Pitääkö ostaa jotain lahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paskajuhlat.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paskajuhlat.

Vieras
Erottiin joulun jälkeen miehen kanssa ja nyt on parin viikon päästä miehen siskon lapsen synttärit. Miehen sisko on meidän lapsen kummi, mihin suostui suuna päänä, mutta ei esim. tullut ristiäisiin 'koska matkaa oli liikaa', 350 km. Ei myöskään ostanut mitään lahjaa. Ylipäänsä sukulaistapaamiset miehen suvun kanssa on menneet niin että minä olen ajellut lasten kanssa heille, meille he eivät ehdi lasten tiukan päivärytmin takia, kun menee ruoka-ajat sun muut sekaisin. Mies ei yleensä lähde mukaan koska ei välitä suvustaan.

Olen vuosikaudet hoitanut lahjojen ostot ja minua on aina kutsuttu synttäreille ja olen niihin osallistunut. Kun miehen siskon perhe sai toisen lapsen lähetin kukkia kotiin ja ostin heidän toivomansa ristiäislahjan. Kun meidän kuopus syntyi, ei koko miehen suku noteerannut tapahtumaa millään lailla sairaalaan. Anoppi laittoi miehelle tekstarionnittelut. Ristiäisissä käväisivät. Nyt on taas miehen sisko laittanut kutsun lapsen synttäreille ja lahjatoiveen. Taidan lähettää pussillisen koirankakkaa.

ööö, no kun minun kummini (setä ) erosi vaimostaan ei hän enää minua muistanut. Tämä nainen oli siis kanssa kummi, mutta lopetti samantien kaikki muistamiset :( Muistan että hän kuitenkin laittoi aina entiselle anopilleen (eli minun mummolleni) joulukortteja... Mä olin tietty lapsena vähän ihmeissään et miks ex-anopille laittaa korttia mutten minulle :snotty:

Mutta joo, en varmaan sinuna jaksaisi vaivautua. Kerran olette eronneet...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis mä en oo kummi, eikä miestänikään ole pyydetty.
peesille: joo, en lapselle laita eikä heissä mitään vikaa olekaan.

aa, en ihan tarkalleen sitten lukenut :D

Ei mekään muisteta koskaan mieheni veljen lapsia! Eivät veljekset ole missään tekemisissä keskenään...

Minkä vuoksi sun nyt sitten täytyisi mennä edes koko juhliin jos tuntuu vastenmieliseltä? Eihän sun itsesi tarvitse olla enää missään tekemisissä miehen suvun kanssa jos kerran olette eronneet. Mies voi sitten viedä oman lapsensa serkkunsa syntymäpäiville, kun kerran on hänen sisarensa lapsi. Jos ei osallistu juhliin, ei tarvitse ostaa myöskään lahjaa. Enemmänhän tuo olis nyt sitten miehes tehtävä hoitaa lapsensa nimissä lahja serkulleen ja lapsesi sinne juhlimaan, koska kutsujat ovat hänen sukuaan. Toisaalta kannattaa miettiä sekin ettei joka tilanteessa nyt pienen lahjan hankkiminen normaalituloisen aikuisen maailmaa kaada. Pienet tulot ja järjettömän kalliit lahjatoiveet ovat sitten asia erikseen.

Yhteistyössä