli äänettömällä joten soitin aamulla varttia vaille kuusi takaisin kiukkuiselle pomolle).

Soitan yleensä takaisin heti kun on parempi aika.
Välillä kyllä ikävöin vanhoja hyviä lankapuhelin aikoja!

Mulla ei ole puhelinta mukana lenkillä, eikä välillä kaupassa, ulkona... tai sitten se on äänettömällä tai sitten ole jopa niin kamala että sen soidessa painan mykistä-nappia ja annan soida jos ei huvita vastata.

En aina muista heti vastata viestiin tai huomaa sellaista tulleen.

Ärsyttävintä on kuulla, että joku soittaa heti perään monta kertaa! Jos en kerran vastaa niin en varmaan vastaa kahden sekunninkaan päästä uudestaan :headwall:

Ei todellakaan pidä. Mullakin on öisin aina äänettömällä puhelin. Samoin töissä. En ymmärrä, miks sitä puhelinta pitää töissäkin pitää mukana? Kerran olin yhessä työpaikassa, missä yks työntekijä soitti vähän väliä lapsilleen: "jääkaapissa on kalakeittoa, lämmittäkää sitä... tein leipiä teille valmiiksi... sitä sun tätä". Vanhin lapsista kuitenkin jo 12-vuotias, eiköhän sen ikäinen osaa jotakin ruokaa tehä ja tajuaa jotakin... Huoh. Sen ymmärrän, jos lapsi on sairaana, että huolehtii.

Ärsyttävintä on kuulla, että joku soittaa heti perään monta kertaa! Jos en kerran vastaa niin en varmaan vastaa kahden sekunninkaan päästä uudestaan :headwall:

Samaten raivostuttaa, jos olen unohtanut pistää puhelimen äänettömälle, ja lyön soittajalle luuria korvaan ollessani esim. pankissa, töissä, kylässä tai kaupan kassalla, ja shän sitten soittaa 4-5 kertaakin uudestaan peräkanaa vaikka jokaseen painan punasta luuria!
Tottakai sitten on pakko soittaa heti takasin, että onko siellä nyt joku oikea hätä!?

Ja yleensä asia on jotain tyyliin : "tuutteko viikonloppuna kahville?" Tai "Aattelin vaan oliko teillä niitä 60cm vauvan vaatteita jo kuinka paljon?" :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja kirjekö;24358408:
Miten sinuun saa yhteyden jos esim. lapsille sattuu jotain? Jos esim. sairaalasta soittavat? Kirjeelläkö?

Tätä en minäkään ole kännykkäaikana ymmärtänyt. Eivätkö kyseiset ihmiset vastanneet koskaan lankapuhelimeen? Soittajastahan ei ollut koskaan tietoa.

En mäkään aina vastaa. Tosin aina jos joku tekstaa niin vastaan.
Kännykkä on äänettömällä mutta siinä on tärinä niin huomaan kyllä jos soitetaan/tekstataan.

Lenkillä, kaupassa ym on puhelin aina mukana jos sattuu jotain. Täällä perämettässä kun saattaa olla muita kulkijoita todella harvoin ja jos lenkillä sattuu jotain etten pääse omin avuin kotiin niin sielläpä sitten odotan. (eriasia tietty jos pökertyy)

Samaten raivostuttaa, jos olen unohtanut pistää puhelimen äänettömälle, ja lyön soittajalle luuria korvaan ollessani esim. pankissa, töissä, kylässä tai kaupan kassalla, ja shän sitten soittaa 4-5 kertaakin uudestaan peräkanaa vaikka jokaseen painan punasta luuria!
Tottakai sitten on pakko soittaa heti takasin, että onko siellä nyt joku oikea hätä!?

Ja yleensä asia on jotain tyyliin : "tuutteko viikonloppuna kahville?" Tai "Aattelin vaan oliko teillä niitä 60cm vauvan vaatteita jo kuinka paljon?" :headwall:

Toi muuten on ärsyttävää kanssa. Yleensä kyllä sen ekan puhelun jälkeen laitan äänettömälle ja sitten näkyy että 8 puhelua tullut :headwall: ja asia tosiaan yhtä tärkeä kuin mummovainaan kukkaruukku. Jos olisi hätä, luulisi että fiksu laittaisi viestin että mikä on.

[QUOTE="vieras";24358454]En mäkään aina vastaa. Tosin aina jos joku tekstaa niin vastaan.
Kännykkä on äänettömällä mutta siinä on tärinä niin huomaan kyllä jos soitetaan/tekstataan.

