Pitääkö pekoni kypsentää ennen vuokaan laittamista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta äiti 94
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kohta äiti 94

Vieras
Älkää naurako! En oo eläessäni harrastellut minkäänlaista kokkailua, mutta yritän kovasti harjoitella, että lapsi sais kasvaessaan syödä kotiruokaa.

Ongelmana olis siis se, että oon parhaillaan valmistamassa kesäkurpitsavuokaa, johon haluaisin lisätä pekonia. Pitääkö tuo pekoni kypsentää ennen vuokaan laittamista? Kypsyykö pekoni siis muun vuoan seassa, vai pitäiskö se esikypsentää varmuuden vuoksi?

Toinen kysymys: Kannattaako pekoni laittaa vuoan pinnalle vai sekaan? Mietin, että jääköhän se ihan löllöksi tuolla kasvisten seassa?

Ja voisin varmaan tässä kans kysyä, että voinko esivalmistella ton vuoan iltaa varten nyt (pilkkoa kesäkurpitsat, tomaatit, sipulit ym. ja laittaa vuokaan jääkaappiin) ja lykätä sen illalla muutaman tunnin kuluttua uuniin? Meneekö kasvikset jotenkin huonoiksi tms?

Uusavuttomuutta parhaimmillaan..

Et sit voinut kuitenkaan toiselle vastata, pitää vaan v****illa

Jos joukkoon niin paistaisin muuten tosiaan saattaa jäädä ällölöllöksi. Pinnalla rapsakoituu paremmin varsinkin jos loppuvaiheessa laitat grillivastuksen uunista päälle. Useimmissa uusissa uuneissa sellainen on.

Voit tehdä ruuan valmiiksi jääkaappiin, mutta jos siihen lisätään jotain nestettä, muna-maitoa, kermaa, kasvislientä tms, laita se vasta juuri ennen uunia ettei lötköönny.

Eli hyvinhän sä hajulla olet Jatka samaan malliin!

Et sit voinut kuitenkaan toiselle vastata, pitää vaan v****illa

Jos joukkoon niin paistaisin muuten tosiaan saattaa jäädä ällölöllöksi. Pinnalla rapsakoituu paremmin varsinkin jos loppuvaiheessa laitat grillivastuksen uunista päälle. Useimmissa uusissa uuneissa sellainen on.

Voit tehdä ruuan valmiiksi jääkaappiin, mutta jos siihen lisätään jotain nestettä, muna-maitoa, kermaa, kasvislientä tms, laita se vasta juuri ennen uunia ettei lötköönny.

Eli hyvinhän sä hajulla olet Jatka samaan malliin!

ISO kiitos! Laitan varmaan sit päälle, ettei varmasti löllöönny ällöksi.

Ja oon joo ihan hävyttömän uusavuton ja eineksillä kasvatettu city-lapsi, mun lapsuudessa kotona syötiin yksinoikeudella mikroaterioita, pakastepizzoja ja pikaruokaa. Siks mä täällä kyselenkin, että oppisin tekemään mun omalle lapselle ns. oikeeta ruokaa.. :) Aika vaikee päästä uusavuttomuudesta, jos neuvoa kysyessä saa vastaukseks pelkkää vittuilua.

ISO kiitos! Laitan varmaan sit päälle, ettei varmasti löllöönny ällöksi.

Ja oon joo ihan hävyttömän uusavuton ja eineksillä kasvatettu city-lapsi, mun lapsuudessa kotona syötiin yksinoikeudella mikroaterioita, pakastepizzoja ja pikaruokaa. Siks mä täällä kyselenkin, että oppisin tekemään mun omalle lapselle ns. oikeeta ruokaa.. :) Aika vaikee päästä uusavuttomuudesta, jos neuvoa kysyessä saa vastaukseks pelkkää vittuilua.

Hienoa että harjoittelet, itsetehty on parempaa, terveellisempää ja edullisempaa kuin einekset. Saitkin jo hyvän vastauksen, minkä jo huomasitkin. :)

Pekoni on parasta kun sen syö suoraan paketista. Ei se mitään raakaa ole, vaikka monet niin luulee.

Toki jos rapsakan haluu, pannulle. Mutta parasta se on suoraan paketista ilman mitään kypsentämistä.

Pekoni kyllä kypsyy vaikkei sitä erikseen kypsentäisikään. Sitä voit käyttää ihan sellaisenaan, kun käyttäisit vaikkapa kinkkusuikaleita. Mutta parhaimman maun saat kun paistat sen rapsakaksi. Tämä on toki mielipidekysymys. Joillekin se rapsakkana ei tuossa toimi.

Yhteistyössä