Lenkillä, kaupassa ym on puhelin aina mukana jos sattuu jotain. Täällä perämettässä kun saattaa olla muita kulkijoita todella harvoin ja jos lenkillä sattuu jotain etten pääse omin avuin kotiin niin sielläpä sitten odotan. (eriasia tietty jos pökertyy)[/QUOTE]

mulla on kanssa aina puhelin mukana, varsinkin lenkillä metässä. mistäs hitosta sitä tosiaan tietää jos joain käy ja täälläkään ei varmasti kukaan kuule vaikka kuinka huutaisi. samoin autossa pidän aina taskussa puhelinta jos vaikka käy kolari niin puhelimesta ei paljoa apua ole laukunpohjalla. samoin jos haen puita kellarista tai navetasta otan puhelimen mukaan varmuuden vuoksi

[QUOTE="sasa";24358443]Tätä en minäkään ole kännykkäaikana ymmärtänyt. Eivätkö kyseiset ihmiset vastanneet koskaan lankapuhelimeen? Soittajastahan ei ollut koskaan tietoa.[/QUOTE]

Mä tunnistan meidän lähimmän sairaalan numeron... :rolleyes:

No joo, mä kyllä vastaan tuntemattomaan numeroon tai sellaiseen, jota en tiedä tai soitan takaisin jossain vaiheessa jos en ole vastannut. Useimmiten se kännykkänumero on kuitenkin lehtimyyjä. Niille lyön luurin korvaan :xmas:

Mä jätän useastikkin vastaamatta puhelimeen jos soittaja ei miellytä, tai en muuten vaan jaksa jaaritella puhelimessa. Anoppi voi parhaimmillaan soittaa 10 kertaa päivässä, ihan vain kysyäkseen multa kuinka hänen poikansa jaksaa, sekä neuvoakseen minua millä pitäis miestä hemmotella. Soitelkoot siis pojallensa.
Jos oon jossain sellasessa paikassa etten pysty vastaamaan, laitan viestin perään, mutta jos muuten vaan ei huvita vastata niin soitan sitten kun huvittaa.

En vastaa jos ei jaksa/huvita/ehdi. Jos on tärkeää asiaa, jätä viesti vastaajaan tai lähetä tekstiviesti äläkä renkuta toistamiseen uudelleen. Muuten tuskin soitan takaisin ellen sattuneesta syystä ole innokas vain jauhamaan paskaa.

Mua on viime aikoina ottanut tyttären kaverit kännyköineen erinomaisen kovasti päähän.

Tyttö ei kulje kännykkä kedenjatkeenaan alvariinsa, ulkoilee ilman puhelintaan, käy mummolla ilman puhelintaan tms.
No eikö ole puhelin täynnään viestejä joista jo viiden alkaa kiukkuisella hymiöllä ja isoin kirjaimin kirjoitetulla tivaamisella että MIS OOT:mad: VOISIT JOSKUS VASTATA!!!!!!!

:headwall:

Sama soitellen, joko soitetaan useasti perätysten ja kun tytär vastaa (on ollut ulkona niitten viidentoista aikaisemman puhelun ja kuuden viestin aikana) niin huudetaan ja tivataan että KUN ET VASTAA?! VÄHÄNKÖ INHOTTAVAA KUN ET VASTAA!!!!!!!!!

:headwall: keles.....

mullois poliisit perässä alta aikayksikön jos en kulkis puhelin mukana koko ajan. äiti on vähän hätänen jos en heti soita takasi. mut en kyllä vastaa kaikille, riippuu tilanteesta kelle vastaan.

mun mielestä on asiallista vastata, vaikka on sairas, koska soittajalla saattaa olla todella tärkeä asia. ei ole pakko jäädä lörpöttelemään, vaan kohteliaasti sanoa, että soitellaan myöhemmin kun nyt olen sairas tai meillä on vieraita, enkä voi puhua.

En vastaa aina kun puhelin soi, joskus ei ehi, on vaik kädet taikinassa, ei vaan huvita tms.
Öisin on aina äänettömällä.
Oudot numerot jää kans usein vastaamatta. Minul on vastaaja et jos jollain on niin tärkeetä asiaa niin jättäköön hyvänen aika vastaajaan viestin niin kyl miä sit soitan takasii.

Yhteistyössä